תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פרארי
  • פרארי 488 ספיידר נחשפת

    פרארי

    פרארי לוקחת את ה-488 GTB המרהיבה ומורידה לה את הגג. התוצאה נעימה מאוד לעין.

    • 30-07-2015
    • מאת: אלירן אברזל

    פרארי, יצרנית רכבי העל מאיטליה, חושפת השבוע דגם חדש ומרשים במיוחד. מדובר ב-488 ספיידר, האחות נטולת הגג של ה-488 GTB שנחשפה בתחילת השנה ומחליפה למעשה את ה-458 ספיידר בהיצע הדגמים של היצרנית. מדובר במכונית על, על גבול האקזוטיקה המוטורית, שתיחשף רשמית בתערוכת פרנקפורט הקרובה שתיפתח בחודש ספטמבר הקרוב. שיווקה יחל כמה חודשים מאוחר יותר וכמו שאתם בטח יכולים לתאר לעצמכם – היא תשווק בכמויות קטנות למדי.

    פרארי 488 ספיידר

    לפרארי 488 ספיידר גג קשיח שמתקפל חשמלית בתוך כ-14 שניות ולדברי פרארי הוא קל בכ-25 קילוגרמים לעומת גג בד רגיל. לדברי פרארי לשלדת הספיידר יש את אותה קשיחות כמו של גרסת ה-GTB, תודות לחיזוקים מחומרים מרוכבים שבוצעו לשלדה. לחיזוקים האלו יש מחיר קטן למדי בכל הקשור למשקל המכונית, שיהיה כבד ב-50 קילוגרמים בלבד לעומת גרסת ה-GTB נטולת הגג הנפתח. משקל הדגם (1,420 קילוגרמים) יהיה נמוך ב-10 קילוגרמים לעומת משקלה של ה-458 ספיידר היוצאת.

    בנוסף מקבלת ה-488 ספיידר שמשה אחורית ייחודית למדי, שמשמשת כמסיט רוח אבל כוללת גם מנגנון כיוון חשמלי. למנגנון הזה בחירה בין שלושה מצבים, כולל מצב בו השמשה נפתחת לחלוטין על מנת לאפשר לסאונד של המנוע, שמותקן כמובן מאחור, להיכנס לתא הנוסעים.

    פרארי 488 ספיידר

    ואם כבר הזכרנו את המנוע, אז פרארי 488 ספיידר מצוידת באותו מנוע כמו אחותה סגורת הגג. מדובר במנוע V8 טווין טורבו בנפח של 3.9 ליטרים שמפיק 670 כוחות סוס של הספק מרבי ו-77.5 קג"מ של מומנט מרבי. המנוע מניע את הגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים, עם שלל בקרות אלקטרוניות שנועדו לסייע לכוח לרדת אל הכביש.

    נתוני הביצועים הרשמיים מדברים על זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-3.0 שניות וזינוק מעמידה ל-200 קמ"ש ב-8.7 שניות. דגם ה-GTB, אגב, מזנק מעמידה ל-100 קמ"ש באותו הזמן אבל מגיע ל-200 קמ"ש ב-0.3 שניות פחות.

    dddd