תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • במוו
  • ב.מ.וו X7 - קרוסאובר חדש וענק ליצרנית הבווארית

    במוו

    ב.מ.וו קופצים ראש לסביבת הקרוסאוברים העצומים ושמים על הכוונת את מרצדס GLS, וולוו XC90 אקסלנס ואחרים

    • 18-10-2018
    • מאת: משה בדש | צילום: יצרן

    קבלו את גריל הכליות הגדול ביותר אי-פעם של ב.מ.וו. אלה לא מילים שלנו, את זה אמרו במוו בכבודם ובעצמם, ולמען האמת, אני לא כל כך בטוח שזה משהו להתגאות בו.

    ב.מ.וו הציגה את ה-X7 החדש והראשון בתולדותיה. מדובר בכלי רכב עצום מימדים, שמגיע כסטנדרט עם 7 מקומות ישיבה, ומהווה תחרות ישירה (וכמעט זהה בממדים) למרצדס GLS. כמה עצום? 5.16 מטר אורכו, 2 מטר רוחבו, 1.8 מטר גובהו, עם בסיס גלגלים של 3.1 מטר. עם משקל שנע בין 2.3 ל-2.4 טון, תלוי בגרסה. ככה עצום.

    כשמבינים את המידות האלה, לא מפתיע שיש המון מקום לכולם, כולל תא מטען לא קטן של 326 ליטרים כאשר כל המושבים מורמים. אם תחליטו לקפל את השורה השנייה והשלישית, תקבלו תא מטען בנפח של 2,120 ליטר.

    אופציה נוספת היא מושבי קפטן, סידור שנפוץ במיניוואנים אמריקאיים גדולים דוגמת קיה קרניבל - זה אומר שבשורת המושבים השנייה יהיו 2 מושבים בלבד במקום 3, אבל המושבים יהיו זהים לאלה של הנהג והנוסע, עם אותם אפשרויות כיוון.

    ישנה שמועה הגורסת כי ב.מ.וו תציע בעתיד גם גרסה סופר-יוקרתית עם 4 מושבים בלבד, בסגנון ה-XC90 אקסלנס של וולוו, כאשר המושבים האחוריים יהיו יותר בכיוון של כורסא מאשר כיסאות רגילים. 

    מבחינת העיצוב אפשר להגיד דבר אחד, אתם לא תוכלו להתעלם ממנו. לא רק בגלל הגודל, אלא גם בגלל הגריל הזה. שדווקא נראה קצת לא קשור כשממש לידו יש פנסי חזית חדים, דקיקים ומעוצבים. בכל אופן, זה נראה כאילו ב.מ.וו ממש רצו שכולם ידברו על הגריל שלהם, וזה עבד. בכל מקום אפשרי יש איזכור לגריל הזה. אנחנו רק נשב כאן בשקט ונקווה שהוא לא יזלוג לרכבים אחרים של היצרן.

    אין ספק שלא קל לבנות כזה רכב ענק ולגרום לו להיראות טוב, ונראה ש-ב.מ.וו לא ניסו להפוך אותו לפריט עיצובי מרשים, אלא בעיקר ניסו לעצב אותו בצורה הכי פחות נוראית שאפשר, וכשמסתכלים על זה ככה, מבינים את העיצוב שלו. והוא פתאום נראה די בסדר.

    בפנים המצב הרבה יותר טוב. הקונסולה מאוד סולידית, מינימליסטית משהו, כאשר רוב הכפתורים נמצאים בדיוק בהישג ידו של הנהג, ליד ידית ההילוכים. חוגת ה-iDrive המוכרת יחד עם הכפתורים שלה, עוד כמה מקשי קיצור דרך ובורר מצבי נהיגה. בראש הקונסולה מסך בגודל 12.3 אינץ' ובלוח המחוונים תקבלו את הגרסה של ב.מ.וו לקוקפיט דיגיטלי, גם עם מסך בגודל 12.3 אינץ'.

    רשימת האבזור ארוכה להפליא, כיאה ליצרן יוקרה גרמני, וכוללת בקרת אקלים בעלת 4 אזורים, פנסי לד אדפטיביים, בולמי אוויר. כל דבר שאפשר לחשמל, חושמל, וכל מה שאפשר להפוך לאדפטיבי או אוטונומי, הפך לכזה. מערכת סאונד איכותית עם 10 רמקולים, הרמן קרדון עם 16 רמקולים או אפילו 20 רמקולים ומגבר של 1500 וואט אם תבחרו במערכת של Bowers&Wilkins, גג פנורמי עם תאורת לד משולבת, מחזיקי כוסות מחוממים לקפה של הבוקר ועוד ועוד ועוד ועוד. באמת שזה לא נגמר.

    היצע המנועים כולל, נכון לעכשיו, שני מנועי בנזין ושני מנועי דיזל.

    המנוע הראשון יגיע בגרסת 40i, בעל נפח של 3 ליטרים, שישה צילינדרים, טורבו, הספק של 340 כ"ס ומומנט של 44.5 קג"מ. זה מספיק כדי להביא את ה-X7 למאה קמ"ש ב-6.1 שניות.

    מנוע הבנזין השני, אותו תקבלו ב-50i, מגיע בתצורת V8 בנפח 4.4 ליטר, עם צמד מגדשי טורבו והספק של 462 כ"ס. נתון המומנט עומד על 66.2 קג"מ, עם תאוצה למאה קמ"ש ב-5.4 שניות. מנוע זה לא יהיה זמין באירופה.

    מנוע הדיזל החלש מבין השניים מגיע ב-30d. נפח של שלושה ליטרים, שישה צילינדרים בטור, מוגדש טורבו כמובן, עם הספק של 265 כ"ס ומומנט של 63.2 קג"מ. למאה קמ"ש הוא יגיע בזמן של 7 שניות.

    בפסגת ההיצע נמצא מנוע ה-M50d המוכר. מדובר במנוע בנפח של שלושה ליטרים, שישה צילינדרים בטור, עם לא פחות מארבעה מגדשי טורבו. לא מפתיע שההספק עומד על 400 כ"ס עם מומנט של 77.5 קג"מ שזמינים כבר ב-2,000 סל"ד. נתון התאוצה למאה קמ"ש עומד על 5.4 שניות.

    נכון לעכשיו, ביצרן עדיין מתלבטים לגבי הצדקת קיומה של גרסת M ספורטיבית "אמיתית", אבל ציינו כי זה נמצא בדיונים כרגע. במידה ואכן יחליטו לייצר גרסה כזאת, ככל הנראה שנראה שם מנוע V8 כפול מגדשים בנפח 4.4 ליטר עם הספק סביב ה-600 כ"ס.

    זה אומר שתוכלו לקחת את כל המשפחה ולהגיע לאן שאתם צריכים עם כל הציוד שבא לכם, אבל ממש ממש מהר.

    מדלק מוטורס, יבואנית BMW, נמסר כי ה-X7 צפוי להגיע לארץ בסביבות אפריל 2019. מה מתוך כל המנועים והאבזור הזה יגיע לארץ? נמתין בסבלנות.

     

    dddd