תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • ניסאן
  • ניסאן מקסימה
  • ניסאן מקסימה החדשה בישראל

    ניסאן מקסימה

    חברת קרסו, יבואנית ניסאן לישראל מתחילה בשיווק המקסימה מתוחת הפנים. הופעה מרשימה, אבזור ומנוע V6 עם 300 כ"ס הם הקלפים החזקים שלה. המחיר – 240 אלף שקלים

    • 17-07-2016
    • מאת: קינן כהן, צילום: ניסאן

    בארצות הברית ניסאן מקסימה היא מותג, ממש לצד קרייזלר 300, טויוטה אבאלון ושברולט אימפלה הן מככבות כמשפחתיות המכוונות לטעם האמריקני המשפחתי הממוצע. בארץ לעומת זאת המכוניות הללו ממוקמות בתפר המחיר שבין המשפחתיות הגדולות "שלנו" (כמו מאזדה 6 ופולקסווגן פאסאט) לבין מכוניות הפרימיום המשפחתיות. גם קהל הלקוחות המקובל שלהן שונה בפרופיל שלו, הוא לא מעונין במכונית יוקרה, אך עדיין מחפש ערך מוסף ביחס למשפחתיות הגדולות ואת זה היא מתכוונת להציע בשפע אמריקני מסורתי.

    העיצוב החיצוני ספורטיבי ורחוק מלהיות נחבא אל הכלים, קל מאוד להבחין בלא מעט רמיזות לכיוון מותג היוקרה של ניסאן אינפינטי. גריל עמוק עם חזיית כרום וחישוקי 18 אינץ' משלימים את ההופעה.

    המימדים החיצוניים הם אורך של 490 ס"מ (3 ס"מ יותר מסופרב, 12 ס"מ פחות משברולט אימפלה), רוחב של 186 ס"מ (זהה לסופרב וס"מ בודד מעל לאיפמלה) גובה של 144 ס"מ (נמוכה ב-3 ס"מ מסופרב וב-6 ס"מ מאימפלה) ובסיס הגלגלים הוא 278 ס"מ (קצרה ב-6 ס"מ משתיהן). נפח תא המטען לא מבריק עם 405 ליטרים בלבד, 15 ליטרים פחות משל הדור היוצא ולמעשה פחות משל משפחתית סדאן ממוצעת, בטח מ-584 ו-530 הליטרים של סקודה סופרב ושברולט אימפלה (בהתאמה).  

    בתא הנוסעים, ריפודי עור, מושב נהג חשמלי כולל כיוון תמיכה לגב, חימום למושבים הקדמיים, חלון שמש כפול, מערכת מולטימדיה על גבי מסך 8 אינץ' עליו מוקרנת גם התמונה ממצלמת הרוורס, השמע בוקע מ-11 הרמקולים של מערכת ה-BOSE ובקרת האקלים מפוצלת עם יציאה למושבים האחוריים. המערכת תומכת בקישוריות על בסיס אנדרואיד (בארצות הברית עם אפל CARPLAY) וכוללת וויז מובנה.

    בסעיפי הבטיחות מעבר לתקן המערכות המקובל, יש התראת שטחים מתים, אולם אין מערך בטיחות מתקדם דוגמת בלימה אוטונומית ודומותיה.

    המנוע, כראוי למכונית מארץ הדוד סם הוא בתצורת 6V, בנפח 3.5 ליטרים ולו 300 סוסים ב-6,400 סל"ד ו-36 קג"מ ב-4,400 סל"ד. כל השישו ושמחו הזה עובר דרך תיבה רציפה לגלגלים הקדמיים שמסדרים לה תאוצה למאה קמ"ש ב-5.9 שניות ומהירות מירבית של 217 קמ"ש.

    ניסאן מקסימה תיובא ברמת גימור אחת – פרימיום ומחירה יעמוד על 240 אלף שקלים. 

    dddd