תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • קיה
  • קיה קרניבל
  • מתיחת פנים לקיה קרניבל

    קיה קרניבל

    המיניוואן הגדול של קיה מתחדש לרגל תערוכת ניו יורק עם עיצוב מעודכן, תא נוסעים איכותי יותר ומערכות בטיחות

    • 14-03-2018
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    הקרניבל של קיה הוא אחד השרידים האחרונים - בשוק הישראלי לפחות - לקטגוריית המיניוואנים הגדולים. בארצות אחרות - בעיקר בארה"ב - המיניוואנים הם עדיין לא חיה בסכנת הכחדה, אך גם שם קרנם יורד במהירות בשנים האחרונות. למרות זאת, קיה עדיין לא מוותרת על המיניוואן הגדול שלה ומשחררת לו מתיחת פנים קלה לקראת תערוכת ניו יורק שתיפתח בסוף החודש. כרגע, הרכב החל להימכר רק בשוק הבית של קיה, דרום קוריאה, ובהמשך הוא כמובן יצא לעולם הגדול.

    בחוץ מקבל הקרניבל החדש את אותו עדכון שקיבלו כל הדגמים שעברו מתיחות פנים או הוצגו דגמים חדשים בשנתיים-שלוש האחרונות - פנסי ערפל בתצורת "קוביות קרח", גריל קדמי מודגש יותר, ופגושים אגרסיביים יותר עם פתחי יניקת אוויר גדולים. הקרניבל מוסיף לרשימה הזו גם אופציה לתאורת לד מלאה וחתימת אור חדשה לפנסים האחוריים.

    בפנים מתחדש תא הנוסעים בחומרים איכותיים יותר, ובקוריאה גם בגרסת "לימוזין" שכוללת שבעה מושבים, כאשר מושבי השורה האמצעית מאפשרים ישיבת "מחלקת עסקים" עם הטיה המשענת והדום נשלף, והמושבים האחוריים נדחקו כמעט עד לדלת תא המטען לטובת מיקסום מרווח הרגליים. אגב קוריאה, שם מוצעת גם גרסה עם 11(!) מושבים, למשפחות ממש ברוכות ילדים.

    עוד מקבל הקרניבל אפשרות לדיפוני עץ (או דמוי, קשה להבין, הכל כתוב בקוריאנית), לוח מחוונים ומערכת מולטימדיה חדשים, מערכת סטריאו משודרגת, משטח הטענה אלחוטי לטלפון, מצלמות היקפיות ועוד. מערך הבטיחות השתדרג גם הוא והוא יכלול בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על סטיה מנתיב, בלימת חירום אוטונומית, ניטור שטחים מתים ועמעום אורות גבוהים אוטומטי.

    המנועים של הקרניבל נותרו ללא שינוי - 3.3 ליטר בנזין עם 280 כ"ס ו-34 קג"מ, ו-2.2 טורבו דיזל עם 202 כ"ס ו-45 קג"מ. ההבדל העיקרי הוא תיבת ההילוכים, שם מוחלפת תיבת 6 ההילוכים הפלנטרית באחת עם 8 הילוכים, דבר שמאפשר לקרניבל להשיג צריכת דלק טובה יותר, 8.2 ו-11.3 ק"מ לליטר בבנזין ובדיזל בהתאמה.

    dddd