תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מרצדס
  • מרצדס E קלאס
  • מרצדס E קלאס 2017 - תצוגת יכולות טכנולוגית

    מרצדס E קלאס

    הדור הבא של ה-E קלאס מקבל שק מלא בטכנולוגיות חדשות ומרצדס משתפת אותנו בחלק מהן

    • 09-07-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    אם לפני עשור וחצי - שניים, היינו באקסטזה כשמכונית חדשה הייתה מקבלת רדיו דיסק MP3 משוכלל שיחליף את הטייפ הנושן, היום אף אחד כבר לא מניד עפעף כשהמכונית שלו חונה את עצמה. בכל הנוגע לטכנולוגיות, המכוניות של היום מתקדמות לא רק פי אלף מהסבתא שלהן אלא גם פי כמה וכמה בכל דור. מרצדס אינה שונה, למעשה היא אחת המובילות בתחום, ולאחרונה היא סיפקה הצצה מקדימה למחסן הטכנולוגיות העמוס לעייפה של ה-E קלאס החדשה שתוצג רשמית בתחילת שנה הבאה.

    בשלב זה מדובר כמובן רק בקמצוץ מהיכולות הטכנולוגיות של היצרנית שבוודאי שומרת עוד לא מעט קלפים קרוב לחזה. אבל כבר עכשיו אפשר לראות שמכונית הסלון הגרמנית הבאה תגרום להרבה מאוד רכבים על הכביש, אפילו ל-S קלאס הבכירה, להרגיש כמו חבורה של כפריים אנאלפבתים.

    רשימת המערכות שחושפת מרצדס כוללת המון פינוקים: חניה אוטומטית כמעט לחלוטין (ע"י אפליקציה), הדומה לזו שהוצגה בבמוו סדרה 7 החדשה, שתאפשר למכונית להכנס לחניות צפופות במיוחד או לנהג סתם להרשים את הקולגות בהפסקת הצהריים, בקרת שיוט אדפטיבית שיכולה להתכוונן למהירות המותרת, היגוי אוטומטי שיכול לעקוב אחרי מכוניות גם אם קווי סימון הנתיבים דהויים או לא קיימים כלל, פתיחת הדלתות באמצעות שבב NFC בטלפון ותקשורת בין המכונית לשרת מרכזי שישתף מידע על תנאי הכביש ושאר אירועים מלהיבים (פקקים, בורות בכביש, תנאי נהיגה קשים) באיזור.

    אבל מרצדס, בהיותה חלוצה גם בתחום הבטיחות, שמה דגש גם על מערכות בטיחות. כדי שתוכלו לראות את הכביש, שילבה מרצדס ב-E קלאס החדשה מערך תאורה חדש המבוסס על 48 נוריות LED בכל אחד מגופי הפנסים, כאשר כל אחת מהן נשלטת אוטומטית וניתנת להדלקה או כיבוי נפרדים. כך אפשר לפזר את האלומה בנסיעה איטית או למקד אותה בכבישים בינעירוניים, כל זה כמובן מבלי לסנוור את התנועה שמגיעה ממול. אבל לא רק הפנסים הקדמיים מקבלים את הטיפול המסור, אלא גם אלה האחוריים. עד היום זכור לי אוטו ערב לפני מספר שנים שנסעתי מאחורי S קלאס שהייתה אז "החדשה", אותה S קלאס בלמה בפתאומיות ועוצמת התאורה של נורות הבלימה שלה גרמה לי לרצות להתנגש בה רק כדי להפסיק את הכאב החד בעיניים. חזרה ל-E - נורות הבלימה שלה יפעלו רק ב-80% עוצמה במהלך הלילה ותרדנה ל-60% ברגע שהמכונית תגיע לעצירה. לא עוד רשתיות שרופות.

    מרצדס E קלאס 2016

    נראה שמרצדס חשבה על הכל, ואם בכל זאת המכונית תחוש שאתם קרבים לתאונה תכנס לפעולה מערכת הבלימה האוטומטית, שעובדת גם בזמן נסיעה בכביש וגם בזמן נסיעה לאחור (כדי להימנע מתנועה חוצה). אבל החלק המעניין במיוחד של מערך ה"בוא-לא-נכנס-באוטו-הזה" היא מערכת ההתחמקות האוטומטית. אם המכונית מזהה שהנהג החליט שבמקום לבלום עדיף לו להסיט את ההגה, המכונית למעשה תבצע את ההיגוי בשבילו. אם הנהג יסובב את ההגה מעט מדי, המכונית תוסיף היגוי כדי לחמוק מהמכשול ואם הוא סובב מעט מדי, היא תגרע היגוי על מנת לא לאבד שליטה. מה קורה אם הנהג יודע מה הוא עושה ומצידה של המכונית יש מכשול אחר כלשהו? זאת שאלה טובה שמרצדס לא מספקת לה מענה.

    אם בכל מקרה, וכנגד כל הסיכויים, כשלו כל האמצעים ומצאתם את עצמכם מתנגשים במכונית אחרת, למרצדס יש פרונות נוספים. בחגורות הבטיחות שבמושבים האחוריים שולבו כריות אוויר שמגדילות את שטח הפנים ומצמצמות את הסיכון לפציעה מהחגורה ובמושבים הקדמיים תהיה מערכת שתדחוף את היושבים לעבר מרכז המכונית במקרה של תאונה צידית. מרצדס E קלאס החדשה תשמור גם על חוש השמיעה שלכם במקרה תאונה ותפיק צליל כלשהו ש"יפעיל את הרפלקסים של עור התוף" וימנע ממנו להיקרע. מה זה אומר גם אנחנו לא בדיוק יודעים. את כל זה ועוד נגלה כאשר מרצדס תחשוף את המכונית, כאמור בתחילה השנה הבאה.

    מרצדס E קלאס 2016

    dddd