תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מיני
  • מיני קופר
  • מיני ג'ון קופר וורקס - הפרטים המלאים

    מיני קופר

    מיני משחררת פרטים מלאים אודות גרסת הקצה של המיני קופר. מנוע 2.0 ליטר טורבו עם 231 כ"ס, אופציה לתיבה אוטומטית ו-6.3 שניות למאה קמ"ש. אצלנו כבר בקיץ

    • 12-05-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    אאודי S1, מאחורייך! לפני מספר חודשים חשפה מיני את גרסת הקצה הספורטיבית שלה - מיני ג'ון קופר וורקס. היום היא משחררת את הפרטים המלאים ומגלה יתרון משמעותי אחד על פני האאודי, וגם חסרון לא קטן. לישראל, אגב, תגיע המיני ג'ון קופר וורקס כבר בקיץ הקרוב. מחירה טרם נקבע אבל לא יפתיע אותנו אם יהיה קרוב (עד זהה) לזה של ה-S1.

    מיני ג'ון קופר וורקס 2015

    כמצופה מהגרסה הספורטיבית ביותר של המיני קופר, היא מצויידת בדיוק כמו יריבתה במנוע 2.0 ליטר טורבו. ההספק דומה באופן מחשיד - 231 כ"ס (זהה לאאודי), אך המומנט מעט נמוך יותר, עם 32.6 קג"מ (37.7 באאודי). התוצאה היא זמן מיאוץ למאה קמ"ש מרשים כשלעצמו של 6.3 שניות, אך מעט איטי יותר מזה של האאודי שעומד על 5.7 שניות. האחראית לכך היא מערכת ההנעה - כאן מיני שומרת על ההנעה הקדמית האיקונית של המכונית בעוד אאודי מנצלת את מערכת הקוואטרו שלה שעוזרת ל-S1 הקטנה למצוא יותר אחיזה יותר מוקדם ולהאיץ יותר מהר.

    לצד ה"חסרון" שבהנעה הקדמית, מציעה המיני יתרון משמעותי על פני האאודי הספורטיבית ומגיעה בנוסף לתיבת שישה ההילוכים הידנית גם עם תיבת שישה הילוכים אוטומטית שמכוילת להתנהגות ספורטיבית. דבר שמביא את מיני להתחייב לכך שהתיבה האוטומטית לא תפגע בחוויית הנהיגה (ואם כן, הם יחזירו את הכסף? אני בספק). התיבה אפילו מצליחה לקזז מהמיאוץ הקלאסי של המיני 0.2 שניות ולהביא אותו ל-6.1 שניות. למרות שתיבות פלנטריות ידועות כלא יעילות במיוחד, מיני מצליחה להציג צריכת דלק מרשימה מאוד של 17.5 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. המספר יראה כנראה קצת אחרת בנסיעה משולהבת.

    מיני ג'ון קופר וורקס 2015

    מיני נותנת את דעתה גם לפן הקוסמטי של הג'ון קופר וורקס ועושה זאת בדרכה שלה, ושוב בניגוד מוחלט לאאודי - בעדינות. המכונית מקבלת חישוקים בעיצוב אחר ובקוטר 17 אינץ' שגדול באינץ' אחד ושני אינץ' מגרסאות קופר S וקופר בהתאמה. בנוסף, הבליטה מיני את הפגושים והחצאיות כדי להגדיל את הרושם שהמכונית משאירה וכן על מנת לשפר את זרימת האוויר סביבה.

    אלמנט ייחודי נוסף של המיני ג'ון קופר וורקס הוא הספוילר האחורי, שמעוצב בצורת W. מיני מוסרת כי הצורה הייחודית פותחה במהלך אין ספור שעות על מסלולי מירוצים והיא נועדה לתעל את האוויר בצורה מיטבית ולהבטיח התנהגות מיטבית בכל מהירות. אני חושב שהצורה הזו היא מחווה לסדנה שמייצרת את המכונית ומייצגת את המילה Works. למה לא ג'ון או קופר? כנראה כי לעצב ספוילר בצורת J או C היה גורם למיני הזאת להיראות מטופש נורא.

    מיני ג'ון קופר וורקס 2015

    dddd