תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • יונדאי
  • יונדאי i35
  • יונדאי i35 אלנטרה החדשה נחשפת

    יונדאי i35

    יונדאי חושפת בקוריאה את הדור החדש של האלנטרה i35. תהיה גדולה ומאובזרת יותר אך תוצע עם אותם מנועי בנזין של הדגם הנוכחי.

    • 09-09-2015
    • מאת: אלירן אברזל

    רוב הפוקוס של עיתונאות הרכב מופנה בימים אלו אל אירופה, שם תיפתח בקרוב תערוכת פרנקפורט ואיתה שלל דגמים חדשים שרלוונטיים מאוד לשוק המקומי. אבל דווקא הבוקר נחשפת בקוריאה מכונית לא פחות חשובה עבורנו – יונדאי אלנטרה (i35) החדשה. מדובר בדור השישי של משפחתית הסדאן הקוריאנית, שזוכה בארץ להצלחה נאה למדי. הדור החדש צפוי להיכנס לנעליו הגדולות של הדור היוצא, שהושק בישראל בשנת 2011, אך סבל בשנים האחרונות מתחרות קשה למדי מצד מתחרות צעירות ומודרניות יותר ובראשון טויוטה קורולה. שיווקו של הדור החדש צפוי להתחיל בארץ רק במהלך השנה הבאה (2016), אך תאריך מדויק טרם נמסר מיבואנית יונדאי לישראל.

    יונדאי i35 אלנטרה

    הדור החדש של יונדאי i35 אלנטרה יהיה גדול ומרווח מקודמו. האורך הכללי צמח בכ-20 מילימטרים (457 סנטימטרים בסך הכל), רחב ב-25 סנטימטרים (180 סנטימטרים בסך הכל) אך בסיס הגלגלים שלה יישאר באורך זהה (270 סנטימטרים בסך הכל). תא המטען, באופן מפתיע, יהיה קטן יותר ונפחו יעמוד על 458 ליטרים בסך הכל (לעומת 485 ליטרים בדגם היוצא).

    תא הנוסעים יציע, מלבד מרווח פנים משופר, גם איכות חומרים משופרת. העיצוב בוצע בהשראת הדגמים הבכירים יותר של יונדאי, כמו הסונטה והג'נסיס, עם חומרים איכותיים יותר ורכים יותר למגע. הקונסולה המרכזית מופנית כעת אל עבר הנהג ושורת המושבים האחורית קיבלה פתחי מיזוג משלה שהיו חסרים מאוד בדגם הקודם.

    ביונדאי גם מבטיחים שיפור משמעותי בבידוד הרעשים של האלנטרה. ביונדאי התקינו ברכב שמשות עבות יותר ותכננו מחדש את צורת המגבים כך שיפחיתו בצורה משמעותית את רעשי הרוח. גם בידוד רעשי המנוע שופר, כך שפחות רעש מנוע בסל"ד גבוה יחדור לתא הנוסעים.

    יונדאי i35 אלנטרה החדשה

    היצע המנועים ותיבות ההילוכים של יונדאי אלנטרה i35 החדשה כולל שלושה מנועים ושלוש תיבות הילוכים. המנוע העיקר עבורנו יהיה למעשה אותו מנוע 1.6 ליטר בנזין GDi בהספק מרבי של 132 כוחות סוס שקיים בדגם הנוכחי. המנוע הזה ישודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם שישה הילוכים או ידנית עם 6 הילוכים. בנוסף תציע יונדאי את האלנטרה עם מנוע 2.0 ליטר בנזין בהספק מרבי של 149 כוחות סוס ועם מנוע 1.6 ליטר טורבו-דיזל בהספק מרבי של 136 כוחות סוס. מנוע הדיזל יוצע עם תיבת ההילוכים החדשה של יונדאי, רובוטית כפולת מצמדים בעלת 7 הילוכים.

    חידושים גדולים יותר מסתתרים בהמשך המפרט הטכני, שם מקבלת ה-i35 אלנטרה מערך מתלים משופר שאמור לשפר את נוחות הנסיעה. המתלה האחורי תוכנן לחלוטין מחדש, הגה הכוח החשמלי כויל מחדש לטובת תחושה מהירה יותר והרכב קיבל תכנון אווירודינמי חדש לטובת שיפור מקדם הגרר של הרכב (0.27Cd).

    הדגם החדש של יונדאי i35 אלנטרה יצויד גם במערכות בטיחות מתקדמות יותר. ביונדאי יציעו את הרכב עם מערכת בלימה אוטומטית מבוססת רדאר ומצלמה, פנסי חזית עם הפעלה אוטומטית לאורות הגבוהים, התראה על רכבים בשטחים המתים, התראה על סטייה מנתיב הנסיעה והתראה על תנועה חוצה מאחור.

    עוד אפשר למצוא ברשימת האבזור האופציונלי גם מושב נהג עם כיוון חשמלי, תאורת אווירה צבעונית, מערכת כניסה ללא מפתח ומנגנון פתיחה אוטומטי לדלת תא המטען.

    יונדאי i35 אלנטרה החדשה

    dddd