תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • טויוטה
  • טויוטה סופרה - הצצה לתא הנוסעים

    טויוטה

    תמונות ריגול של תא הנוסעים של טויוטה סופרה החדשה לא מצליחות להסתיר את שיתוף הפעולה עם במוו

    • 12-04-2018
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: CarPix

    טויוטה סופרה החדשה תחשף באופן רשמי ממש עוד מעט. בעצם, יכול להיות שהיא כבר נחשפה, וזה פשוט עבר לכל העולם מעל הראש. כי טויוטה כבר חשפה כמה וכמה קונספטים, האחרון אפילו עם השם המפורש "סופרה".

    סיכום האירועים עד כה:

    2014, ינואר: טויוטה חושפת תמונות של "קונספט" שנקרא FT1 ונראה ממש כמו סופרה - קופה שתי דלתות גדולה עם מכסה מנוע עצום ואחוריים סולדים. השמועות מתחילות.

    במהלך ארבע השני עד תערוכת ז'נבה במרץ האחרון הייתה באוויר הרבה אי וודאות. דלפו תמונות, פורסמו שמועות, אבל אף אחד לא ידע להגיד בוודאות "חבר'ה, הולכת להיות סופרה חדשה".

    2018, מרץ: טויוטה מגיעה לאותה תערוכת ז'נבה עם מכונית שנקראת 'טויוטה GR סופרה רייסינג'. סוף סוף, העולם מקבל אישור רשמי, או לפחות רמיזה עבה מאוד, שהשמועות היו נכונות.

    במקביל, במוו חושפת קונספט שעונה לשם Z4. גם היא דו-מושבית, גם לה מכסה מנוע עצום ושתי דלתות. הפרסומים מאשרים שטויוטה ובמוו משתפות פעולה - ה-Z4 תגיע לייצור, והסופרה תקום לתחיה כשהיא עושה שימוש במכלולים שונים של הגרמניה.

    מאז ועד היום שטף תמונות הריגול לא פסק. כמעט ולא היה שבוע בלי תמונות של המכונית בנורבורגרינג, בשלג או בכביש, כשהיא עוטה הסוואה כבדה ועוברת מבחנים מפרכים.

    היום מפרסם אתר Motor1.com, תמונות ריגול נוספות, אלא שהפעם הן חושפות פרט מעניין חדש - תא הנוסעים של הטויוטה סופרה. ובעיקר את העובדה שהדגם שנבחן כיום במסלול כבר לא עושה שימוש בתא הנוסעים של ה-Z4 אלא כבר מציג את הציוד והעיצוב של טויוטה עצמם (ממה שאפשר לראות לפחות).

    טויוטה ובמוו מבטיחות ששתי המכוניות אמנם יעשו שימוש באותה פלטפורמה, אך הן תהיינה שונות מהותית אחת מהשניה, אלא שהתמונות דווקא מראות הרבה מאוד דמיון. כך למשל ידיות האיתות והכפתורים שעל ההגה נראים לקוחים ישירות ממחסן החלפים של הגרמנים וחוגות בקרת האקלים גם הן נראות דומות מאוד לאלו של במוו.

    דבר מעניין נוסף הוא ידית ההילוכים - שנראית דומה מאוד לזו של ה-ZF8 המוכרת, שאלה חדשות טובות וחדשות רעות. מצד אחד, הידית הזו אולי מאששת את השמועות על כך שלא תהיה לסופרה גרסה ידנית, מצד שני, אותן שמועות גרסו כי התיבה שלה תהיה כפולת מצמדים, אבל לתיבה כפולת המצמדים של במוו יש ידית אחרת לחלוטין. אז אנחנו מקווים לאחד משני דברים - או שהשמועות האלה יתבררו כלא נכונות בעליל ונקבל גם סופרה ידנית, או שתהיינה כמה גרסאות.

    הדבר השונה המשמעותי ביותר שאפשר לראות בתמונה הוא לוח השעונים, שמוגש פה על גבי מסך דיגיטלי מלא ללא השעונים המוכרים של במוו.

    ככה או ככה, נותרו לנו עוד כמה חודשים בודדים בלבד לחכות לחשיפות הרשמיות של הצמד חמד האלו, כאשר ה-Z4 צפויה להיחשף כבר בחודשי הקיץ הקרוב והסופרה תגיע מאוחר יותר, בסתיו.

    dddd