תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • לקסוס
  • לקסוס RC
  • לקסוס RC בגרסת בסיס חדשה

    לקסוס RC

    לקסוס RC מצטרפת אל מגמת הטורבו ששוטפת לאחרונה את היצרנית היפאנית ומקבלת גם היא מנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין

    • 03-08-2015
    • מאת: אלירן אברזל

    לקסוס עוברת אט אט למנועי טורבו-בנזין, שמשודכים ליותר ויותר מהדגמים שהיא משווקת לצד גרסאות ההנעה ההיברידיות. לאחר שבחודש שעבר חשפה לקסוס גרסת טורבו-בנזין ל-IS סדאן ולאחר שהשיקה את הג'יפון NX עם מנוע דומה, מגיעה גרסת הטורבו-בנזין גם למכונית הספורט הנאה והמרשימה של היצרנית. גרסאות טורבו-בנזין הופכות באחרונה לנפוצות יותר ויותר בכל קונצרן טויוטה ולא רק במותג לקסוס. כך למשל הושקה לא מזמן גרסת טורבו-בנזין של טויוטה אוריס (שלא הגיעה ארצה) ובטויוטה הודיעו כי יחליפו בקרוב את מנוע ה-V6 של הקאמרי במנוע טורבו.

    לקסוס RC טורבו

    לקסוס RC מקבלת את מנוע ה-2.0 ליטר טורבו-בנזין שהופיע ב-NX ו-IS. למנוע זה הספק מרבי של 241 כוחות סוס ומומנט מרבי של כ-35.7 קג"מ. המנוע החדש משודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים ויחד הם יאפשרו זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-7.5 שניות ומהירות מרבית של 230 קמ"ש. מדובר בנתוני ביצועים נמוכים משמעותית משל ה-RC-F, הגרסה הבכירה של ה-RC שהושקה לאחרונה בישראל, אך צריך לזכור שנתוני צריכת הדלק יהיו שפויים הרבה יותר – 13.3 קילומטרים לליטר בממוצע בגרסת ה-2.0 ליטר לעומת 9.3 קילומטרים לליטר בגרסת ה-RC-F.

    גרסת ה-RC 200t החדשה תוצע גם עם חבילת F Sport שתצויד במערכת מתלים אדפטיביים עם כיול ספורטיבי, דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה, בחישוקי סגסוגת בקוטר 19 אינטש' ייחודים ובסמלי F Sport. כל הדגמים של גרסת ה-200t יצוידו במערכת SPDS שמשנה את מאפייני העברת ההילוכים בהתאם לכוחות ה-G שמופעלים על המכונית.

    שיווקה של לקסוס RC 200t באירופה צפוי להתחיל לקראת סוף השנה והיא תצטרף אל ה-RC-F הבכירה ואל גרסת הביניים RC350. עדיין לא ידוע האם ומתי תגיע גרסה זו גם לישראל.

    לקסוס RC טורבו

    dddd