תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אאודי
  • אאודי A1
  • אאודי A1 החדשה - נחשפת?

    אאודי A1

    אחרי שתמונות שלה הודלפו אתמול, אאודי A1 נחשפת באופן הרשמי הכי מוזר שפגשנו

    • 19-06-2018
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    אתמול היה יום מעניין בעולם הרכב, סוזוקי ג'ימני נחשף כמעט במלואו אחרי הדלפה של מספר תמונות, ואאודי A1 נחשפה גם היא בכמה תמונות שהודלפו ע"י אתר Autotijd.be הבלגי, אך ללא יותר מדי מידע. היום התעוררנו לאין ספור ידיעות על מידע רשמי אודות ה-A1, נתונים, מידות, תחילת שיווק, ואפילו סקירות וידאו של כמה מגזינים גרמניים. אז למה מוזר? ובכן, כי אאודי עצמה לא פרסמה ולו חצי מילה על הרכב באתרים הרשמיים שלה.

    מהמידע שהצלחנו ללקט, עולה שה-A1 עברה שינוי מסיבי מאוד, בדיוק כמו אחיותיה הפולו והאיביזה. היא צמחה בצורה משמעותית (לאורך של 403 ס"מ) וגם בסיס הגלגלים שלה גדל, כנראה ל-256 ס"מ, למרות שאין מידע רשמי בנושא. בכל אספקט, ה-A1 החדשה הפכה להיות מכונית הרבה יותר גדולה ופרקטית מהדגם היוצא, מה שהופך אותה - כנראה - לפחות זריזה וקלה לתמרון.

    גם העיצוב החיצוני הפך הרבה פחות משועשע וכיפי, ועכשיו הוא יותר רציני ועצבני. עניין של טעם, אבל לדעתי ה-A1 הקודמת הייתה יותר נעימה לעין. בפנים הסיפור שונה לחלוטין, עם תא נוסעים חדש לחלוטין עם - כמעט - כל הצעצועים הכי חדשים שיש לאאודי להציע. החל ממערכת ה-MMI החדשה המבוססת מסך מגע במקום גלגלת, דרך לוח מחוונים דיגיטלי וכלה במושבים עם ריפודים דמויי עור מדגם חדש לחלוטין.

    כמובן שתמצאו גם כאן אבזור בטיחות מקיף, עם בלימת חירום, בקרת שיוט, תיקון סטיה ועוד.

    היצע המנועים של אאודי A1 יכלול - לראשונה - רק מנועי בנזין. החל משלושה צילינדרים 1.0 ליטר עם 96 כ"ס ועד 2.0 ליטר ארבעה צילינדרים עם 200 כ"ס. בהמשך תגיע גם S1 עם 250 כ"ס והנעה כפולה, ואנחנו רק מקווים שהיא תשמור על שמחת החיים של הדגם היוצא. תיבות ההילוכים, כצפוי תהינה ידנית עם שישה הילוכים, ורובוטיות כפולות מצמד עם 7 הילוכים במנועים החלשים או שישה הילוכים במנועים החזקים יותר.

    dddd