תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פרארי
  • מאוד מהירה - פרארי 812 סופרפאסט נחשפת

    פרארי

    מתיחת הפנים של פרארי F12 נחשפת ומציגה 800 כ"ס ממנוע 6.5 ליטר אטמוספרי

    • 19-02-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    במהלך סוף השבוע חשפה פרארי את ה-812 סופרפאסט, מתיחת הפנים ל-F12 ברלינטה, שממשיכה באופנה הנוכחית שלה של שינוי שמות הדגמים אפילו במקרה ומדובר בסך הכל במתיחת פנים. בקצרה - מדובר על מנוע 6.5 ליטר אטמוספרי, שמפיק 800 כ"ס ב-8,500 סל"ד צווחניים במיוחד ו-73.2 קג"מ ב-7,000 סל"ד קולניים לא פחות. ההנעה היא אחורית, תיבת ההילוכים כפולת מצמדים, נתון התאוצה למאה קמ"ש הוא 2.9 שניות וההיגוי חשמלי. רגע, מה?!

    כמו שבטח כבר הבנתם, השם של הפרארי החדשה הולם אותה בצורה מוחלטת - SuperFast, מאוד מהירה. הגיוני כשאנחנו מדברים על הפרארי הסדרתית החזקה ביותר אי פעם. אבל עכשיו נגיד לפרארי "כשאת אומרת סדרתית, למה את מתכוונת?" כי כשחושבים על החזקה ביותר, עולה לראש התמונה של הלאפרארי, שבזכות המנוע החשמלי שלה הצליחה להפיק עד 950 כ"ס ומעל ל-90 קג"מ למספר שניות. אז בגלל שאת הלאפרארי ייצרו רק ב-500 יחידות והלקוחות נבחרו בקפידה, בעוד שאת ה-812 אתם יכולים לקנות "סתם ככה מהרחוב", נסלח להם הפעם.

    נחזור להיגוי החשמלי. אחרי שפורשה ספגו קיתונות של ביקורת בגנות המעבר שלהם להגאים חשמליים (שבסוף אגב התבררו כלא רעים בכלל), נראה שזה כבר הפך למעט יותר מקובל. שזה קצת מצחיק כשחושבים על זה. זה כאילו שפורשה תמיד מוכנים לחטוף ביקורת בשביל היצרניות האחרות. הקאיין, הפנאמרה, ההיגוי החשמלי, כולם היו בחזקת מוקצה לפני שפורשה הלכו וייצרו אותם. והיום כמעט ואין יצרנית שמכבדת את עצמה שלא מוכרת לפחות רכב אחד שעונה על לפחות אחד מהפרמטרים האלה של ארבע דלתות, גובה, או הגה חשמלי.

    אז לפי פרארי, ההגה החשמלי נועד על מנת למקסם את פוטנציאל ההתנהגות והביצועים של המכונית. פרארי טוענים שהשימוש בהגה חשמלי נועד לייצר התנהגות טובה יותר ואפילו מהנה יותר. האילוץ בהגה חשמלי נולד מהרצון לשלב את ההיגוי בצורה מלאה גם במערכות היציבות של הרכב, בהן בקרת ההחלקה הייחודית של פרארי וכן מערכת ה"בסיס גלגלים הקצר הוירטואלי" שנולדה ב-F12tdf שאמורה לגרום למכונית להרגיש קטנה ממדיה האמיתיים.

    אותם ממדים אגב, עומדים על 466 ס"מ לאורך, 197 לרוחב, 128 לגובה ומשקל סביר בהחלט של 1,525 ק"ג. מספר המושבים, כמובן, הוא שניים בלבד.

    פרטים מלאים (כמו למשל האורך הלא וירטואלי של בסיס הגלגלים) תחשוף פרארי בתערוכת ז'נבה בתחילת מרץ. ה-812 מאודמהירה לא אמורה להגיע לישראל, אלא אם כן אוטו איטליה תקבל הזמנה מפורשת.

    dddd