תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • רנו
  • גם רנו רוצה קופה - חושפת ארקנה קונספט

    רנו

    רנו מציגה קונספט שיענה לשם ארקנה ויהווה את הכניסה הראשונה שלה לשוק רכבי הפנאי-קופה. כרגע לא צפוי להגיע לאירופה

    • 29-08-2018
    • מאת: יואב אשד | צילום: יצרן

    לאחר ההצלחה הלא מבוטלת של קרוסאוברים במרכב קופה בשוק היוקרה, זה היה רק עניין של זמן עד שהתופעה תחלחל גם למותגים עממיים.

    בתערוכת מוסקבה שנערכת בימים אלו, רנו מציגה את הארקנה, קונספט שאמור לרמוז לקרוסאובר קומפקטי (בגודל דומה לקדג'אר) במרכב קופה. הארקנה מבוסס על הקפצ'ר הנמכר בשוק הרוסי, שלמרות השם הדומה, מציע בסיס גלגלים ארוך יותר ומרווח גחון עדיף מהקפצ'ר שאנחנו מכירים מהשוק הישראלי והאירופאי. למרות המראה הקשוח והמסוקס, מרווח הגחון הגבוה והלוק המגודל, הארקנה - כך מסתבר - הוא רכב די קטן כמו שאפשר לראות בתמונה הבאה בה מופיעים בני אדם לקנה מידה (כנראה שלא היו אבטיחים).

    הארקנה משלב את סממני שפת עיצוב הנוכחית של רנו, עם פנסי לד מלאים בצורת C מלפנים ופס לד מאחור, במרכב דמוי קופה מוגבה. "ביחד עם חישוקי 19 אינץ', בתי גלגלים תפוחים ומרווח גחון מכובד, הארקנה מציג איזון בין האלגנטיות של מרכב הסדאן לבין הרושם העוצמתי של רכבי SUV" כך לדברי המעצב הראשי של רנו. למרות שבמסגרת התערוכה רנו לא חושפים פרטיים טכניים או תמונות פנים, הם כן מציינים כי ברוסיה הארקנה הסדרתי יציע הנעה כפולה לטובת יכולת שטח מכובדת ביחס לסגמנט.

    סביר להניח כי הרכב הסדרתי שיעלה לבסוף על הכבישים יראה מאוד דומה לדגם התצוגה למעט התאמות מסוימות הנדרשות לטובת תקנים כאלה ואחרים. ייצור ושיווק הארקנה יחל בתחילת 2019 ברוסיה, ולאחר מכן ימשיך לאסיה ולשאר חלקי העולם.

    נכון לעכשיו, אין תוכניות לשווק את הארקנה באירופה בתור אלטרנטיבה זולה יותר לב.מ.וו X4 או מרצדסGLC  קופה, על אף מיצובו של הארקנה כרכב גלובאלי.

    הארקנה מהווה את הצעד הראשון בהשקעה גדולה בשוק הרוסי, השוק השני בחשיבותו עבור רנו אחרי צרפת. ההשקעה הגדולה ברוסיה היא חלק מהתוכנית האסטרטגית הנוכחית של רנו,Drive the future, להרחיב את מגוון המוצרים שלה ולהגיע למכירות של חמש מיליון יחידות עד לשנת 2022.

    מה אתם חושבים על הרעיון של רנו? האם גם בשוק העממי יש מקום לג'יפון קופה? הצטרפו לדיון בפורום

    dddd