תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • לנדרובר
  • לנדרובר דיסקברי ספורט
  • לנד רובר דיסקברי ספורט נוחת בישראל

    לנדרובר דיסקברי ספורט

    מחליף הפרילנדר מגיע לישראל עם מנועי 2.0 ליטר טורבו בנזין ו-2.2 ליטר טורבו דיזל. המחיר: החל מ-470,000 ש"ח

    • 30-03-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    לנדרובר דיסקברי ספורט החדש, שנחשף בספטמבר האחרון, נוחת בישראל. מחליפו של הפרילנדר המזדקן (שאינו משווק כבר כשנתיים) מביא איתו לא רק את פילוסופיית המיתוג החדשה של יצרנית רכבי השטח האריסטוקרטית והמזוהה ביותר בעולם, אלא גם הבטחה לרכב פנאי קומפקטי ויוקרתי שיהיה הוורסטילי ובעל יכולות השטח הגבוהות בעולם. היות ומדובר על החברה שהביאה לעולם את הדיפנדר, קשה לפקפק בהצהרה הזו.

    בעוד מרבית יצרניות היוקרה אינן שמות דגש מיוחד (או בכלל) ליכולות שטח, הפרילנדר היה ידוע כאחד מרכבי השטח היוקרתיים הטובים ביותר במקומות לא סלולים. למרות זאת, לנדרובר מבטיחה כי היא לא הסתפקה ביכולות הנוכחיות, ובעזרת מערכת ה-Terrain Response החדשה שמותקנת בדיסקברי ספורט, יכולותיו יהיו גבוהות עוד יותר. במקביל, מבטיחה לנדרובר כי היא שיפרה גם את הביצועים בנהיגה נמרצת בכבישים מפותלים, נקודה שלא בדיוק הייתה כוס התה של הפרילנדר.

    לנדרובר דיסקברי ספורט החדש

    לנדרובר דיסקברי ספורט מגיע אילנו גם עם פתרון לאחת הבעיות האקוטיות של הקטגוריה. בעוד שרכבים דוגמת במוו X3 או אאודי Q5 מאלצים את הרוכשים להסתפק בחמישה מושבים, הדיסקברי ספורט יציע גם  שורת מושבים שלישית. בזכות תכנון מוקפד של תא הנוסעים, הצליחה לנדרובר לדחוס לתוך הדיסקברי ספורט החדש עוד שני מושבים קטני מידות לילדים (5+2) מבלי להגדיל משמעותית את המידות החיצוניות (459 ס"מ לאורך).

    למרבה הפלא, למרות גובה ממוצע למדי של 172 ס"מ, גם תא המטען של הדיסקברי ספורט מציג נפח מרשים של בין 829 ל-981 ליטרים בתלות במיקום המושבים האחוריים על המסילה הייעודית. התשובה לשאלה "איך הם עשו את זה" נעוצה כנראה באורך בסיס הגלגלים, שמסתפק ב-274 ס"מ צנועים למדי.

    לנדרובר דיסקברי ספורט החדש

    הדיסקברי ספורט יגיע לישראל כאשר בחרטומו היצע של שני מנועים - הראשון, 2.0 ליטר טורבו בנזין זהה למנוע המוכר מהמונדיאו הנוכחית ומפיק 240 כוחות סוס ומומנט מרבי של 34.7 קג"מ צנועים למדי ביחס למתחרים. המנוע השני הוא מנוע טורבו דיזל בנפח 2.2 ליטר ואנחנו נקבל את הגרסה המחוזקת שלו, שמפיקה 190 כוחות סוס ו-42.8 קג"מ.

    מחירו של לנדרובר דיסקברי ספורט יחל ב-470 אלף ש"ח לגרסת SE הבסיסית ויהיה זהה למנוע הבנזין והדיזל. המדרגה הבאה היא גרסת HSE שתעלה 540 אלף ש"ח, גם כאן ללא תלות בסוג המנוע אותו תבחרו. הגרסה הבכירה, HSE לקשרי, תדורש מכם להיפרד מלא פחות מאשר 580 אלף שקלים לפני תוספות וכאן בעצם מתחוור אחד האתגרים הגדולים שיעמדו בפני חדירה מוצלחת של הדיסקברי ספורט לשוק הישראלי - הוא הרבה הרבה יותר יקר מאותם מתחרים ישירים. 

    dddd