תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

הונדה NSX בארץ - המחיר: גבוה

הונדה NSX צצה באולם התצוגה של היבואנית בהרצליה. הערכות המחיר מדברות על סכומים ששים אותה ראש בראש מול פרארי

  • 13-05-2018
  • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

יש מעט מאוד מכוניות בעולם שזכו לאהדה של הונדה NSX המקורית ו/או להייפ שסבב סביב השקת הדור השני. אבל הזמן עבר, והמכונית הושקה, החלה להימכר, נבחנה, והעניין דעך. כמו שקורה עם כל דבר בעולם. היום, פתאום, משום מקום, צצה ה-NSX באולם התצוגה של הונדה. בהרצליה. כן, אם פספסתם, זה בישראל.

כרגע למכונית אין תקינה ישראלית, ולכן גם אין לה מחיר רשמי (כך עפ"י מומחי ההדלפות שלנו), אולם ההערכות מדברות על מחיר של כ-2 מיליון שקלים חדשים טבין ותקילין. מחיר שמציב את ההונדה המגניבה ביקום ראש בראש מול מכוניות כמו פרארי 488 (2.3 מיליון ₪), אסטון מרטין DB11 (2.086 מיליון ₪) ועוד יחידות סגולה.

ביחס לחו"ל מדובר על מחיר גבוה כאשר משווים למתחרות - כך למשל באנגליה עולה ה-488 כ-25% יותר מה-NSX, בעוד בישראל הפער הוא רק 15%. וזה כנראה לא בגלל שהפרארי נמכרת פה במחירי עלות.

התמונות של ה-NSX אמנם מסתובבות ברשת כבר תקופה ארוכה יחסית, אבל עד עכשיו לא היה ברור אם מטרת הגעתה הייתה כרכב מבקר של תייר, יבוא אישי או מטרה אחרת. עכשיו, כאמור - המטרה ברורה.

בניגוד לשתי המכוניות שצוינו לפני כן, מבחינה טכנית ה-NSX של הונדה דווקא קרובה יותר ל-918 של פורשה, ל-P1 של מקלארן ול'לה-פרארי' של פרארי. היא לא עושה שימוש במנוע בעירה פנימית בלבד אלא מחזקת אותו בלא פחות משלושה מנועים חשמליים - אחד מלפנים שעוזר למנוע ה-3.5 ליטר טורבו הבנזין להניע את הגלגלים האחוריים ושניים מלפנים, כאשר כל אחד מהם אחראי על הנעת אחד הגלגלים הקדמיים.

ההספק המשולב של ה-NSX עומד על 581 כ"ס שעוברים כמובן לכל ארבעת הגלגלים דרך תיבת תשעה הילוכים כפולת מצמד שמשגרים את הסופר-הונדה הזו ל-100 קמ"ש תוך 3.1 שניות ועד 308 קמ"ש מרביים.

אז הנה, אם תמיד רציתם לקנות הונדה ממש, ממש, מגניבה, ההזדמנות שלכם הגיעה.

dddd