תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מרצדס
  • מרצדס E קלאס
  • אמת בפרסום?

    מרצדס E קלאס

    בארצות הברית פורסם מכתב הקורא לרשויות לחקור תשדיר פרסומת של מרצדס E קלאס החדשה שעשוי להטעות צרכנים בנוגע ליכולות האוטונומיות של המכונית

    • 28-07-2016
    • מאת: קינן כהן, צילום: מרצדס

    מכתב שנשלח על ידי ארגוני צרכנים וגופי בטיחות בארצות הברית דורש מהרשות להגנת הצרכן האמריקנית (FTC) לחקור את מרצדס בעקבות פרסומת טלוויזיה למרצדס E קלאס החדשה.

    בפרסומת שמציגה את מערכת ה"דרייב פילוט" (בקרת שיוט אדפטיבית מתוחכמת עם יכולות ניהוג כולל עקיפה במהירות של עד כ-200 קמ"ש), נראית בתחילה מכונית הקונספט 015F האוטונומית והקריין שואל "האם העולם באמת מוכן למכונית שנוהגת את עצמה?" ואז מאחוריה מגיחה E קלאס ועוקפת אותה כאשר והמשפט ממשיך "מוכן או לא, העתיד כבר כאן". בהמשך, המכונית מתמרנת בכביש ללא מגע ידיים של הנהג וגם מחנה את עצמה. למרות כיתוב זעיר בתחתית המסך המופיע לפרק זמן קצר, ומציין כי "הרכב אינו נוהג בעצמו" – לדברי הארגונים המערכת אינה עונה על ההגדרות של מנהל הבטיחות בחבורה האמריקני (NHTSA) של מכונית אוטונומית או אוטונומית חלקית, ולמרות ההבהרה, הצופה הסביר עשוי להניח כי המכונית הינה בעלת יכולות ניהוג עצמיות ובכך ישנה גם הטעיה של הצרכן וגם עשויה לסכן את אלו שיבקשו לעשות שימוש במערכת כמערכת אוטונומית.

    שבועות ספורים לאחר מותו של נהג (אם אפשר לקרוא לו ככה) בטסלה מודל S שהיה מעורב בתאונה בזמן שהמכונית הייתה במצב אוטונומי, ארגוני בטיחות בדרכים בארצות הברית וכן הרשויות עירניים מאוד לנושא המערכות האוטונומיות במכוניות חדשות, מגמה שבאופן טבעי רק תלך ותתגבר בשנים הקרובות.  

    דובר של חברת מרצדס הגיב למכתב ואמר שלא הייתה כוונה של החברה לגרום לבלבול בין מערכות סיוע לנהיגה לבין ההבטחה העתידית למכונית אוטונומית וציין "דבר אחד מוביל לשני, אבל הם לא זהים". הוא ציין גם את המחויבות של מרצדס ותוכנית המחקר בת יותר מ-20 השנים שלה בתחום של מכוניות אוטונומיות והחזון לתחבורה נטולת תאונות ונפגעים. 

     

    dddd