מבחני ריסוק – וולוו XC90 ואאודי Q7 מצטיינים

אאודי Q7

וולוו XC90 ואאודי Q7 מצטיינים בסבב מבחני הריסוק הנוכחי של ארגון ה-EuroNCAP. מאזדה CX-3 מאכזב עם 4 כוכבים בלבד.

  • 03-09-2015
  • מאת: אלירן אברזל

ארגון הבטיחות האירופאי EuroNCAP פרסם אמש את תוצאותיו של סבב מבחני ריסוק חדש. מדובר בסבב מבחנים גדול יחסית, שכולל לא פחות מתשעה דגמים חדשים שהושקו או יושקו בישראל בשנת 2015. החדשות הטובות הן שבסבב המבחנים הזה אף מכונית לא נכשלה כישלון חרוץ, זאת בניגוד לכמה מהסבבים הקודמים שערך הארגון בהם הציגו כמה מכוניות ציונים לא מספקים של 3 כוכבי בטיחות. החדשות הפחות טובות הן שכמו בעבר גם הפעם ליצרניות הרכב קשה הרבה יותר לזכות בכוכב החמישי והנכסף.

מיצובישי L200 טרייטון

את סקירת הסבב החדש נפתח דווקא במכוניות שלא זכו לציון המרבי. מאזדה CX-3 ומיצובישי טרייטון L200 החדש. שני הרכבים הללו הם היחידים בסבב הנוכחי שלא זכו לציון של 5 כוכבים והסתפקו ב-4 כוכבים צנועים למדי. במקרה של הטרייטון אפשר לקבל את זה בהבנה יחסית. עבור טנדרים מדובר בציון טוב יחסית. גם איסוזו די-מקס או פולקסווגן אמארוק קיבלו ציון דומה, והם נבחנו תחת המבחן הישן והמחמיר פחות, כך שהטרייטון החדש בהחלט יכול להתגאות בתוצאות שהציג.

המקרה של ה-CX-3 שונה. מדובר בג'יפון עירוני קומפקטי (שטרם הושק בישראל) המבוסס על פלטפורמת המאזדה 2 החדשה. זו האחרונה זכתה לציון של 4 כוכבי בטיחות ולכן אולי לא אמור להפתיע אותנו שגם ה-CX-3 זכה לציון דומה. המאזדה מאבדת נקודות יקרות בשל העדרה של כרית אוויר לברכי הנהג, מה שגרם כמובן לפגיעות חמורות מהמצופה ברגל של בובת הנהג. ב-EuroNCAP מציינים גם כי ההגנה על היושבים מאחור לא טובה מספיק, בעיקר בכל מה שקשור לפגיעות מסוג "צליפת שוט".

מאזדה CX-3

מהצד השני של הטבלה אפשר לפגוש את וולוו XC90, שהיא ככל הנראה מצטיינת הסבב וכנראה גם אחת מהמצטיינות של שנת 2015. ה-XC90 קיבלה ציונים גבוהים למדי בכל הסעיפים המשמעותיים – 100% בציון מערכות הבטיחות, 72% בהגנה על הולכי רגל, 87% בהגנה על ילדים ו-97% בהגנה על נוסעים מבוגרים. לא מפתיע אם כך שהיא זכתה לציון של 5 כוכבי בטיחות בסך הכל.
עוד הצטיין גם אאודי Q7 החדש, שזכה לציונים מעט נמוכים משל הוולוו. ל-Q7 החדש ציון של 76% בסעיף מערכות הבטיחות, 70% בהגנה על הולכי רגל, 88% בהגנה על ילדים ו-94% בהגנה על נוסעים מבוגרים. מעט נמוך מה-XC90 בכל אחד מהסעיפים, אבל עדיין מספיק כדי לקבל ציון של 5 כוכבים.

עוד זכו לציונים של 5 כוכבים:טויוטה אוונסיס המחודשת (שנבחנה בגרסת הסטיישן שלא משווקת בישראל), פולקסווגן טוראן החדש, פורד גלקסי החדש, פורד S-Max החדש ורנו קאדג'ר.

ציוני ריסוק 2015

dddd