תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

על הקצה - פורד חושפת - אדג' ST

פורד חושפת גרסת ביצועים לג'יפון המוכר והנמכר שלה

  • 11-01-2018
  • מאת: זיו כהנא | צילום: יצרן

פורד אדג' הוא הג'יפון הנמכר ביותר של פורד בארה"ב. לקראת שנת הדגם 2018 ערכה בו פורד מספר שינויים עיצוביים וטכולוגיים, כאשר המרכזי שבהם, נוגע ליחידות ההנעה שעברו כולן להתבסס על מנועי 4 צלינדרים בלבד. כעת מתברר כי המהלך הנ"ל נועד למעשה ל"הכין את הקרקע" לקראת חשיפתה של גרסת הביצועים החדשה, אשר תתמקם כמובן בפסגת ההיצע.

האדג' ST הוא למעשה הג'יפון הראשון של פורד אשר זוכה לעבור כיול מחדש תחת חטיבת הביצועים "פורד פרפורמנס", אותה חטיבה שאחראית ליצירות כמו הפוקוס ST, דגמי המוסטנג הקיצוניים למיניהם וה-GT. תחת ידיה של אותה חטיבה מקבל האדג' מנוע V6 חדש, מוגדש טורבו בנפח של 2.7 ליטר עם הספק של 335 כ"ס ו-52.5 קג"מ, אשר עוברים לכל ארבעת הגלגלים דרך תיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים. יחידת ההנעה הזו מספיקה בכדי להאיץ את האדג', שמשקלו עומד על יותר מ-2 טון ל-100 קמ"ש בתוך 5.6 שניות ועד ל-250 קמ"ש (מוגבל אלקטרונית). בנושא צריכת הדלק האדג' מעולם לא הצטיין במיוחד, וכך גם גרסת ה-ST החדשה אשר תגמע ליטר בנזין לכל 8 ק"מ בממוצע.

בנוסף תציע גרסת ה-ST גם כיול מתלים ספורטיבי של פורד פרפורמנס ומצב ספורט חדש אשר יחדד את תגובת המצערת, תיבת ההילוכים ומערכת הפליטה. כל זאת כמובן לצד עיצוב חיצוני אגרסיבי יותר הכולל גריל חדש עם תג ST, חצאיות צד, צמד מפלטים וחישוקי 20 אינץ' קלים (חישוקי 21 אינץ' כאופציה).

לישראל צפויות להגיע גרסאותיו הרגילות של האדג' החדש לקראת סוף השנה הנוכחית, ועל פי ניסיון העבר, קיים ספק רב לכך שנזכה לראות פה גם את גרסת ה-ST.

dddd