תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סובארו
  • סובארו XV
  • סובארו XV - עכשיו גם בפלאג-אין הייבריד

    סובארו XV

    סובארו ארה"ב משיקה גרסת פלאג-אין הייבריד לקרוסטרק, הלא הוא ה-XV האמריקאי, עם טווח כללי של 772 ק"מ ומבלי לוותר על יכולות השטח

    • 20-11-2018
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    אחת הטענות הכי גדולות כלפי סובארו XV, גם בדור הנוכחי וגם בקודם, היו כלפי המנועים, שיחד עם תיבות הילוכים רציפות היו חלשים למדי ולא מספיק חסכוניים. בטח ובטח כאשר משווים אותם מול מנועי טורבו קטנים או יחידות הנעה היברידיות. ואם זה מה שמנע מכם "ללחוץ על ההדק" עד עכשיו, בטח תשמחו לגלות שסובארו החליטה לפתור לכם את הדילמה.

    סובארו XV הייבריד

    עד עכשיו לסובארו XV אמנם הייתה גרסה היברידית, אך היא שווקה רק ביפן. היום מודיעה סובארו על תחילת שיווק ה'קרוסטרק', שהוא בגדול XV כשהשינוי היחיד הוא לוחיות רישוי אמריקאיות, עם יחידת הנעה היברידית למהדרין, אפילו עם אפשרות לטעינה משקע - או בעגה המקצועית - פלאג-אין הייבריד.

    יחידת ההנעה של ה-XV הייבריד עושה שימוש במנוע 2 הליטר המוכר של סובארו, ומשדכת אותו לשני מנועים חשמליים. הראשון בעצם מחליף את האלטרנטור ומשמש להנעה או לחלופין יכול גם לשמש גנרטור לטעינת הסוללות ע"י חיבור ישיר למנוע הבנזין בעוד השני משמש להנעת הרכב ולטעינת הסוללה כשמופעלת הבלימה הרגנרטיבית.

    סובארו XV הייבריד

    סובארו מספרת שה-XV ההיברידי יכול לגמוע 27 ק"מ או להגיע למהירות של עד 105 קמ"ש על חשמל בלבד, כאשר הביצועים מדברים על האצה ל-60 מייל לשעה (כ-98 קמ"ש) תוך "שניה פחות מדגם הבנזין". הבעיה היא שלמצוא נתון רשמי קל בערך כמו למצוא כלב ים שרוקד סטפס. ממקורות מסויימים עולה כי זמן התאוצה של דגם הבנזין הוא כ-10 שניות, אז ניתן להניח שעבור הדגם ההיברידי המספר הוא 9 שניות.

    גם את קיבולת הסוללה - שנמצאת מתחת לתא המטען (הקטן גם ככה) - סובארו לא מפרסמת, ומסתפקת בציון העובדה שבנוסף לטווח החשמלי, היא תעזור ל-XV להשיג טווח נסיעה מרבי של 772 ק"מ (בשימוש החשמל והבנזין יחד). בגלל שהיצרנית לא מספקת את קיבולת הסוללה, אי אפשר גם לדעת כמה זמן תיארך טעינה שלה בתנאים ביתיים.

    סובארו XV הייבריד

    כמובן שכל שאר הפרמטרים של ה-XV כמו למשל ההנעה הכפולה ומרווח הגחון שמאפשרים יכולות שטח טובות מאוד (ביחס לקטגוריה), יוותרו על כנם. בארה"ב יימכר ה-XV ההיברידי ברמת גימור אחת, הגבוהה ביותר. מיבואנית סובארו לישראל נמסר כי הם נמצאים במגעים עם היצרן אולם כרגע לא ברור באיזה מפרט - אם בכלל - תגיע הגרסה הזו לחופינו. אבל כך או כך, זה בכל מקרה לא יקרה לפני שנת 2020. 

     

    dddd