תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אלפא
  • אלפא ג'ולייטה
  • עוד אחת ודי - גרסת 'ספורט' לאלפא ג'ולייטה

    אלפא ג'ולייטה

    אלפא רומיאו ג'ולייטה המתוחה מקבלת גרסת ספורט ידנית ואוטומטית - עיצוב קרבי, ביצועים סטנדרטיים ומחיר שיתחיל ב-165,000 ₪

    • 12-02-2018
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    חברת סמל"ת יבואנית אלפא רומיאו לישראל, מודיעה היום על תחילת שיווק רמת גימור "ספורט" לאלפא ג'ולייטה. מדובר בצעד זהה הלכה למעשה לזה שעשתה אלפא העולמית וסמל"ת הישראלית עם הג'ולייטה טרום המתיחה, כאשר גרסת הספורט בעצם מחליפה את הקומפיטיציונה (להלן קומפי), נשארת עם אותן יחידות הנעה ומוסיפה אבזור ואיפור קרבי יותר שמזכיר את זה של גרסת הוולוצ'ה שהחליפה בזמנו את התלתן.

    מסובך? מצד אחד אתם צודקים, ריבוי הגרסאות והשמות של הג'ולייטה במרוצת השנים מבלבל, אבל מאידך הוא מאפשר הבחנה ברורה יותר ועדיף על הבדלות של "בין שנה כזו לשנה אחרת יש חישוקים כאלה ובשנים האחרות יש חישוקים אחרים".

    בכל הנוגע ליחידת ההנעה, זו של הספורט זהה לחלוטין לזו של הקומפטי. מדובר על אותו מנוע 1.4 ליטר טורבו בנזין עם 150 כ"ס בגרסה הידנית ו-170 כ"ס ברובוטית כפולת המצמדים, לשתי התיבות שישה הילוכים וההספק מושג בשני המקרים ב-5,500 סל"ד. נתון המומנט זהה בשתי הגרסאות והוא עומד על 23.4 קג"מ (ב-2,250 סל"ד) במצב N בבורר ה-DNA ו-25.4 קג"מ (ב-2,500 סל"ד) במצב D. ההנעה קדמית כמובן בשני המקרים, והביצועים של הגרסה הרובוטית מעט טובים יותר עם 7.7 שניות למאה קמ"ש ומהירות מרבית של 218 קמ"ש לעומת 8.2 שניות ו-210 קמ"ש. כצפוי, גם צריכת הדלק של הגרסה הרובוטית טובה יותר עם 20.1 ק"מ לליטר משולבים מוצהרים לעומת 18.1.

    ההבדלים בין הקומפי לספורט, אם כן, נמצאים בעיצוב ובאבזור. הספורט מקבלת עיצוב חיצוני דומה לזה של גרסת הוולוצ'ה עם פגושים, חצאיות ואגזוזים ספורטיביים; עיצוב חישוקים דומה אך בגודל 17 אינץ' במקום 18 בוולוצ'ה, בנוסף מקבלת הספורט חלונות אחוריים כהים, מראות צד בגימור כרום/אפור סאטן ופנסי ערפל קדמיים.

    לצד הג'ולייטה ספורט, תמשיך להימכר גרסת מילאנו המאובזרת יותר שכוללת גם קיפול מראות חשמלי, ריפודי עור, חיישני תאורה וגשם, גג פנורמי ועוד. את המפרט המלא של אלפא רומיאו ג'ולייטה תוכלו לקרוא כאן.

    מחירי אלפא רומיאו ג'ולייטה ספורט יעמדו על 165,000 ₪ לגרסה הידנית ו-175,000 ₪, כאשר מחירי הגרסאות האחרות נותרו ללא שינוי. למעשה, אם משווים את גרסת הספורט לקומפי אותה היא מחליפה, מדובר לא רק בתוספת אבזור אלא גם בהוזלה של 6,000 ₪ לכל אחת מהגרסאות.

    dddd