תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

אקומושן השישי - מתרחבים ועוברים לנמל

בשבוע הבא (23.5) יתקיים בפעם השישית מה שכבר הפך להיות מסורת ומוקד עליה לרגל לכל מי שקשור בצורה כזו או אחרת לטכנולוגיה תחבורתית - כנס אקומושן. הפעם - כנראה בגלל צמיחתו הבלתי פוסקת - עובר הכנס לנמל תל אביב

  • 14-05-2018
  • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יח"צ

אני לא חושב שגם בחלומות הכי פרועים של מי שהחליט לפני שש שנים שהוא מקים "כנס תחליפי תדלקים" או "קהילת תחבורה חכמה" או תקראו לזה איך שאתם רוצים, המיזם הזה יצבור כל כך הרבה תאוצה וימריא לגבהים בו הוא נמצא היום. היי, אפילו השם שלו רומז על זה שאף אחד לא תכנן לו חיים ארוכים במיוחד. אתה לא נותן למשהו שאתה חושב שהולך לשנות את העולם שם נטול טיפת סקס-אפיל כמו "מיזם משותף של המכון הישראלי לחדשנות, התכנית הלאומית לתחליפי דלקים ותחבורה חכמה במשרד רוה"מ ומשרד הכלכלה". וזה השם אמיתי והמלא ואני אפילו לא צוחק.

אז, כן, אקומושן. בשבוע הבא יתקיים הכנס השישי במספר, שמאז שהתחיל צמח וצמח ולא הפסיק לצמוח, ומרגיש כאילו כל שנה מוסיפים עוד 0 למספר החברות המשתתפות - השנה מתוכננים להגיע לא פחות מ-300 400 (ותודה לאורלי סול דהן על התיקון) נציגים רק מחברות מחו"ל ועוד אינספור נציגי סטארט-אפים ישראליים שיתחרו על כל פיסת תשומת לב שהם יוכלו לקבל ממשקיעים גדולים.

רק כדי לסבר את האוזן על עוצמתו והיקפו של האירוע, הנה רשימה חלקית של החברות הבינלאומיות שצפויות להשתתף בו: Nvidia, פורד, ג'נרל מוטורס, דיימלר (מרצדס) במוו, פולקסווגן, אאודי, סקודה, סיאט, אוויס, ZF, טויוטה, קונטיננטל, הרמן, בוש, ליר, אוטונומו, מוביט, גט (של המוניות, לא של הגירושין), אובר, ארגוס, אינוביז, היר (חברת הניווט שנרכשה ע"י מרצדס, במוו ואאודי), ועוד ועוד ועוד.

כמו בשנים קודמות, יתחלק הכנס לשני חלקים - הראשון בו יציגו הסטארט-אפים המשתתפים את מרכולתם ואת מוצריהם למשקיעים פוטנציאליים (ולסקרנים. הם לא יודעים למי יש כסף ולמי לא), ובחלק השני יתקיימו הרצאות ופאנלים בהם ישתתפו עוד שורה ארוכה של דמויות מפתח מעולם האוטו-טק. כך למשל ישתתפו בפאנלים נציגים של רנו-ניסאן-מיצובישי, אוטומוטיב ניוז, משרד התחבורה הספרדי, BP ועוד, ובסך הכל לא פחות מ-60 אנשים.

הכנס ייערך השנה ביום רביעי, ה-23.5 והפעם הוא ייערך בנמל תל אביב, בהאנגר 11 (השעות ללא שינוי - 8:00 בבוקר עד 20:00 בערב) ויוצגו בו למעלה מ-100 סטארט-אפים ברמות "בשלות" שונות. החברות יציגו את המוצרים והפיתוחים שלהן במסגרת מתחם ניסויים  בהם 'פנטום אוטו' המתפחת משק שליטה מרחוק על רכבים אוטונומיים, 'ארבי רובוטיקס' המייצרת מכ"ם ברזולוציה גבוהה לשימוש במכוניות אוטונומיות, 'גארדיאן' שמפתחת חיישן תנועה ונפח שיעזור למנוע שכחת ילדים ברכב ועוד.

 

dddd