תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • לקסוס
  • לקסוס GS
  • לקסוס GS450 – סקירת גולשים

    לקסוס GS

    לקסוס GS450h היא מכונית סלון יוקרתית, איכותית, שקטה וחסכונית, שתתאים מאוד למי שאינו מחפש לנקר עיניים. רז ודניאל אהבו אותה מאוד.

    • 30-09-2015
    • מאת: רז מלמד ודניאל ספיר

    מכונית המבחן – לקסוס GS450h  ברמת גימור פרימיום.
    מכונית סלון מהוגנת, ״צנועה״, שלווה. 
    למעט הגריל הקדמי בעיצוב שעון החול, כמעט חסרת מאפיינים עיצוביים ייחודים.זה חסרון למחפשי הפוזה והשופוני. יתרון גדול למחפשים לא להתבלט ולא לנקר עיניים, שהם, ככל הנראה, קהל היעד האמיתי שלה.

    בחניה – 

    את צ'ק ליסט החניה אפשר לעשות עוד שהאוטו "דומם". בזכות המערכת ההיברידית, ניתן לשבת ברכב ממוזג, מונע, המופעל במנוע החשמלי בלבד. נח מאוד לשבת ברכב פועל, מוחרש, ומשונה למסתכל מבחוץ לראות אדם יושב ברכב סגור, דומם, ואינו נמס.

    ריח העור האיכותי, בשילוב עץ בקונסולה, בדלתות ובהגה (העץ בתוספת תשלום, הריח כלול) מייד יוצרים רושם ראשוני מוצלח של אווירת הסלון המוקפדת.
    הרושם הראשוני לא מאכזב. סביבת הנהג נעימה במיוחד, רמת גימור ואיכות חומרים גבוהה שלא משאירה מקום לטעויות - מתכנני לקסוס התאמצו להתחרות במקביליהם האירופאים, והם מצליחים. כל זאת למעט תחושה מיושנת משהו בשילובי העץ, במיוחד בהגה ובפקדי מיזוג האוויר במרכז הקונסולה, הנראים כמי שנלקחו מרצפת הייצור של הקאמרי. 

    לקסוס GS450h

    ממשק המולטימדיה קל ללמידה, נח לשימוש וידידותי במיוחד. ראוי לציון והתפעלות ג'ויסטיק ההפעלה הראשי של מערכת המולטימדיה - ממנו ניתן לשלוט כמעט בכל גימיק וגדג׳ט באוטו, ומשמש ככפתור ראשי לכל כפתור בדש בורד. הוא משנה את מספר השלבים בכל סיבוב שלו בהתאם למספר האפשרויות בכל תפריט וניתן להפנות אותו לכיוונים שונים, כאילו על מסלול, בהתאם לתצוגה שלהם על המסך.

    הפי'צר הכביכול מובן מאליו הזה, משתנה מתפריט לתפריט, ומייעל ומקל את השימוש בכל האפשרויות בתפריטי הרכב, ברמה שמקלה מאוד על הנהג. יסב עונג למי שיודע להעריך איפיון ממשק משתמש מבריק.

    התאורה הראשית בפנים הרכב לבנה, קרה ומסנוורת. תאורת האווירה, לעומת זאת, נעימה במיוחד, אור רך ונעים השוטף את פנים הדלתות, לוח השעונים והקונסולה ועושה טוב על הלב. מערכת המולטימדיה משובחת. ברכב דומם ניתן לכוונה ולהאזין לצליליה הנקיים והעמוקים בנחת. האיכות נשמרת גם במהלך הנסיעה, הודות לבידוד האקוסטי המצוין השורר ברכב, בכל מהירות ובכל תנאי דרך. 

    לחולי הנפש הקומפולסיביים שבינינו, שלושה פאולים שניצפו:
    סך השמש קצר מדי, בלא אפשרות הארכה. כשהסוכך מגן מסינוור חזיתי אין בעיה. כשמסובבים אותו כדי להצל משמש צידית, הוא לא מצליח להצל על כל החלון הצדדי, ובשמש צידית ישנה הפרעה ממשית.
    כפתור הווליום בקונסולה נעדר "גריפ" וחסרה תחושה האם הוא "מסתובב על ריק" או לא מחובר. לדעתי, כפתור הווליום בכלל לא אמור להיות בקונסולה בצד של הנהג, אלא דווקא קרוב לנוסע שגם יוכל לשלוט בו, הנהג ממילא משתמש בכפתורי ההגה הנוחים יותר.
    דניאל לא הסכים איתי בעניין זה, אבל למי שעוקב, תמיד יש סעיף איזוטרי שאיננו מסכימים בו, וברור לשנינו מי טועה.

    המסך המרכזי גדול, בהיר וחד, ושקוע היטב במרכז הקונסולה למניעת סינוור והשתקפויות אור מפריעות. עם זאת, וזו כבר מכת תעשיית הרכב כולה (למעט צדיקים בודדים) הוא מותיר את גריל המיזוג המרכזי  בגובה הידיים, ולא מגיע ישירות לפנים. כדי להמתיק את ה״גזירה״, מוגש קירור (וחימום) גם דרך המושבים (פיצ'ר ותיק בלקסוס) ומיקום פתחי המיזוג מדויק ויעיל (בניגוד ל-IS300, האחות הקטנה, עליה נכתוב במבחן אחר).

    אז למרות שלוש "פאלטות" בסביבת הנהג, אל תטעו. שימו לב טוב טוב. כיף לשבת באוטו, כיף לנהוג בו, ואחרי מספר שעות רצופות של נהיגה כל אחד מאיתנו הצהיר שהיה יכול להמשיך עוד, בלי צורך לחלץ איברים ולעצור להתרעננות. כך גם במבחן ״הנוסע מאחור״. שני נוסעים שהתלוו גם בנסיעות קודמות ברכבי סלון אחרים, התרשמו לטובה במיוחד מנוחות הנסיעה והבידוד בלקסוס. 

    לקסוס GS450h

    בעיר -

    המנוע החשמלי יעיל מאוד בנסיעה עירונית רגועה/מזדחלת ומאפשר תנועה חרישית וחלקה, כמובן חסכונית בדלק. וזה עד 70 קמ״ש, כל עוד הלחיצה מדודה. בהאצה תוקפנית יותר נכנס מייד מנוע הבנזין ומשתלט על האירוע. ההתנעה כמעט ואינה מורגשת והשילוב בין המנועים חלק למדי. 

    תענוג לנהוג ברכב בעיר, בנינוחות, נוחות ודממה. דניאל התמכר לנהיגה עירונית בכח המנוע החשמלי בלבד. מיומנות נרכשת. בידוד אקוסטי מעולה מהסביבה החיצונית, נוחות ושיכוך מהמורות טובים והעדר צליל מנוע - מעצימים את תחושת הנוחות.

    פעולת מתלים שקטה, בשילוב איכות הרכבה ללא דופי, תורמים לתחושת הנוחות הכללית האופפת את תא הנוסעים. גם ברמזור, כשלידך עומדים רכבי דיזל, או אוטובוסים, שאונם אינו נשמע בפנים הרכב. הלקסוס GS450h מצטיינת בסעיף הנסיעה העירונית, והיתרון של המנוע החשמלי (זיהום אויר לירוקים, וחסכון בדלק לחובבי הז'אנר) בא לידי ביטוי במיוחד בסגנון נהיגה זה.

    צריכת הדלק בקטעים העירוניים קרובה לצריכת הדלק בחניה. מופלא. 

    לקסוס GS450h
    מחוץ לעיר -

    גם פה, תענוג. הרכב מצטיין בשיוט נינוח, בכבישים בין עירוניים, ובכבישים מהירים. עם 345 כוחות סוס, כח לא חסר בנסיעה בין עירונית, בהאצות מהירות ובעקיפות זמינות הכח של המנוע מפתיעה לטובה והרכב מאיץ, למרות שעושה זאת בלי "קיק דאון" בגלל הגיר הרציף. העדר העברות המשקל קדימה / אחור בקיק-דאון המוכרות מהגיר האוטומטי המוכר בולטת בלקסוס עם הגיר הרציף, ותורמת לנינוחות הנסיעה. וזה, כנראה, הדבר הטוב היחידי שניתן לומר על הגיר הזה.

    נסיעה בראש שקט. לגמרי.
    רעשי רוח מתחילים להישמע במהירויות שאנחנו (או אף אחד אחר) לא נגיע אליהן.  בכלל, גם צליל המנוע מושקט ברוב סוגי הדרך. רעשי הצמיגים (קוטר "18) לא מורגשים, ותא הנוסעים דומם, גם בגבוהות. חשוב להשאר ערני, כי הדממה והנינוחות עלולים להטעות וקל מאוד לטפס למהירות גבוהה בקלות רבה מידי, העלולה לפגוע בתוקף רשיון הנהיגה.

    מערכת בטיחות שכדאי לציין – בשיוט, ניתן להפעיל גלאי המתריע עד כדי בלימה במקרה של אי שמירת מרחק / האטה של הרכב שמלפנים. המערכת מורכבת, גאונית (קיימת גם אצל חלק מהמתחרות), יודעת להתערב בנהיגה ומאטה את הרכב כשהיא מרגישה שהנהג מתקרב מידי לרכב שלפניו. היא גם חוזרת בהאצה למהירות הקודמת במעבר נתיב או כשהרכב שמלפנים כבר לא מהווה איום. מערכת יעילה מאוד, שבטוח יכולה לצמצם תאונות הנגרמות עקב אי שמירת מרחק.  המערכת הפגינה ״שיקול דעת״ מצוין, זריז, מיידי. כשהיא מרגישה שהרכב מתקרב מידי לרכב שלפניו, או שהרכב שלפניך בולם בלימת חרום, או שרכב ״חותך אותך״ ונכנס לנתיב לפניך - היא אפילו מקדימה אותך בתגובתה, אם אתה עירני. אם הנהג אינו עירני, מערכת זו היא מצילת חיים בוודאות, ולא היו לה ״אזעקות סרק״ או התערבויות מיותרות בכלל, גם לא בכבישים מפותלים. 

    צריכת הדלק של לקסוס GS450h בנסיעה שרובה בין עירונית נעה סביב 14 ק״מ לליטר. צריכה טובה מאוד, מה עוד שלא תמיד סגנון הנהיגה היה חסכוני. 

    לקסוס GS450h

    בהר -

    שוב. נינוח. למחפשי נהיגה ספורטיבית, הפעם לא נוכל להשתמש בשם התואר "תענוג".

    בהעברה למצב ספורט תצוגת לוח השעונים משתנה וחיווי שעון הטעינה הופך לשעון סל"ד, עם הרבה קוים אדומים ועיצוב קרבי. במעבר למצב ספורט פלוס יש גם הקשחת מתלים, ושינוי במשקל וברגישות ההגה.
    להגה יש משקל טוב באופן סינטטי, הוא מדויק (דניאל מתעצבן שאני כותב שהוא "נוקשה"), אבל חסר היזון חוזר, ומנותק מהכביש. תוסיפו לזה את השלדה המכוונת לתת היגוי, וגיר הפוגע ביכולת לשלוט באמת בסל"ד, וקיבלנו רכב מהיר, חזק, נוסך תחושת בטחון, אבל קהה וכבד מדי למשימות הרריות נועזות. 

    ההיזון החוזר היחידי לנהג מגיע מחריקת הצמיגים. בנסיעה ספורטיבית, הגיר הרציף הופך בולט במגרעותיו. בגיר ידני קל לנהג לשלוט בעקומת הכח על ידי בחירת ההילוך המתאים. בגיר הרציף המחשב מנסה לשמור על ״הילוך נכון״, ובשילוב עם מנוע חזק ובשרני עדיין אפשר להנות מתגובות מהירות, אבל אין לנו ספק שעם גיר אוטומטי אחר (שאינו רציף) השלדה והמנוע היו מנוצלים בצורה טובה לעין ערוך כדי להשיג ״יעילות ספורטיבית״ עדיפה. מכונית המבחן שלנו הייתה הגרסה החזקה, ויש להניח שבגרסת ה-GS300h, החלשה יותר, שידוך הגיר הרציף למנוע חזק פחות לא יספק את הנהג המהיר ויפגום בחדוות הנהיגה הספורטיבית. 

    צריכת הדלק תחת עומס נעה סביב 8 קילומטרים לליטר, בנהיגה מאומצת.
    בשקלול צריכת הדלק המשולבת, ניתן בהחלט לצפות לצריכה ממוצעת של סביב ה-12 קילומטרים לליטר. עם הרבה סבלנות וזמן פנוי, אף טוב מזה. 

    לסיכום, מול המתחרות בקטגוריית הסלון, בטווח המחירים של כחצי מליון ₪, (הלקסוס עולה פחות במעט מהמתחרות) יש ללקסוס GS450h הרבה מה להציע. במיוחד לנהג השליו, הנינוח, שנמצא ברכב זמן רב ומחפש שלווה וניתוק מהסביבה, עם יחידת הנעה היברידית, איש איש משיקוליו. את ״מבחן הפרידה״ עברה הלקסוס בהצטיינות יתרה. נפרדנו ממנה בצער רב. נאלצנו להחזירה, ולו יכולנו, היינו ממשיכים לנהוג בה עוד ועוד.

    לקסוס GS450h בקטלוג הרכב של CarsForum
    לקסוס GS450h - מפרט טכני

    לקסוס GS450h

    dddd