תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

פולקסווגן פולו החדשה – רשמים מאיטליה

מקסים נסע לטייל בצפון איטליה, קיבל פולו חדשה כרכב שכור וחזר עם רשמיו

  • 03-04-2018
  • מאת: מקסים גולדשטיין | צילום: מקסים גולדשטיין

במסגרת טיול בצפון איטליה, שכרנו פולקסוואגן פולו חדשה. פולו, אחת מהמכוניות הכי נמכרות באירופה לרשותי לפני תחילת השיווק בארץ. לא נסקר? בטח שנסקר!

פולקסוואגן מייצרת את הפולו, הסופרמיני הגרמנית מאז 1975. בסוף שנת 2017 הוצג הדור השישי והשיווק באיטליה התחיל ממש בשבועות האחרונים. מעבר לתחרות הקשה מבחוץ, גם מהבית יש לפולו 2 מתחרות חזקות: סיאט איביזה וסקודה פאביה.

הדגם שקיבלתי הוא גרסת ההשכרה: מנוע 1.0 ליטר אטמוספרי משודך לתיבת הילוכים ידנית, ערום מאבזור במונחים אירופאים (נורית לשמירת מרחק ובלימה אוטונומית) וזהו בעצם. השאר סטנדרטי.

עיצוב וחומרים

העיצוב הוא עניין סובייקטיבי, משהו שלא יפה לאחד יכול להיות יצירת פאר לאחר. אבל יש תמימות דעים, הדור השישי של הפולו פשוט לא נראה טוב. הוא לא מכוער, הוא לא צורם בעין, הוא פשוט שבלוני מידי. שבלוני אפילו במונחים של יצרן ששינויי העיצוב הכי קיצוניים שלו הם גרפיקה בפנסים. לי אישית העיצוב הזכיר הורים בשבוע האחרון של אוגוסט (כלומר, עייף ומיואש מהחיים). בסעיף הזה, הדור הקודם היה אלגנטי ונעים, ובאופן כללי מוצלח יותר.

אם חוץ הרכב נראה עייף, פנים הרכב נראה כאילו הוא עוצב ע"י מד זווית וסרגל. כל הקווים ישרים והזוויות חדות. לי ולשותפיי לטיול העיצוב הזכיר את סובארו לאונה DL, מחמאה זה לא. לא מספיק שהעיצוב משעמם, גם איכות החומרים הייתה בינונית. הפלסטיק קשיח עם מרקם גס ולא נעים (כולל ההגה). בחלק מהמשטחים ולאורך הקונסולה הוא חלק ותופס טביעות אצבע. מערכת המולטימדיה בדגם הבסיס קטנה ויוצרת שטחים שחורים ריקים ומשעממים.

כמובן שמדובר כאן בדגם הבסיסי ביותר שקיים - ומערכת המולטימדיה שתגיע לארץ אולי תהיה יותר גדולה, ואולי החומרים ותא הנוסעים יהיו איכותיים ומעניינים יותר. זאת אומרת, כדאי מאוד שהם יהיו איכותיים ומעניינים יותר.

נוחות

נתחיל מהנוחות. הפולו נוחה. כיול המתלים קשיח אבל סביר לגמרי. הסלילה בצפון איטליה גרועה (נשבע לכם שהתגעגעתי למע"צ) ומשולבת ברחובות מרוצפים. למרות זאת, הפולו הרגישה נוחה ושיכוך הזעזועים היה טוב. לא מדובר על מתלי אוויר אבל בהחלט הופתענו לטובה.

האווירה בזמן הנסיעה נעימה. בידוד הרעשים מספק, ניהלנו שיחות בזמן הנסיעה והנוסע מאחור לא נאלץ להגביר את קולו. ככל הידוע לי, הוא גם שמע הכל (לא בדקתי, הייתי הנהג. כן... הייתי היחיד שיודע לתפעל קלאץ').

המושבים עצמם גם נוחים, תומכים מספיק, רכים מספיק. נסיעות ארוכות (מאגם גארדה לאגם קומו) עברו בסדר, לא הרגשנו עייפות או חוסר נוחות באף אחד מהמושבים. מרווח הפנים יחסית לסופרמיני היה טוב. רוכשי הקטגוריה הזו לא צריכים לדאוג. מעבר לזה, מרווח הפנים לא נופל בהרבה מקטגוריית הקומפקטיות (משפחתיות).

מלבד הסלון, לרכב יש גם בגאז'. הוא אינו גדול במיוחד אבל מספק בהחלט עבור 3 מזוודות מאושרות איזיג'ט.

כוח והתנהגות

מנוע 1.0 משודך לתיבת הילוכים ידנית. אבל למרות שהספק המנוע נטול הטורבו היה 65 כ"ס בלבד והמומנט הציע רק 9.7 קג"מ מזעריים, בעזרת הגיר הידני הצלחתי לקבל ביצועים מספקים. רק האצות ביניים מ-120 קמ"ש וצפונה היו קשות לו.

כבישי צפון איטליה ההרריים רוויים בכבישים מפותלים ומהנים. אמנם זאת הייתה גרסת הבסיס ולא GTI אבל הצלחתי להנות ואף לייצר קצב מרשים שנקטע רק ע"י שותפיי הבכיינים לטיול.

בסופו של דבר, למרות המנוע הקטן והחלש, המשקל של שלושת המבוגרים והגיר הידני בן חמשת ההילוכים בלבד, יחידת ההנעה הייתה סבירה ובסעיף ההתנהגות, הפולו מקבלת דווקא ציון לשבח. צריכת הדלק הייתה טובה גם היא, ליטר אחד ל-17.5 ק"מ עם רגל כבדה על הגז. כמה חבל שזה לא רלוונטי.

סיכום

הפולו הזו, עם רשימת אבזור שכוללת בעיקר "אוויר" ומנוע מיניאטורי ככל הנראה לא תשווק בישראל. ואלה גם הסעיפים בהם הדגם הספציפי הזה נופל - העיצוב ואיכות החומרים. מעבר לזה, למרות המנוע הפצפון, הפולו מבצעת את משימתה כראוי.

ויחד עם זאת, מההיסטוריה של היבואן והחיבה שלו לתמחר את הפולו הרבה מעל לאיביזה המקבילה, אני כנראה עדיין הייתי מעדיף את האחות הספרדייה. אבל, כרגע נותר לנו רק לחכות שהפולו תגיע לישראל ולראות איזו רשימת אבזור, היצע מנועים ותג מחיר היא תקבל. מי יודע, אולי נאכל את הכובע.

רוצים לומר לנו מה דעתכם על פולקסווגן פולו החדשה? רוצים לראות מה חשבו עליה חברי הפורום? הצטרפו לדיון בפורום.

dddd