תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • טויוטה
  • טויוטה לנד קרוזר
  • טויוטה לנד קרוזר 2015 מקבל מנוע טורבו-דיזל חדש

    טויוטה לנד קרוזר

    טויוטה לנד קרוזר יקבל לקראת סוף השנה מנוע טורבו-דיזל חדש בנפח 2.8 ליטר ותיבת הילוכים חדשה עם שישה הילוכים.

    • 22-06-2015
    • מאת: אלירן אברזל

    רכב השטח טויוטה לנד-קרוזר יקבל בקרוב מנוע טורבו-דיזל חדש. בטויוטה חשפו השבוע שני מנועי טורבו-דיזל חדשים, שאחד מהם צפוי להגיע עוד השנה לדגמי הלנד-קרוזר פראדו הנמכרים בארץ. המנוע השני כבר נחשף בחודש שעבר ביחד עם ההיילקס 2015 החדש. שני המנועים כוללים כמה טכנולוגיות חדשות עבור מנועי הדיזל של טויוטה, כמו למשל שימוש בתוסף אוריאה לצמצום פליטת מזהמים או מגדש טורבו עם גאומטריה משתנה. לדברי טויוטה סדרת המנועים החדשה תחליף את סדרת המנועים הקיימת במלואה עד לשנת 2020. אלינו סדרת המנועים החדשה צפויה להגיע עוד השנה, גם בהיילקס החדש וגם בלנד-קרוזר המעודכן (שיגיע ארצה לקראת סוף השנה).

    טויוטה לנד קרוזר

    את מנוע ה-3.0 ליטר טורבו-דיזל הנוכחי, שהושק לפני למעלה מעשור, יחליף מנוע 2.8 ליטר טורבו-דיזל חדש. למנוע החדש הספק מרבי 175 כוחות סוס (לעומת 190 כוחות סוס במנוע הקודם) ומומנט מרבי של כ-46 קג"מ (לעומת 42.8 קג"מ במנוע הקודם). לדברי טויוטה המנוע החדש מצויד בטכנולוגיית Thermo Swing Wall Insulation (או TSWIN בקיצור), שכוללת כל מיני שינויים קטנים שבוצעו בחלל השריפה שמטרתם לשפר את יעילות המנוע. מגדש הטורבו החדש שבו מצויד המנוע הוא מייצור עצמי של טויוטה והוא קטן במיוחד, לטובת ביטול השהיית הטורבו כמעט לחלוטין.

    ביחד עם המנוע החדש תצייד טויוטה את הלנד-קרוזר גם בתיבת הילוכים אוטומטית חדשה, עם שישה הילוכים במקום חמישה. המנוע החדש והתיבה החדשה אמורים לשפר את צריכת הדלק של הדגם החדש בכ-8 אחוזים וגם לאפשר לו לעמוד בתקן זיהום האוויר האירופאי החדש Euro6. אם זאת הירידה בהספק המרבי תביא ככל הנראה להרעה בנתוני התאוצה של הרכב.

    מלבד שינויים אלו לא צפויים שינויים קוסמטיים ברכב, שכבר עבר מתיחת פנים קלה בתחילת השנה שעברה (2014).

    dddd