תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • ניסאן
  • ניסאן קשקאי
  • ניסאן קשקאי המחודש בישראל

    ניסאן קשקאי

    ניסאן קשקאי המחודש נוחת בישראל עם שדרוגים לעיצוב ולאבזור, ואם אתם לקוחות קיימים של ניסאן, תקבלו קדימות

    • 05-09-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    לאחרונה העבירה ניסאן את שני הקרוסאוברים הפופולאריים להפליא שלה מתיחות פנים. הקשקאי עבר את החידוש במרץ והאקסטרייל זכה לשדרוגים ביוני. היום, זה הראשון נוחת בישראל, כשהוא מביא עמו רשימת שדרוגים לא קצרה.

    לצד ההשקה הישראלית, שקורית די צמוד לזו האירופאית, קרסו החליטה לעשות "ג'סטה" ללקוחות הקיימים של ניסאן. 100 הרכבים הראשונים שיגיעו ארצה, יוצעו למכירה באופן בלעדי ללקוחות קיימים. שאר הלקוחות הפוטנציאליים כמובן לא יישלחו הביתה בבושת פנים, אבל הם ככל הנראה יצטרכו לחכות קצת יותר, לפחות בתקופה הראשונה.

    העיצוב של הקשקאי השתדרג, אבל נותר מזוהה מיידית עם הפנסים הצרים והמחודדים, והגריל עם הסמל במרכז ה-V הכסוף. הממדים נותרו ללא שינוי (למעט צמיחה של 1.7 ס"מ באורך הכללי), והם עדיין קצת קטנים משאר הג'יפונים בקטגוריה.

    עיקר השינויים ב-Look&Feel של הקשקאי בוצעו בתא הנוסעים, שם הוא מקבל עיצוב חדש להגה וללוח השעונים, מערך שליטה מרכזי קל יותר לתפעול.על מנת לעזור בתחום ה-NVH, שהיה אחד הדברים שבלטו לרעה בדגם הקודם, במיוחד עם מנוע הדיזל קיבל הקשקאי זכוכית עבה יותר לחלונות, כיול בולמים מעודן יותר וכמות גדולה יותר של חומרי בידוד.

    אגב מנוע הדיזל, יחידות ההנעה נותרו ללא שינוי - מנוע בנזין 1.2 עם 115 כ"ס ומומנט שבאופן מפתיע שונה בין הגרסה הידנית (שישה הילוכים) לרציפה, עם 19.4 קג"מ בראשונה ו-16.8 בשניה; ומנוע דיזל 1.6 ליטר עם 130 כ"ס ו-32.6 קג"מ שמוצע עם תיבה רציפה בלבד. הביצועים עומדים על 10.6 שניות למאה בגרסת הבנזין הידנית, 12.9 לאוטומטית ו-11.1 לדיזל. גם נתוני צריכת הדלק מראים יתרון מוחץ לדיזל (שאם בידוד הרעשים שלו אכן שופר יהפוך לגרסה המומלצת באופן די גורף) עם 19.6 ק"מ לליטר לגרסת הבנזין הידנית, 19.2 לאוטומטית, ו-22.7 לדיזל.

    את מהפכת ה"בטיחות האקטיבית במחירים נגישים" אנחנו מייחסים לרוב לספורטאז' של קיה, אבל למעשה הקשקאי היה שם לפניו, הוא אמנם לא הציע (ועדיין לא מציע) את כל מערך הבטיחות האקטיבית המרשים שלו בדגמי הכניסה, אבל בגרסאות הבכירות שלו הוא כולל חבילה מאוד מקיפה. זה גם היה אחד הדגשים של ניסאן במתיחת הפנים - לעדכן ולהרחיב את חבילת הבטיחות.

    ואכן, כבר בגרסת הבסיס הקשקאי מקבל מערך בטיחות טוב למדי שכולל התרעה על אי שמירת מרחק עם בלימת חירום, זיהוי תמרורים, התרעה על סטיה מנתיב (חבל שללא תיקון) ועמעום אור גבוה אוטומטי.

    לצד אלה, נמצאת גם מערכת ה-ITC, או Intelligent Trace Control, שמפעילה את הבלמים בגלגל הפנימי בזמן פניה כדי למזער הרחבה אפשרית של קו הפניה בתנאי דרך קשים או תחת מאמץ - מעין הקדמת תרופת למכה שפועלת כמו ESP, רק לפני שהרכב מתחיל להחליק. לבסוף יש מערכת שלא ממש הצלחנו להבין את "הקטע" שלה - IRC, או Intelligent Ride Control, אמורה להיות - כך על פי המפרט של הרכב - "בקרת נוחות נסיעה חכמה לשיפור תנודות המרכב בדרכים משובשות". לא, אלה לא בולמי אוויר, או בלומים אדפטיביים שחשים את פני הכביש ומתאימים את קשיחותם לפני המעבר על מהמורות, אלא מערכת - שעל פי סרטון הסברה של ניסאן העולמית - מפעילה את הבלמים בזמן מעבר על פסי האטה (ושיבושים אחרים, אני מניח). איך הפעולה הזו משפיעה על הנוחות ואיך היא מרסנת את תנודות המרכב? על זה נוכל לענות רק אחרי נסיעת מבחן.

    אבל זה לא הכל - כל מה שצוין עד עכשיו הן רק חלק מהמערכות שמגיעות עם הגרסה הבסיסית ביותר (והאמצעית) של הקשקאי, דגם טקנה הבכיר מוסיף על כל אלה גם תאורת לד מלאה, מערכת חניה אוטומטית, התרעת עייפות, מערכת לניטור שטחים מתים והתריה על תנועה חוצה ברוורס. בחו"ל הקשקאי מגיע גם עם מערכת ProPilot. היא כוללת בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית זחילה בפקקים, ותיקון סטיה מנתיב, ולמעשה משלימה מעטפת הגנה מאוד טובה ביחס לקטגוריה או למחירים המבוקשים.

    אבזור הנוחות של הקשקאי גם הוא לא קוטל קנים. כל הגרסאות כוללות בלם יד חשמלי, כאשר גרסת הבסיס הידנית מקבלת גם פונקציית Auto Hold, חיישני תאורה וגשם, חישוקי 17 אינץ' קלים, מראה אחורית מתכהה ועוד. גרסת אסנטה טק משדרגת את הרשימה עם ריפוד מושבים איכותי יותר, חישוקי 18 אינץ', גג פנורמי (לא נפתח) מסילות גגון, חלונות כהים ועוד. בראש הרשימה ניצבת כאמור הטקנה. שם תקבלו גם מושבי עור חשמליים עם חימום, חישוקי 19 אינץ', כניסה ויציאה ללא מפתח, ועוד. את המפרט המלא תוכלו למצוא כאן.

    על פניו, נראה שבגזרת המחירים אין שיניים משמעותיים, כאשר המחיר ההתחלתי לדגם ידני עם מנוע בנזין ברמת אבזור אסנטה (ויזיה בדגם היוצא) נותר זהה. את שאר המחירים קשה להשוות ישירות בגלל ריבוי הגרסאות של הדגם הקודם.

    ניסאן קשקאי - גרסאות ומחירים:
    1.2 בנזין ידני אסנטה: 130,000 ₪
    1.2 בנזין אוטומטי אסנטה: 144,000 ₪
    1.2 בנזין אוטומטי אסנטה-טק: 152,000 ₪
    1.2 בנזין אוטומטי טקנה: 160,000 ₪
    1.6 דיזל אוטומטי אסנטה: 154,000 ₪
    1.6 דיזל אוטומטי אסנטה טק: 162,000 ₪

    dddd