תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פולקסווגן
  • פולקסווגן טוארג החדש בישראל

    פולקסווגן

    הדור השלישי של פולקסוואגן טוארג מגיע עם שפע טכנולוגיה, מנוע גיבור ומחיר שווה ל(כמעט) כל נפש. שלכם תמורת חצי מיליון שקל

    • 12-11-2018
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    מה אתם עושים אם אתם רוצים פורשה קאיין, בנטלי בנטייגה (שבדיוק החל להימכר בישראל בסוף השבוע שעבר), או גרסת חמישה מושבים של אאודי Q7, אבל גם לא ממש בא לכם לשלם את המחיר הגבוה, ואתם גם מעדיפים שהשכנים שלכם לא ידעו שקיבלתם בונוס שמן מאוד בעבודה? התשובה פשוטה - קונים פולקסווגן טוארג. ועכשיו, עם נחיתת הדור השלישי של הטוארג בישראל, ה"שיטה" הזאת עושה יותר שכל מאי פעם.

    פולקסווגן טוארג החדש יימכר במחוזותינו בגרסה אחת שתעלה בדיוק מאה שקלים פחות מחצי מיליון - 50,000 ₪ שקלים זול יותר מהגרסה הזולה ביותר של ה-Q7 (שמציעה גם היא חמישה מושבים בלבד), וסביב 1.1 מיליון שקל פחות מהבנטייגה.

    פולקסווגן טוארג

    לפני שאתם קוראים לעצמכם את מיתרי הקול מרוב צרחות על המסך, ההשוואה הזו לא מגיע סתם. הטוארג אולי עושה שימוש בחומרים באיכות נמוכה ביחס לאחיו למשפחה והוא מוצא רק עם מנוע אחד - 3.0 ליטר טורבו דיזל - אבל הוא מקבל פחות או יותר את כל הטכנולוגיה שנמצאת על המדפים של הקונצרן.

    כך למשל כוללת רשימת האבזור של הטוארג לוח מחוונים דיגיטלי שעובד יחד עם מערכת מולטימדיה חדשה בעלת מסך מגע 15(!) אינץ', בקרת אקלים עם ארבעה איזורים, מתלי אוויר, מערך בטיחות מקיף שכולל את שיוט אדפטיבי, בלימת חירום, שמירת נתיב, פנסי לד מטריקס וניטור שטחים מתים, וגם מערכות מתקדמות יותר כמו סיוע בכניסה לצמתים ומערכת למניעת התהפכות. כאופציה תוצע גם מערכת תצוגה עילית במחיר של 12,300 ₪. בחו"ל קיימת גם מערכת ראיית לילה שאינה מגיעה אילנו, וחבל. את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן.

    פולקסווגן טוארג

    המנוע היחיד איתו יימכר הטוארג הוא כאמור 3.0 ליטר טורבו דיזל. הוא מפיק 286 כ"ס ו-61 קג"מ, משודך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית שמעבירה את הכוח לכל ארבעת הגלגלים (עד 70% לקדמיים או 80% לאחוריים) ומאיץ את שתי הטונות של הטוארג למאה קמ"ש תוך 6.1 שניות - 3 עשיריות מהר יותר מגולף GTI. צריכת הדלק המוצהרת עומדת על 15 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. אבל קצת קשה לתפוס את פולקסווגן במילה בכל הנוגע לצריכת דלק של מנועי דיזל.

    פולקסווגן טוארג

    כמו בדורות הקודמים, גם הפעם הטוארג שומר על יכולות השטח המכובדות יחסית שלו עם מרווח גחון של בין 14.8 ל-24.8 ס"מ בזכות בולמי האוויר המתכווננים, זוויות גישה-בטן-נטישה של 31-30-31 מעלות (במצב שטח מוגבה) ועומק צליחה של עד 580 מ"מ. את כל זה סוגרים צמיגי 18 אינץ' צנועים עם צמיגי 255/60 שעל פניו נראים שיוכלו להתמודד עם קצת התעללות בשטח לא קשוח מדי.

    מה אתם חושבים על פולקסווגן טוארג החדש, אאודי Q7 למי שלא רוצה לשלם על הסמל או אטקה מגודלת ויקרה מדי? הצטרפו לדיון בפורום וספרו לנו מה דעתכם.

    dddd