תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אאודי
  • אאודי Q3
  • אאודי Q3 החדש נחשף

    אאודי Q3

    אאודי חושפת דור שני ל-Q3 - גדול משמעותית, טכנולוגי משמעותית, ויגיע לישראל ברבעון הראשון של 2018

    • 25-07-2018
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    בשנה האחרונה נראה שאאודי לא מצליחה להחזיק את עצמה שבוע מבלי להשיק דגם חדש. והפעם מגיע תורו של ה-SUV הוותיק ביותר בהיצע של היצרנית - ה-Q3, שנחשף כעת בדור השני שלו. ה-Q3 החדש שואב המון השראה משאר דגמי הדור החדש (ה-A6, A7, A8 ו-Q8) ובעצם עושה "מעין עקיפת סמכות" טכנולוגית בכך שהוא מקבל כמה צעצועים שלאחיו הגדולים - ה-Q5 וה-Q7, אין.

    כך למשל ה-Q3 מקבל את מערכת המולטימדיה החדשה, שעושה שימוש במסך מגע בגודל 10.1 אינץ' ומוותרת על הגלגלת המסורתית והמצויינת של אאודי לטובת ממשק מגע, שכבר נבדק בלא מעט מקומות ונמצא פחות נוח, אינטואיטיבי, ובעיקר בטיחותי, מהממשק הישן.

    בתא הנוסעים שעוצב ברוח ה-A1 החדשה עם שילוב של לא מעט צבעים ומרקמים, נמצא גם לוח מחוונים חדש, שמוותר לחלוטין על שעונים אנלוגיים ויוצע באחת משתי תצורות - לוח שעונים דיגיטלי "רגיל", כלומר פשוט מסך שיציג את הנתונים, ותא הטייס הוירטואלי המוכר שמקבל כאן עוד מצב תצוגה חדש שהוא עפ"י אאודי "ספורטיבי במיוחד".

    אותו תא נוסעים גם צפוי להיות מרווח משמעותית מבעבר בעקבות מעבר לשימוש בפלטפורמה של הטיגואן הנוכחי, שהוביל לגידול משמעותי בממדים של ה-Q3. הוא צמח ה-Q3 בכמעט 10 ס"מ שלמים (448.5 ס"מ בסך הכל), התרחב ב-2.5 ס"מ (185.6), ונמך ב-2.4 ס"מ (185.5). בסיס הגלגלים גם הוא ראה התארכות משמעותית, עם תוספת של 7.7 ס"מ (267.8) ונפח תא המטען גדל ל-530 ליטר (675 בהזזת המושבים קדימה ו-1,525 ליטר בקיפולם).

    היצע המנועים של ה-Q3 לא צפוי להפתיע. הוא יורכב מליין המנועים הנוכחי המוכר של קבוצת פולקסווגן, כאשר חלקם עברו אי-אילו עדכונים בעוד אחרים נותרו כשהיו. אאודי עצמם אפילו לא טורחים לציין אילו מנועים בדיוק יוצעו עם ה-Q3, ומסתפקים בציון טווח ההספקים (150-230 כ"ס), אזכור של שתי תיבות ההילוכים (ידנית עם 6 הילוכים וכפולת מצמדים עם 7), והעובדה שיהיו ארבעה מנועים בסך הכל - שלושה בנזינים ואחד דיזל, וכמובן שכולם יהיו מוגדשי טורבו ובעלי הזרקה ישירה.

    מבחינת טכנולוגיה, אאודי לא מציינת חידושים משמעותיים שיהיו רלוונטיים לישראל - היא כן מדברת, למשל, על מערכת "בינת כוורת" (או v2x במילים אחרות) שמשולבת כבר היום ברכבי אאודי שמשמשים כרכבי חברה. הרכבים בהם מותקנת הקופסא השחורה שמנטרת את התנהגות הרכב יכולה לשלוח ל-Q3 הודעות על בורות בכביש, הגבלות מהירות, ואפילו תדירות השימוש בכפתורים שונים בסביבת הנהג או סוג תחנת הדלק המועדף עליו.

    צ'מפיון מוטורס, יבואנית אאודי לישראל, מוסרת כי ה-Q3 צפוי להגיע לישראל במהלך הרבעון הראשון של 2019.

    dddd