תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אופל
  • אופל אסטרה
  • אופל אסטרה החדשה - 1.4 ליטר, אינוביישן - מבחן דרך

    אופל אסטרה

    עם הילת "מכונית השנה" מעל לראשה אופל אסטרה החדשה מנסה לפרוץ את דרכה לקטגוריית המשפחתיות הקומפקטיות. יצאנו עם תצורת ההאצ'בק למבחן דרכים

    • 06-07-2016
    • מאת: קינן כהן, צילום: קינן כהן

    למרות שב-52 שנותיה העמידה תחרות "מכונית השנה" כמה זוכות ראויות במיוחד (רנו 16, פיאט אונו, רנו סניק ואחרות), קשה מאוד להתעלם מהעובדה שלכל אורך שנותיה ובמיוחד בשנים האחרונות התוצאות בתחרות הזו מאוד, אבל מאוד מוזרות. על אף שהזוכות הן ברובן מכוניות טובות, ביותר מדי מהמקרים נעדר מהן הברק שמבדיל מכונית טובה לאחת ממש ראויה לתואר.

    בתחרות של השנה דווקא היו מכוניות מעניינות וראויות, אבל מי שקטפה את התואר הייתה אופל אסטרה דור מי-יודע-כמה של מכונית קומפקטית אירופית שעל פניו נראית רגילה להפליא. בדיוק עם המחשבות האלו ניגשתי לבחון אותה, האם הנסיעה בה תגלה משהו שהשופטים המכובדים בתחרות ראו ואני לא?

    50 גוונים של לבן

    אני לא יודע אם אתם בעניין של משפחתיות קומפקטיות, אם כן ואתם שוקלים את האסטרה, עשו לעצמכם טובה – לא בצבע לבן. כי המכונית הזו נראית טוב, לא שהקודמת לא עשתה את זה, אבל הנוכחית נראית טוב אפילו יותר. מוצקה, אלגנטית בואך ספורטיבית – נאה מאוד. אבל הצבע הלבן של מכונית המבחן פשוט מעלים את זה לגמרי. למרבה התמיהה, חישוקי סגסוגת מגיעים רק ברמת הגימור הגבוהה ביותר (זו הנבחנת), מתחתיה אלו חישוקי ברזל.

    תא הנוסעים עצמו נאה מאוד, הלאה צביר הכפתורים והעומס בדור היוצא – ברוך הבא סידור נקי וקל לתפעול. ברמת הגימור הזו וב- ENJOY +תצוגת המחוונים למשל משלבת חוגות אנלוגיות עם מסך מידע צבעוני, עשיר ומפורט ובו תצוגות שונות דוגמת המרחק מהרכב לפנים, נתוני מחשב הדרך, לחץ אוויר, זמן נהיגה, תצוגת צרכני אנרגיה, גרף ומחוון נהיגה חסכונית ועוד.

    מסך המולטימדיה ברמת גימור זו (וגם בזו שמתחתיה – ENJOY +) הוא בגודל 8 אינץ'. זה אומר שהוא גדול, קריא, קל לתפעול ולעת עתה מציע קישוריות מובנית לטלפונים של אפל, גרסת אנדרואיד תגוייר בשבועות הקרובים. צימוד הטלפון הנייד מהיר ופשוט וגם התפעול שלו דרך מערכת ההפעלה נוחה אם לא מתעקשים להשתמש בהפעלה הקולית, היא תעביר לכם את הזמן יופי אם הכיף שלכם הוא לחזור על בקשה הרבה פעמים עד שהיא מתרצה ומשתכנעת שאתם ב-א-מ-ת רוצים לשלוח הודעה.

    תא נוסעים יעיל, נאה ומהווה שיפור עצום ביחס לדור היוצא

    מתחת למסך גומחה קטנה לטלפון הנייד, נוח. מצטרפת לשני מחזיקי כוסות ותא מרכזי. באמצע נמצאת מערכת בקרת האקלים המפוצלת תפזר אוויר צונן בדיוק על מפרקי האצבעות של האוחז בהגה, כיף, כיף, כיף. מה שכן יש לה פיצ'ר נחמד ומבריק – היא מחלישה אוטומטית את עוצמת המאוורר להפחתת רעש בעת שיחה נכנסת או יוצאת מהנייד. עוד ייתרון לבחירה של היבואן שלא לקלקל את רמת ההרכבה הגבוהה בהתקנות מקומיות. כן, אין התקנה מקומית אחת באסטרה החדשה והיא מגיעה לכאן בדיוק כפי שיצאה מהמפעל. ברכות.

    אחרי שמכופפים את הראש כדבעי כדי להיכנס פנימה מגלים שהמושבים נוחים מאוד, במאות הק"מ שצלחנו יחד לא מצאתי מילה אחת רעה על האופן בו הם תומכים ואוחזים בגוף. תנוחת הנהיגה בכללה טובה מאוד עם הגה בקוטר ועובי נעימים מאוד. שתי ביקורות בתחום הזה, האחת היא הראות לפנים בגלל קורות A העבות והשנייה היא חום רב שנפלט מהקונסולה המרכזית בדיוק בנקודה בה השוק נוגעת בפלסטיקה. אם זה הציק ביום אביבי דרך ג'ינס, בקיץ עם מכנסיים קצרים זה עשוי להיות מטרד של ממש.

    קיזוז הס"מ לא מתבטא במרווח מאחור

    המספרים בדף הנתונים מספרים על צמצום של 5 ס"מ באורך הכללי ו-2 ס"מ בבסיס הגלגלים, אבל אופל אסטרה לא צפופה יותר מהדור היוצא. המושב האחורי מרווח, הושבנו בו שתי ילדות (כיסא בטיחות גדול ובוסטר) ונותר מקום באמצע לישבנו הצנום של נער, שישמח לגלות שתי יציאות USB באחורי הקונסולה. תא המטען נוח ונגיש אבל אין בו פתרונות אחסון מיוחדים, ווים או רשתות עיגון.

    נעה נעים

    שחרור בלם היד החשמלי, שילוב ל-D ואנחנו יוצאים לדרך בחסות תיבת ההילוכים האוטומטית פלנטרית בת 6 יחסי העברה ומנוע 1.4 ליטר טורבו 150 סוסים ו-25 קג"מ. הנסיעה בשיוט מנהלתי מאוד רגועה ונעימה, הכיול נוקשה, אירופי בהחלט – אבל לא משבר חוליות. זה בעיקר נוגע לנסיעה עירונית שבורת אספלט, מחוץ לעיר השיכוך מצוין – כך שבתורה התחתונה יש כאן תיקו של מכונית נוקשה, מי שמחפש רחפת אספלט יתאכזב.

    המנוע המוגדש חזק ומפגין את זה, הוא לא נמרץ ואין כאן טיפוס מהיר במעלה הסל"ד אבל לא חסר כוח בשום מצב או זווית העלייה. תיבת ההילוכים כבר לא מאבדת עשתונות כמו בדור הקודם בו סבלה מחוסר החלטיות, מצד שני היא גם לא מאוד מהירה, בשלב מסוים התרגלתי לתגובות שלה וזה הפסיק להפריע. מה שלא הפסיק להפריע לאורך כל הנסיעה הן ההודעות של מערכת הבטיחות OPEL EYE שמשתמשת בתוכנה של מובילאיי עם חומרה של אופל (מצלמות וחיישנים) ומציעה בלימה אוטונומית במהירות של עד 30 קמ"ש, תיקון אקטיבי להגה, חיישני חנייה מלפנים ומאחור, אבל עם כל הכבוד גם לפעמים מדמיינת קרבה מוגזמת למכונית שלפני ורוב הזמן היא סתם מטרחנת אותי בעדכוני שלטי מהירות שאני מתבקש לאשר כל אזכור כזה, ועל זה אומרת הקנצלרית – "אויש, תנוחי".

    מנוע חזק, אם כי לא נמרץ במיוחד

    בכביש המפותל למרות ציפיות נמוכות ואולי בגלל ציפיות נמוכות האסטרה מפתיעה לטובה. הגה מהיר מאוד ומדויק. היענות מצוינת לפקודת הכנסת אף לעיקול ונכונות שובבה לכשכוש כאשר מרפים במהירות מהמצערת ולפעמים עוד יותר אם משלבים נגיעה בהגה. אני מציין את זה כי במעבר שני ושלישי על הפניה יש הבדל אם ההרפיה היא פתאומית ומלווה בהעברת משקל או רק הפחתה של הלחץ. זה אומר שהיא תדע "למיין" מקרים של סתם הפחתת לחץ של הנהג הממוצע לבין בקשה מפורשת להידוק קו אצל הנהג הנוהג. מכל מקום כל העניין מפוקח על ידי בקרת יציבות יעילה.

    ביומיים של מבחן מרובי נסועה ממוזגת אבל לא מאוד מאומצת רוב הזמן, נרשמה צריכת דלק ממוצעת של 12.6 ק"מ לליטר.

    מקום טוב באמצע

    מבין שלוש רמות הגימור הנמכרות בישראל אני נהגתי במאובזרת מכולן העונה כאמור לשם אינוביישן ועולה 140 אלף שקלים, מתחתיה רמת הגימור ENJOY + ממנה נגרעים חישוקי הסגסוגת, הגג הפנורמי, חיישני הצד וניטור שטחים מתים, חנייה אוטומטית וריפוד בשילוב עור-בד – כל אלו רכיבים שאולי מצדיקים פער של 5,000 שקלים אבל בעיני לא בגדר דיל-ברייקר.

    מה שכן, רמת הגימור הבסיסת ה-ENJOY שעולה 3,000 שקלים פחות מה-+ היא כבר בדיחה שמכוונת להצחיק ולשעשע בעיקר מנהלי ציי רכב. בדיחה כי הפער במחיר כבר מגביל אותה למסך 7 אינץ', גורע שני רמקולים, את מסך המידע מול הנהג, מערכת הניווט המובנית אבל חשוב מאלו לנהג המצוי – מערכות הבטיחות האקטיביות שלה. תוסיפו לזה את חישוקי הברזל והנה לכם מכונית בסיסית להפליא.

    אז לו היה הדבר תלוי בי, את תואר מכונית השנה הייתי מעניק למתמודדת אחרת בתחרות של 2016, אבל מקום טוב בשלישיה הפותחת הוא בהחלט מעמד ראוי לאסטרה. קומפקטית מודרנית עם חבילת בטיחות טובה מאוד, תא נוסעים מרווח, מתוכנן ובנוי היטב, מנוע חזק ואפילו מהנה משהו לנהיגה. מגרעותיה הן בתחום הנוחות והאבזור החיצוני. בשורה התחתונה היא פחות טובה מהארכי-יריבה מבית - הגולף, אבל למי שמחפש אירופית איכותית ונעימה עם פאנץ' טורבו יש הפעם בסיס טוב להשוות מול פוקוס החדשה ופיג'ו 308. 

    dddd