תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • דאצ'יה
  • דאצ'יה סנדרו סטפווי
  • דאצ'יה סנדרו סטפווי יקבל תיבת הילוכים אוטומטית

    דאצ'יה סנדרו סטפווי

    דאצ'יה תשדך לכמה מדגמיה תיבת הילוכים רובוטית, הסנדרו סטפווי יהיה אחד מהם. בנוסף מעדכנת דאצ'יה את היצע המנועים בדגמיה. השיווק יחל עוד השנה, עדיין לא ברור אם ומתי יגיע לישראל.

    • 07-09-2015
    • מאת: אלירן אברזל

    דאצ'יה מרעננת את היצע הדגמים שלה לקראת שנת 2016 ומכריזה על כמה שינויים ביחידות ההנעה של דגמיה השונים. השינוי החשוב ביותר, לפחות בכל הקשור לשוק הישראלי, הוא הצטרפותה של תיבת הילוכים אוטומטית למבחר תיבות ההילוכים של הסנדרו סטפווי. החל מסוף השנה תציע דאצ'יה את דגמי הסנדרו, סנדרו סטפווי, הלוגאן והלוגאן MCV עם תיבת הילוכים רובוטית שתקבל את הכינוי Easy-R.

    תיבת ההילוכים הרובוטית תשודך למנוע ה-900 סמ"ק טורבו-בנזין 90 כוחות סוס של הסנדרו ולדברי היצרנית הדגמים האוטומטיים יציעו צריכת דלק זהה לאלו של הדגמים האוטומטיים, כלומר כ-18.5 קילומטרים לליטר במשולב על פי נתוני היצרן. עוד מבטיחה היצרנית כי תיבת ההילוכים החדשה תצויד ב"מצב זחילה" שנועד לשפר את נוחות הנסיעה במהירויות נמוכות וכי התיבה תעבור בקרת איכות מחמירה לפני שתצא מפס הייצור.

    לא ממש ברור מדוע בחרה היצרנית לשדך למנוע המודרני הזה תיבת הילוכים מיושנת כל כך ולא את תיבת ההילוכים כפולת המצמדים של רנו (EDC), שכבר משמשת את דגמי הקליאו והמגאן. אולי היו אלו שיקולי מחיר, שכן בדאצ'יה מציינים כי הדגמים האוטומטיים החדשים "ישווקו במחיר נגיש במיוחד". בכל הקשור לשוק המקומי מדובר בחיסרון של ממש, שכן השוק הישראלי לא ממש חובב תיבות מסוג זה. מצד שני, אמרנו את אותו הדבר גם על תיבת ההילוכים הידנית איתה שווקה דאצ'יה עד היום ולפי קצב המכירות הנוכחי של דאצ'יה כנראה שטעינו.

    תיבת הילוכים אוטומטית Easy-R דאצ'יה

    לצד תיבת ההילוכים החדשה מציינת היצרנית כי החל מהשנה הבאה יעברו כל מנועי החברה לתקן זיהום האוויר Euro6. במסגרת השינויים שמתחייבים מהמעבר הזה יקבלו כל דגמי דאצ'יה מערכת Start&Stop (מערכת לדימום המנוע בזמן עמידה), אלטרנטור מתקדם יותר עם מערכת טעינה חכמה ודגמי הדיזל יקבלו לוכד חלקיקים. כתוצאה מכך תשתפר צריכת הדלק של כל הדגמים בשיעור קל.

    כך למשל צריכת הדלק של הסנדרו סטפווי תעלה מ-18.5 ל-20.4 קילומטרים לליטר וצריכת הדלק של הדאסטר דיזל תשתפר מ-19.6 ל-21.7 קילומטרים לליטר.

    עדיין לא ידוע מתי יגיעו הדגמים המעודכים של דאצ'יה לישראל.

    דאצ'יה אוטומטית

    dddd