תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • לקסוס
  • לקסוס RX
  • לקסוס RX החדש - טיזר ראשון

    לקסוס RX

    לקסוס תחשוף את הדור החדש של רכב הכביש שטח שלה בתערוכת ניו יורק. בינתיים נסתפק בטיזר קטן

    • 23-03-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    משהו טוב עובר על לקסוס בשנים האחרונות. הכל התחיל עם ה-IS החדשה, ששברה את התדמית האפרורית של חטיבת היוקרה של טויוטה והביאה עיצוב ספורטיבי ומוחצן גם לליין הדגמים הלא ספורטיביים שלה. זה המשיך עם החשיפה של לקסוס GS-F הספורטיבית לצד רמיזה על אחותה המבוייתת, ה-GS המחודשת ועם השקתו של ג'יפון יוקרתי שעונה לשם NX. זה האחרון גם קיבל את מנוע הטורבו הראשון בתולדותיה של לקסוס - 2.0 ליטר שמפיקים 238 כוחות סוס.

    כעת ממשיכה לקסוס את מלאכת המהפך עם הצגת טיזר ראשון לדור הבא והרביעי במספר של לקסוס RX, רכב הכביש-שטח שתופס את המשבצת הבכירה בליין הדגמים המוגבהים. ה-RX של לקסוס נמצא איתנו מאז 1997 ולמעשה היה אחד מהחלוצים בקטגוריה אותה מכנה לקסוס "Mid-size luxury SUV". אבל מידותיו (עם אורך כללי של 477 ס"מ) מבקשת השוואה דווקא לרכבים שנחשבים בישראל לגדולים.
     
    המגיבות הראשונות היו מרצדס ובמוו, שהשיקו שנתיים מאוחר יותר את ה-ML וה-X5 בהתאמה. אאודי, שה-Q7 שלה גדול מדי וה-Q5 קטן מדי, ככל הנראה נרדמה בשמירה, היות והיא טרם השיקה מתחרה ישיר. גם בשוק הביתי שלו שווק ה-RX בלי מתחרות אמיתיות לא מעט זמן, עד ששתי המתחרות העיקריות הטבעיות ביותר של לקסוס - אקורה ואינפיניטי, השיקו את ה-MDX בשנת 2000 ואת ה-FX בשנת 2002. 

    בכל מקרה, חזרה ללקסוס. מאז השיקה את ה-NX, סובל לקסוס RX מהזנחה קשה ומקניבליזציה רצינית של מכירותיו. מקורות מוסרים שאפילו בישראל סוכני המכירות של לקסוס מפנים רוכשים פוטנציאליים לעבר האח הצעיר והסקסי יותר כשאלה הגיעו להתעניין ב-RX המגודל. כנראה שהם כבר ידעו משהו שאנחנו מגלים רק עכשיו.

    לקסוס RX 2016 החדש

    התמונה שפרסמה לקסוס לא מראה הרבה. כל שניתן לראות הוא פנס אחורי צר וארוך יותר שחובק את פינת המרכב האחורית ונראה דומה מאוד לזה שנמצא באותה GS המחודשת, גג שמשפתל בחלקו האחורי ומשתלב בקורה C מושחרת בחלקה, שמספקת אפקט של "גג צף". במבט מדוקדק יותר (אחרי הבהרת התמונה) אפשר לזהות חישוקים בעיצוב חדש כמו גם חיפויי פלסטיק שמגנים על בתי גלגלים תפוחים ומרמזים על כך שהדור הבא של ה-RX לא ייאבד את מראה השטח הקשוח שלו.

    לקסוס RX החדש יגיע לאולמות התצוגה לקראת סוף השנה הנוכחית, אלינו הוא כנראה יגיע בשלב מסויים של 2016.

    dddd