תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מרצדס
  • מרצדס C קלאס
  • מרצדס C קלאס קופה נחשפת

    מרצדס C קלאס

    מרצדס חושפת את גרסת הקופה של ה-C קלאס החדשה, שהופכת להיות בייבי S-קלאס קופה.

    • 16-08-2015
    • מאת: אלירן אברזל

    בסוף השבוע האחרון נחשפה לראשונה גרסת הייצור הסדרתית של מרצדס C קלאס קופה, שצפויה להגיע לאולמות התצוגה באירופה בחודש דצמבר הקרוב (2015) ואלינו בתחילת השנה הבאה (2016). כמו ה-C קלאס סדאן הנוכחית, שדומה מאוד ל-S קלאס סדאן הנוכחית, גם ה-C קלאס קופה דומה מאוד ל-S קלאס קופה. הדימיון הזה בא לידי ביטוי בעיקר בחלק האחורי של המכונית, אבל לא רק. גם חזיתה של ה-C קלאס דומה מאוד לחזית של ה-S קלאס. הכל מאוד דומה, אבל כמובן שכל הדימיון הזה מתקיים בממדים הרבה יותר קטנים. אחרי הכל, בין ה-C קלאס ל-S קלאס צריך להיות מקום ל-E קלאס.

    מרצדס C קלאס קופה 2016

    מרצדס C קלאס קופה מבוססת על הפלטפורמה של גרסת הסדאן אך מציעה ממדים שונים במעט. לדגם החדש אורך כללי של כ-472 סנטימטרים (כ-9.5 סנטימטרים יותר לעומת הדגם היוצא), רוחב של כ-181 סנטימטרים ובסיס גלגלים באורך של 284 סנטימטרים (כ-8 סנטימטרים יותר לעומת הדגם היוצא). גרסת הקופה תהיה נמוכה בסנטימטר וחצי לעומת גרסת הסדאן ותקבל חישוקי סגסוגת קוטר 17 אינטש' כסטנדרט, זאת כדי להדגיש את קווי העיצוב הקרביים יותר. מי שירצה להדגיש את קווי העיצוב הללו עוד יותר יוכל לבחור בחבילת ה-AMG Line, שתכלול בין היותר גם חישוקי סגסוגת בקוטר 18 אינטש' וגריל קדמי בעיצוב דמוי יהלומים.

    תא הנוסעים של ה-C קלאס קופה מבוסס רובו ככולו על זה של ה-C קלאס סדאן, עם כמה שינויים קלים ומתבקשים. גרסת הקופה קיבלה מושבים ספורטיביים יותר שתוכננו במיוחד עבור דגם הקופה. חגורות הבטיחות הקדמיות קיבלו מנגנון שיסייע בגישה אליהן – נקודת תורפה ידועה ברכבי קופה בהם המושבים הקדמיים רחוקים מקורת ה-B המרכזית וההגה לחגורת הבטיחות אינה נוחה.

    מלבד כל אלו תצויד מרצדס C קלאס קופה בשלל פריטי אבזור נוחות ובטיחות. רשימת פריטי האבזור היותר מיוחדים כוללת בין היתר בקרת אקלים המשולבת עם מערכת הניווט (כדי שיהיה אפשר לעבור למצב סירקולציה בכניסה למנהרות ארוכות), מערכת חניה אוטומטית, מצלמה היקפית 360 מעלות, הפעלה אוטומטית של האורות הגבוהים ומערכת מולטימדיה עם דפדפן אינטרנט מלא. בנוסף תצויד המכונית בבקרת שיוט אדפטיבית שפעילה במהירויות של 0 עד 200 קמ"ש וגם מסוגלת להפעיל את ההגה.

    מרצדס C קלאס קופה 2016

    המפרט הטכני של מרצדס C קלאס קופה כולל מבחר של ארבעה מנועי בנזין ושני מנועי דיזל, כשבהמשך צפויות להצטרף גם גרסאות ספורטיביות (AMG) שלא הוצגו בשלב זה. היצע דגמי הבנזין מתחיל ב-C180 קופה שמצוידת במנוע 1.6 ליטר טורבו-בנזין בהספק מרבי של 156 כוחות סוס. מעליו יוצאו שלוש גרסאות של מנוע ה-2.0 ליטר טורבו-בנזין בהספקים של 184 כוחות סוס (C200), 211 כוחות סוס (C250) ו-245 כוחות סוס (C300). גרסאות הדיזל יוצעו עם מנוע 2.1 ליטר טורבו-דיזל בהספקים של 170 כוחות סוס (C220d) או 201 כוחות סוס (C250d).

    ה-C קופה תוצע ללקוחות עם מתלים רגילים (קפיצי פלדה) וכאופציה יוצעו גם מתלי אוויר אדפטיביים. המתלים הרגילים יוצעו בשתי תצורות כיול – אחת שמיועדת יותר לשיפור נוחות הנסיעה ושניה מיועדת לנהיגה ספורטיבית יותר. כיוון שבמקרה של קפיצי פלדה לא ניתן להחליף את כיול המתלים לאחר הרכישה, תציע מרצדס ב-C קלאס קופה גם אפשרות למתלי אוויר אדפטיביים שיאפשרו בחירה בין מצבי Eco, Comfort, Sport ו-Sport+.

    מרצדס C קלאס קופה 2016

    dddd