תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אופל
  • אופל קורסה
  • אופל קורסה טורבו נחשפת - ספורטיבית שפויה

    אופל קורסה

    150 כ"ס, גיר ידני ומחיר אטרקטיבי מציבים את גרסת הטורבו החדשה של הקורסה בדיוק בין הגרסאות הרגילות לבין ה-OPC הספורטיבית. לכל אלה שלא יכולים להחליט

    • 19-03-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    רוצים מכונית חזקה אבל ממש מעדיפים שלא לכתוש את עמוד השדרה שלכם לאבק בכל פעם שאתם קופצים לסופר? לא מסוגלים להחליט בין ביצועים לשימושיות? אם עניתם כן לשתי השאלות האלה, לאופל יש תשובה בשבילכם. אופל קורסה עם מנוע 1.4 ליטר מוגדש טורבו נחשפת היום ומציעה, כך עפ"י אופל, איזון מושלם בין כל העולמות.

    הקורסה החדשה צפוייה להגיע אלינו ממש בעוד מספר שבועות, כך הובטח לנו ע"י אנשי חברת ש.י.ר, היבואנית, עת השיקו את אופל אדם הרובוטית לפני שבוע. היום חושפת אופל את הגרסה החמימה, ה"חצי ספורטיבית" שלה, שתתחרה במעט מאוד מכוניות למעשה. הראשונה, והיחידה, שקופצת לראש היא כמובן שברולט סוניק RS, שעתידה לוט בערפל בעקבות הצהרותיה של שברולט לצאת מאירופה. ההימור שלנו הוא שהקורסה המדוברת תהווה בעצם את התחליף לסוניק RS. 

    ספוקלציות הצידה, בואו נתמקד במה שאנחנו כן יודעים. המכונית מקבלת כאמור את מנוע הטורבו המוכר של היצרנית שקיבל תוספת קטנה של 10 כ"ס להספק מקסימלי של 150 כוחות סוס. המומנט עלה גם הוא ב-2.4 קג"מ צנועים ומציב את המומנט המרבי על 22.4 קג"מ. עד כאן, נשמע מעניין. תיבת ההילוכים תהיה כמובן ידנית, כאשר אופל אינה שוללת או מאשרת הוספה של תיבה אוטומטית במועד מאוחר יותר. הביצועים נמצאים גם הם בדיוק בחצי הדרך בין הקורסה הרגילה לבין ה-OPC עם 8.9 שניות מאפס למאה קמ"ש ומהירות מרבית של 207 קמ"ש. צריכת הדלק, כיאה למנוע טורבו צנום נפח, נראית טובה מאוד על הנייר עם 16.9 ק"מ לליטר. אבל כיאה למנוע טורבו, הוא כנראה גם יהיה משמעותית פחות טוב אם תחליטו לתת דרור לרגל ימין.

    אופל קורסה טורבו

    היתרון הגדול ביותר של הקורסה טורבו הוא כמובן בשימושיות. בעוד הקורסה OPC רק בגרסת שלוש דלתות, הקורסה טורבו תוצע, בדיוק כמו אחותה השגרתית יותר, בתצורת שלוש או חמש דלתות. אבל כדי לא למנוע מהרוכשים את אפקט ההגעה של ה-OPC, תציע אופל גם חבילת עיצוב בשם OPC Line ברוח הגרסה הספורטיבית שתכלול פגושים, ספוילרים ועור לרוב. תוכלו לבחור להוסיף אפילו את מושבי הספורט המשובחים. המחיר הגיוני למדי ועומד על 17,380. לא, לא שקלים. יורו. כ-5,000 יורו יותר מגרסת הכניסה בתצורת חמש דלתות ו-7,000 יורו פחות מאשר הקורסה OPC. 

    אופל קורסה טורבו תגיע לישראל ככל הנראה ברבעון האחרון של השנה, לצד הקורסה OPC שתשלים את היצע מכוניות המיני והסופר מיני החדשות שמתכננת לנו חברה שלמה עד סוף השנה.

    dddd