תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

המכונית היקרה בהיסטוריה החליפה ידיים

קחו מכירה פומבית, הוסיפו פנימה פרארי 250GTO אגדית, ופזרו סביבה כמה אנשים נורא נורא עשירים. מה קיבלנו? את המכונית עם המחיר הגבוה בהיסטוריה

  • 06-06-2018
  • מאת: משה בדש | צילום: יצרן, FORZA

אנחנו, חובבי הרכב, בדרך כלל אוהבים מספרים. כוח סוס, קג"מ, נתוני תאוצה והרשימה ארוכה ורחבה. גם שורת המחיר לא חומקת מעינינו ואנחנו מסתכלים על רכבים גם לפי מחירם. בודקים כל רכב, מה הוא נותן, וכמה הוא עולה. חורצים גורלות על פי המספרים.

אבל איך נתייחס לרכב שהמספר הכי מרשים בו, הוא 80? ואחריו מגיעה המילה 'מיליון'? ובסוף הסימן $?

לפרארי 250GTO היסטוריה ארוכה. היסטוריה של מירוצים, היסטוריה של הצלחות, היסטוריה של נחשקות.

הדגם הזה של פרארי נמצא ברשימה מאוד מצומצמת של רכבים שאספנים מוכנים לשלם עליהם סכומים מופרכים לחלוטין, אבל היא, לפחות לפי דעתו של כותב שורות אלה, המיוחדת שבכולן. למה? בגלל המחיר שמוכנים לשלם עליה.

בשנת 2014, נמכרה פרארי 250GTO בסכום שובר שיאים של 38.1 מיליון דולר. עשו על זה כתבות, אמרו שזה מטורף, ולא האמינו שהשיא הזה יישבר במהרה. אבל לאספנים ולרכבים שהם אוהבים יש תוכניות אחרות.

בשנת 2017 הוצעו למכירה לא פחות משלושה(!) אקזמפלרים של ה-250, כולן כמובן של אספנים פרטיים. שניים מהם ביקשו 57 מיליון דולר, ואחד ביקש "רק"  55.8 מיליון דולר. ממש מציאה. על פי השמועות, כולם קיבלו את המחירים שהם דרשו, אבל בגלל שעסקאות אלו לא בוצעו תחת כנפיהם של בתי מכירות פומביות הן לא באמת נחשבות שיא, אבל עכשיו זה כבר לא משנה.

אבל עם כל הכבוד ל-250GTO "הרגילות", זה הנוכחית לוקחת את כל הקופה, תרתי משמע, בהליכה. היא נמכרה בלא פחות מ-80 מיליון דולר. ברחבי האינטרנט אפשר למצוא מקומות שאומרים שהיא נמכרה "רק" ב-70 מיליון דולר, אבל אנחנו לא נריב על זה נכון? מה זה 10 מיליון דולר בין חברים.

הרכב המדובר די מיוחד. מדובר ב-250GTO Series 1, מספר שלדה 4153GT, אשר יצאה את שערי המפעל ב-1962 וקיימה את הופעת הבכורה שלה במרוץ 24 השעות של לה-מאן בשנת 1963, בו היא סיימה במקום הרביעי. לאחר מכן, ניצחה בטור דה פראנס בשנת 1964. לא מספיק מיוחד בשבילכם? בטח תשמחו לדעת שהמכונית הזו עצמה (עם המספר 172, שהיא ענדה במירוץ אותו ניצחה) הוכנסה לתוך המשחק Forza 5, נמכרים דגמים מוקטנים שלה ומישהו כתב עליה ביוגרפיה, לא פחות ולא יותר. כמה מכם יכולים להגיד את זה על עצמכם?

ג'יימס קוטינגהאם (James Cottingham), מומחה רכישות הרכבים של המגזין הבריטי The Daily Express, אומר שהרכב הספציפי הזה הוא אחד מהמקוריים שיש, ושהוא כמובן במצב מושלם.

הוא הוסיף ואמר שחלק מהסיבה שהרכב בכותרת זכה לתג המחיר המשוגע הזה הוא שהרכב מעולם לא עבר תאונה רצינית. הוא לא ציין את זה סתם, אלא כדי להבהיר שהרכב שדיברנו עליו בהתחלה, זה שבעליו הגיע לסניף דואר ישראל (לא באמת) להעברת בעלות לאחר ששילם עליו 38 מיליון דולר, עבר תאונה קשה והיה צריך לעבור שחזור רציני. זה כמובן לא באמת הוריד מערכו, למרות שמכון הבדיקה רשם בטופס "משמעות גבוהה".

על פי ההיסטוריון של פרארי (כן, יש להם כזה, לא מבין למה אתם מופתעים), מרסל מסיני (Marcel Massini), מתישהו במהלך חמש השנים הקרובות, ה-250GTO תימכר ביותר מ-100 מיליון דולר. ולמרות ש"היסטוריון של יצרנית רכב" נשמע לנו קצת כמו ג'וב מומצא, לא נתווכח.

הרוכש המאושר הוא דייויד מקניל (David MacNeil) בן ה-55, מנכ"ל חברת WeatherTech אשר מייצרת מגוון שטיחים ומשטחים לתחום הרכב. אמירה שתגרום לנו מהיום והלאה להסתכל לגמרי אחרת על החבר'ה האלה שמסתובבים ברחוב וצועקים "שטיח!!! שטיח!!!!".

מקניל הוא כמובן אספן לא קטן וברשותו רשימה ארוכה של רכבים, ביניהם גם פרארי למקרה שתהיתם.

לא ברור מה הוא יעשה איתה, אבל לדייויד יש היסטוריה של שימוש ברכבים הקלאסיים שלו. הוא אפילו השתתף עם חלקם בכמה מירוצים. אנחנו לא יודעים אם לשמוח על זה או לרצות להרביץ לו.

מה אתם הייתם עושים אם היה לכם אוסף כזה, ובדיוק שילמתם סכום שובר שיאים על זקנה בת 50 פלוס?

 

dddd