תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • לקסוס
  • לקסוס CT המחודשת בישראל - עוד בטיחות, פחות מחיר

    לקסוס

    לקסוס ישראל משיקה את מתיחת הפנים השנייה של ה-CT המשפחתית שלה, מוסיפה אבזור בטיחות וחותכת במחיר בצורה משמעותית

    • 21-02-2018
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    לקסוס CT היא מכונית די ותיקה, למעשה היא הוותיקה ביותר בקטגוריה שלה. היא הושקה ב-2011, שזה לפני הסדרה 1 (גם 2011, אבל מאוחר יותר באותה שנה), לפני ה-V40 וה-A קלאס (2012), הרבה לפני ה-A3 (2013) והרבה הרבה לפני ה-Q30 (2015). כדי להישאר רלוונטית ה-CT כבר עברה שני חידושים במהלך השניים הללו, אולם אלה היו קטנים יחסית.

    השינוי השני הוצג לעולם ביוני 2017, וכלל עדכון לעיצוב החוץ והפנים, חומרים באיכות גבוהה יותר, והוספת מערכות בטיחות. כעת נוחתת מתיחת הפנים הזו בישראל, אלא שלקסוס ישראל מוסיפה לשינויים האלה גם חיתוך אגרסיבי במחיר לרף התחלתי של 150 אלף שקלים. הוזלה של 17 אלף שקלים(!) ממחיר המחירון הקודם.

    במסגרת השקת הדגם המחודש, לקסוס תציע את ה-CT בשלוש רמות גימור:

    אקסקיוטיב שתעלה 150 אלף שקלים, לקשרי שתעלה 162 אלף שקלים, ופרימיום עבורה תצטרכו לשלם 174 אלף שקלים. השינוי המשמעותי ביותר הוא רשימת האבזור, שתכלול כעת כסטנדרט את חבילת LSS+ האקטיבית של לקסוס. בין המערכות שכוללת החבילה ניתן למצוא אורות גבוהים אוטומטיים, תיקון סטיה מנתיב, זיהוי תמרורים, בלימת חירום אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית.

    שאר האבזור כולל חישוקי ברזל 15 אינץ' (16 אינץ' קלים בלקשרי ופרימיום), בורר מצבי נהיגה עם מצב EV לשימוש בחשמל בלבד, חיישני אורות וגשם, תאורת יום ופנסים אחוריים מבוססי לד (לא מלא בלקשרי ופרימיום) ועוד. גרסת לקשרי תוסיף בין היתר שמשות אחוריות כהות ודיפון מטאלי, וחבילת פרימיום תחליף את הדיפון המטאלי בכזה העשוי עץ ותוסיף חיישני חניה בהתקנה מקומית (לא טעות. רק הדגם הבכיר, ורק בהתקנה מקומית), חלון גג, כניסה והנעה ללא מפתח ומראה פנימית מתכהה. את המפרט המלא תוכלו לקרוא כאן.

    יחידת ההנעה לא שונתה. היא עדיין מורכבת ממנוע 1.8 ליטר בנזין (99 כ"ס, 14.5 קג"מ) ומנוע חשמלי (81 כ"ס, 21.1 קג"מ) שמעבירים את הכוח לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים רציפה ומאיצים את הלקסוס הקטנה למאה קמ"ש תוך 10.3 שניות ועוזרים לה להשיג צריכת דלק משולבת (מוצהרת) של 23.8 ק"מ לליטר.

    dddd