תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • במוו
  • במוו X5
  • במוו X5e הייבריד נחשף

    במוו X5

    במוו חושפת את דגם הפלאג-אין הייבריד הראשון שלה, בערך

    • 16-03-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    במוו X5 xDrive40e יהיה דגם הפלאג אין הייבריד (היברידי עם אפשרות להטענה משקע חשמלי) הראשון של היצרנית הגרמנית, לא בדיוק אבל בערך. כולנו כבר מכירים בוודאי את סדרת ה-i ההיברידית של במוו, שמורכבת בשלב זה משני דגמים בלבדים - ה-i8 הספורטיבית וה-i3 האורבנית, אך במוו מדגישה כי ה-X5e יהיה דגם הליבה - כלומר זה שמיועד לאנשים נורמליים ולא לרודפי ריגושים וחידושים - ההיברידי הראשון.

    במוו X5 xDrive40e

    ה-X5 ההיברידי מאכלס בחזיתו מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר שמפיק 180 כוחות סוס ו-35.7 קג"מ של מומנט. ליד מנוע הבנזין נמצא מנוע חשמלי עם הספק קבוע של 55 קוו"ט(75 כ"ס) והספק שיא של 83 קוו"ט (113 כ"ס). המומנט שמפיק המנוע החשמלי עומד על 25.5 קג"מ לכל אורך רצועת הסל"ד. ההספק המשולב של שני המנועים יחדיו עומד על 313 כוחות סוס והוא עובר - כפי שניתן לנחש מהשם - לכל ארבעת הגלגלים דרך תיבת שמונה הילוכים אוטומטית.

    למרות משקל עצמי של 2,230 ק"ג, נראה שהביצועים לא סבלו יתר על המידה ובמוו מדווחת על 6.8 שניות מאפס למאה קמ"ש. אבל זה הנתון שפחות מעניין אותנו, כי כשמדובר ברכב היברידי תשומת הלב נודדת למקום אחר - מחוג הדלק.

    במוו X5 xDrive40e

    פה המצב נראה אוטופי לחלוטין, עם טווח חשמלי בלבד של 31 (כן, ואחד) קילומטרים המוגבל למהירות של 120 קמ"ש, לא מעט אנשים יוכלו להסתפק בנתון הזה ולא להשתמש בבנזין יותר לעולם. גם צריכת הדלק המשולבת מרשימה מאוד ועומדת עפ"י במוו על כ-29 ק"מ לליטר. עם זאת, יש לציין כי צורת החישוב של צריכת הדלק למכוניות היברידיות לוקה מעט ולא תמיד מציגה נתונים שנאמנים למציאות. אי לכך, במוו החליטה לשים את הקלפים על השולחן ולציין את צריכת הדלק ה"אמיתית" של ה-X5e - כלומר בנסיעה אחת רצופה עם מיכל דלק מלא וסוללה טעונה במלואה. התוצאה - 9 ק"מ לליטר שאולי לא נשמעים מרשימים במיוחד, אבל אם ניזכר בנתון המשקל ובמנוע הטורבו הלא מאוד חסכוני, אפשר לסלוח.

    למרות העובדה שתא המטען של ה-X5e קטן ב-150 ליטר מזה של X5 הבנזיני, הוא עדיין מספק נפח סביר לגמרי של 500 ליטר, שיכול לגדול עד ל-1,720 ליטרים אם תקפלו את המושבים. בנוסף טוענת היצרנית, שמלבד הפגיעה המינורית בנפח תא המטען, במוו X5 xDrive40e שומר על אותה רמת שימושיות ופאר כמו הדגם המוכר והטוב. היא גם מציינת שרשימת האבזור תראה ללא שינוי, אבל היות והיא כה ארוכה ורשימת האופציות כה מסובכת, היא אפילו לא טורחת להיכנס לדקויות. מה שתרצו, הם יתקינו.

    במוו X5 xDrive40e

    באשר להגעתו של ה-X5e לישראל, מהיבואנית נמסר שהנושא נמצא בבחינה, אבל אנחנו סקפטיים. לאחר הדשדוש במכירות מיצובישי אאוטלנדר ההיברידי וההתרסקות של בטר פלייס, קשה לנו להאמין שדלק מוטורס תרצה להכניס את ראשה הבריא למיטה החולה הזו.  

    dddd