תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

Euro NCAP מפרסם - הבטוחות ביותר לשנת 2017

ארגון הבטיחות האירופאי Euro NCAP פירסם את רשימת המכוניות הבטוחות ביותר שלו לשנת 2017

  • 18-01-2018
  • מאת: זיו כהנא | צילום: EURO NCAP

לפני כחודש כתבנו לכם כאן על תוצאותיו של סבב המבחנים האחרון שערך ארגון הבטיחות האירופי לשנת 2017, כעת פירסם הארגון את מסקנותיו לשנה זו בדמות רשימת הרכבים הבטוחים ביותר בכל קטגוריה בשנה החולפת. מדובר ברשימת רכבים שזכו בציון המירבי של 5 כוכבים וקיבלו ציונים את הציונים הגבוהים ביותר (באחוזים) בקטגוריה שלהם בתחומים הבאים: הגנה על  מבוגרים, הגנה על ילדים, הגנה על הולכי רגל ומערכות עזר בטיחותיות. חלק מהמכוניות ברשימה כבר נמכרות בישראל, וחלקן עתידות להגיע לכאן בקרוב.

נתחיל במכוניות שכבר נמכרות כאן כיום, וולו XC60  זכה בשני תארים, גם בתואר הבטוח ביותר בקטגוריית הג'יפונים הגדולים וגם בתואר הרכב הבטיחותי ביותר שנבחן ע"י הארגון במהלך כל השנה, בזכות ציונים של 98% הגנה על מבוגרים, 87% על ילדים, 76% על הולכי רגל ו-95% על מערכות עזר. סובארו XV ואימפרזה החדשות נכנסו שתיהן תחת ההגדרה של "משפחתית קטנה" עפ"י הארגון וזכו בתואר הבטוחות ביותר בקטגוריה זו, עם ציונים של 94% הגנה על מבוגרים, 89% הגנה על ילדים, 82% על הולכי רגל (2% יותר ב-XV) ו-68% על מערכות עזר.

וכעת נעבור למכוניות שצפיות להגיע לכאן בקרוב. פולקסווגן פולו החדשה זכתה בתואר הסופר מיני הבטוחה ביותר (יש לציין שהארגון כולל גם את מכוניות המיני תחת הקטגוריה הזו), עם ציונים של 96% הגנה על מבוגרים, 85% על ילדים, 76% על הולכי רגל ו-59% על מערכות עזר. לכן אין זה מפתיע לגלות שגם פולסווגן טי-רוק, הג'יפון הקטן שמבוסס על הפולו זכה גם כן בתואר בקטגוריית הג'יפונים הקטנים, עם ציון זהה בהגנה על מבוגרים, 2% ו-3% יותר בהגנה על ילדים והולכי רגל בהתאמה ו-71% על מערכות עזר.

את אופל קרוסלנד X, הג'יפון הקטן החדש של אופל אשר מחליף גם את המריבה הוותיק, החליט הארגון לסווג משום מה כמיניוואן קטן ולכן דירג אותו כבטוח ביותר בקטגוריה הזו עם 85% הגנה על מבוגרים, 84% על ילדים, 62% על הולכי רגל ו-57% על מערכות עזר. יש לציין שהקרוסלנד X חולק את הפלטפורמה, המכלולים ואף מיוצר באותו המפעל לצד הסיטרואן C3 איירקרוס שזכה בציוני בטיחות כמעט זהים ואף גבוהים מהאופל, פרט לציון של 2 אחוזים פחות בהגנה על ילדים, לכן לא ברור למה הארגון לא הזכיר אותו גם כן.

בקטוגריית מכוניות הסאלון זכתה בתואר מכונית שכבר משווקת באירופה ולא ברור אם נזכה לראותה כאן בארץ, פולקסווגן ארטאון מחליפתה של הפאסאט CC עם 96% הגנה על מבוגרים, 85% על ילדים, 85% על הולכי רגל ו-82% על מערכות עזר.

בנוסף לתארי הבטוחות ביותר, מציין הארגון בהודעה לעיתונות כי השנה נבחנו על ידיו קרוב ל-70 רכבים שרובם דגמים חדשים לחלוטין, אשר זכו בציון המירבי של 5 כוכבים על אף דרישות הארגון שמחמירות כמעט מדי שנה. אחד הנתונים הנוגעים לכך שאותם מציין הארגון, הוא אחוז המכוניות שנבחנו השנה אשר מציעות בלימת חירום אוטונומית הכוללת זיהוי הולכי רגל העומד על 82%, כאשר ב-62% מהמכוניות המערכת מוצעת כסטנדרט. זאת על אף שהארגון החל להתייחס להמצאותה של מערכת זו רק בשנת 2016.

לעומת זאת מספר רכבים שכבר נבחנו על ידי הארגון בעבר ונבחנו השנה במסגרת מתיחת הפנים שלהם, הציגו תוצאות פחות טובות, אשר משקפות את העדרותן של מערכות בטיחות מתקדמות המסייעות במניעת תאונה.

רוצים לומר לנו מה דעתכם על הרשימה? רוצים לדעת מה חושבים עליה חברי הפורום האחרים? הצטרפו לדיון בפורום.

dddd