תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

יגואר I-Pace החשמלי בישראל - העתיד עכשיו

יגואר ישראל משיקה (שוב) את ה-I-Pace החשמלי שלה. שתי גרסאות, מחיר התחלתי של 454,000 ש"ח וטווח אחד ממש ארוך

  • 14-11-2018
  • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

אחד הדברים שיגואר בכלל, וחברת המזרח - היבואנית הישראלית שלה בפרט, הכי מתגאות בו בהקשר של ה-I-Pace החשמלי שלה, הוא הראשוניות היחסית שלה בתחילת השיווק. עכשיו, נכון, בטח תגידו "אבל כבר מכרו פה מלא מכוניות חשמליות - רנו פלואנס, זואי, ניסאן ליף, במוו i3. מה פתאום ראשוניות?".

אז נכון, כל הרכבים האלה כבר נמכרו בישראל בעבר, שתיים מהן אפילו נמכרות כיום בקונסטלציה כזו או אחרת. אבל המשותף לכל המכוניות האלה הם הטווח הקצר יחסית שלהם לצד מחיר גבוה ביחס לחלופות הקונבנציונליות. שני דברים שה-I-Pace מצליח לשבור לחלוטין עם תחילת השיווק הרשמית שלו שהתקיימה היום.

את כל הפרטים על הקרוסאובר (עד כמה שאפשר לקרוא לרכב עם מרווח גחון של ס"מ 14.2 ס"מ ובגובה 156 ס"מ "קרוסאובר") יגואר כבר חשפה לפני לא מעט זמן, ואפילו פורסם מה יהיה המחיר התחלתי בישראל (454,000 ₪ אם התעצלתם ללחוץ על הלינק) והצפי לתחילת השיווק. אולם היום ערכה היבואנית את אירוע ההשקה ה'רשמי' - עם רכב אמיתי באולם התצוגה והכרזה על רמת גימור נוספת ובכירה יותר, HSE, שתצטרף ל-SE ותעלה 508,000 ₪.

בנוסף להשקה הרשמית, חשפה היבואנית גם את מפרט האבזור המלא שתוכלו לקרוא כאן. בקצרה אפשר להגיד כי שתי הגרסאות מגיעות מאובזרות לעילא עם מערכת בטיחות מקיף בשתיהן, כאשר ההבדל היחיד מבחינת אבזור בטיחות הוא מערכת שמירת מרכב נתיב אקטיבית שמגיעה רק בגרסת HSE הבכירה. יתרונות מעניינים נוספים ל-HSE הם מתלי אוויר, תצוגה עילית, מערך מצלמות הקפי, קירור למושבים קדמיים וחימום לאחוריים (חימום בקדמיים קיים בשתי הגרסאות), ותאורת לד מטריקס חכמה (לד רגיל ב-SE). יחד עם זאת, היבואנית מציינת כי היא תציע "מפרט" תוספות שיהיה ניתן להוסיף ל-SE ללקוחות שלא ירצו את כל התוספות אלא רק חלק.

אם בכל פעם שאתם שומעים את המילים "רכב חשמלי" אתם מתכווצים בפחד בפינה של החדר וממלמלים לעצמך "לא... אסור חשמלי... אני אתקע..." אתם יכולים להיות רגועים, כי האס הכי גדול של ה-I-Pace (חוץ מההתנהגות המשובחת עליה מדווחים מקורות זרים) הוא הטווח. עפ"י מחקרים, עולה שכ-85% אחוז מהאנשים נוסעים פחות מ-100 ק"מ ביום ממוצע, אז אם אתם חלק מאותם שמונים וחמישה אחוז, אתם יכולים לישון בשקט. אבל ברור שנסיעה ביום ממוצע היא אחלה, אבל אתם ממש לא רוצים לקחת את הסיכון שתיתקעו אם נסעתם קצת יותר מזה. אז אתם יכולים להיות רגועים גם אם "יום חלש" אצלכם הוא כזה בו גמעתם 200 ואפילו 250 ק"מ.

למה? ובכן, כי ה-I-Pace מגיע עם סוללת 90 קוט"ש (כמעט הכי גדולה בביזנס) שמספקת על פי תקן ה-WLPT החדש והמחמיר לא פחות מ-470 ק"מ. כמובן שאם תנהגו כמו ש... - שוב, על פי מקורות זרים - היגואר הזה דורש, כמובן תקבלו טווח קצר יותר, אבל אז תשמחו לדעת שהוא מסוגל לעבוד עם עמדות טעינה מהירות ויכול "לקבל" טעינת זרם ישיר בהספק של עד 100 קילו-וואט שתספק 100 ק"מ של טווח תוך 15 דקות. בשלב הנוכחי, עמדות טעינה מהירות עדיין לא מותקנות בישראל, אבל עפ"י הערכות היבואן הם צפויות לקום בתקופה הקרובה.

מאידך, עמדת טעינה ביתית אותה תספק היבואנית לכל רוכש של ה-I-Pace, וכמוה כן מפוזרות במקומות שונים בארץ, תטען את הרכב בהספק של 7.6 קילו-וואט וידרשו לה 13 שעות ארוכות יחסית לטעון את הסוללה במלואה. יש לציין כמובן, שזמן הטעינה הארוך הזה הוא תוצאה של אותה קיבולת סוללה גדולה מאוד והיכולת של תשתית החשמל להתמודד עם הספקים גבוהים (לשם השוואה, 7.6 קילו-וואט שקולים למזגן עם הספק של כעשרה כוחות סוס. לא עניין של מה בכך).

כפי שנאמר כבר קודם,  אספקת היגואר I-Pace צפויה להתחיל בפברואר הקרוב. ולפחות כרגע, עד שיפורסמו מחיריהם של מרצדס EQC ואאודי אי-טרון, נראה שחברת המזרח לא רק שהצליחה להשיג קדימות בהגעה אל השוק, אלא גם עשתה זאת עם מוצר מאוד מבטיח ובמחיר שלפחות כרגע, נראה מאוד תחרותי. בגרמניה, למשל, מתחיל מחירו של ה-I-Pace בכ-78 אלף אירו, בעוד זה של ה-F-Pace עומד על החל מכ-45 אלף, פער של כ-30 אלף אירו שהם כ-38% ממחירו של ה-I-Pace. בישראל, לעומת זאת, הפער עומד על 14% בלבד. כעת רק נותר לראות כיצד יתומחרו מתחריו העיקריים של ה-I-Pace והאם הוא יתחיל "לעוף מהמדפים".

dddd