תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

סאנגיונג רקסטון החדש בישראל

שיפור ניכר בתא הנוסעים ושמירה על יכולות שטח לא מבוטלות ומחיר אטרקטיבי. האם הדור החדש של סאניונג רקסטון יצליח לשבור את ההגמוניה?

  • 13-03-2018
  • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: רונן טופלברג

אני אוהב את הסאנגיונג רקסטון, ולא בגלל שאני אוהב את הסאנגיונג רקסטון, או את סאנגיונג, או בכלל רכבים בקטגוריה הזו. אלא בגלל שאני אוהב את האנדרדוג, את הבחירה הלא מובנת מאליה, את זה שמתיימר לתת בדיוק אותו דבר במחיר הרבה יותר נמוך. או במילים אחר - חובב מציאות.

והדור החדש של הרקסטון, שנחת אתמול בישראל, מתיימר להיות בדיוק זה. הרקסטון החדש נכנס לשוק עם מתחרה אחד - טויוטה לנד קרוזר, ורוצה לתת לרוכשיו בדיוק את אותם דברים - שבעה מושבים, מנוע דיזל עתיר מומנט ויכולת שטח כבירה, וכל זה תמורת מחיר של 240 אלף שקלים, נמוך ב-80 אלף שקלים מהגרסה הזולה ביותר של הקרוזר הארוך.

אבל למה "מתחרה אחד" בשוק בו קיימים רכבים כמו ג'יפ רנגלר או גרנד צ'רוקי טריילהוק, לנדרובר דיסקברי ומיצובישי פאג'רו? ובכן, כי הראשון מתאים יותר לגנרלים מאשר לאנשי משפחה, השני (וגם הראשון) מאפשרים הושבה של חמישה בלבד, השלישי יקר פי שניים פחות או יותר והאחרון נטש את שלדת הסולם, כלי שרכב שטח אמיתי חייב שיהיה בארנסל שלו.

הרקסטון החדש מתבסס על פלטפורמה חדשה שהיצרנית מכנה שלדת Quad-Frame שיוצרה בשיתוף פעולה עם יצרנית הפלדה Posco הדרום קוריאנית ומכילה אחוז גבוה (81.7%) של פלדה מחוזקת לטובת יכולת משופרת להתנגד לפיתול, ובעצם יצירת בסיס קשיח שגם ירגיש טוב יותר על אספלט, מבלי לוותר על יכולות השטח שמאפשרת שלדת סולם ומרכב נפרד.

המידות של הרקסטון - למעט הגובה - צמחו, עם בסיס גלגלים באורך 286 ס"מ (283), אורך של 485 ס"מ (475), רוחב של 196 ס"מ (190), גובה של 182 ס"מ (184) ונפח תא מטען של 649 ליטר (בקיפול מושבים 6-7). מאידך, מרווח הגחון נותר כמעט ללא שינוי על 21.6 ס"מ (21.5) זוויות הגישה והנטישה פחות טובות מאלו של הדגם הקודם עם 21 מעלות בזווית הגישה (28 מעלות בדגם הקודם) ו-22 מעלות בנטישה (26).

יחידת ההנעה עדיין מורכבת מנוע 2.2 ליטר טורבו דיזל מפיתוח עצמי, אלא שכאן ההספק שופר ל-181 כ"ס (178 בדגם היוצא) והמומנט ל-42.8 קג"מ (40.7). הוא משודך לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם שבעה הילוכים מבית מרצדס (שהייתה מספקת גם את המנועים של סאנגיונג בעבר). הביצועים נותרו פושרים וללא הבדלים משמעותיים - 11.9 שניות למאה קמ"ש, מהירות מרבית של 185 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 12 ק"מ לליטר. אבל ביצועים הם ככל הנראה לא הקלף שעבורו יעוטו הקונים על הרקטסון או יפסלו אותו על הסף. מיותר לציין, אבל נעשה את זה בכל אופן - ההנעה ברקסטון היא כמובן כפולה, כאשר ברוב הזמן הוא מונע בידיי הגלגלים האחוריים ובעת הצורך הוא משלב את הקדמיים.

אחד הדברים שהניאו אנשים מלרכוש את הרקסטון הקודם, או זה שלפניו, היה בעיקר איכות תא נוסעים די ירודה עם בידוד רעשים ורעידות טעונים שיפור, איכות חומרים לא מבריקה בלשון המעטה ואבזור בסיסי למדי. הפעם נראה שסאנגיונג נתנו את הדעת על הנושא והטמיעו ברקסטון התרעת התנגשות עם בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב, עמעום אורות גבוהים אוטומטי וזיהוי תמרורים, צעד גדול וחשוב קדימה. את שאר המפרט תוכלו לקרוא כאן.

dddd