תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אופל
  • אופל אדם
  • אופל אדם - עכשיו באוטומט

    אופל אדם

    הגרסה האוטומטית (רובוטית) של המיני האופנית נוחתת בארץ במחיר של החל מ-92,000 ש"ח ובו זמנית משיקה קמפיין חביב במיוחד

    • 12-03-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    עדיף מאוחר מאף פעם. שנה אחרי שהגיעה אופל אדם לישראל, וכמעט שנתיים אחרי שהושקה בעולם, החליטה היצרנית שבדיוק עכשיו זה רעיון טוב לשדך למיני האופנתית והמעוצבת שלה תיבה אוטומטית. כי הרי ברור לכולנו שמכונית עירונית עם גיר ידני ותג מחיר גבוה היא לא בדיוק מתכון להמון מכירות. שנה אחרי השקת האדם בישראל, 50 מסירות של המכונית מאששים את הטענות.

    אבל בואו נשאיר את העבר בעבר. היום בבוקר השיקה חברת ש.י.ר את אופל אדם האוטומטית. אוקיי, לא מדובר באוטומטית "אמיתית" אלא בתיבת חמישה הילוכים רובוטית עם מצמד בודד, בדיוק כמו שאפשר למצוא בסקודה סיטיגו או בסיטרואן C1. אבל לפחות אין דוושה שלישית וזה כשלעצמו, כבר מהווה יתרון עצום לאחוז גדול מהרוכשות, כלומר הרוכשים, הפוטנציאליים.

    היבואנית פתחה את אירוע ההשקה עם האמירה שהיא מתכוונת "להוריד כפפות" ותיבלה את כל הדיון על המכונית בהשוואות (חלקן רלוונטיות יותר וחלקן פחות) למתחרות האחרות בסגמנט ובראשן פיאט 500. יחד עם האדם הושק גם קמפיין פרסום שתפקידו להציג את האדם כמכונית "יפה וחצופה". במרכז הקמפיין יהיו שלטי חוצות שיציגו אמירות ציניות ועוקצניות שישתנו לפי מיקום השלט. "מה זה משנה כמה אני עולה? גם ככה אבא משלם" הוא אחד המשפטים, שיתנוסס ככל הנראה מעל רחובות הרצליה פיתוח או משהו דומה.

    אופל אדם

    המנוע נשאר ללא כל שינויים - 1.4 ליטר אטמוספרי שמפיק 87 כוחות סוס ומומנט של 13.3 קג"מ. הביצועים סובלים מעט בגלל האיטיות האינהרנטית של תיבות כאלה וזמן התאוצה מאפס למאה קמ"ש של האדם הרובוטית עומד על 13.9 שניות (לעומת 12.5 בגרסה הידנית). הנתונים והביצועים אמנם נראים לא מרשימים במיוחד, אבל למכונית שכל ייעודה בחיים הוא להוות פרטנרית חביבה ונעימה בסביבה עירונית הם יותר ממספקים.

    אופל אדם האוטומטית תשווק בארבע גרסאות - הבסיסית תעלה 92,000 ש"ח ותכלול אבזור בסיסי למדי שלא כולל דברים שכבר התרגלנו לראות במכוניות עממיות יותר כגון שקע UBS ודיבורית בלוטות'. עבור אלו תצטרכו לבחור באחת משלוש חבילות שמציעה היבואנית.

    החבילה הראשונה כוללת דיבורית בלוטות' עם אפשרות להזרמת שמע מהנייד למערכת הסטריאו, שקעי USB ו-AUX, בחירת צבע ייחודי לעיטור תא הנוסעים וחישוקי 15 אינץ'. חבילה זו תעלה 4,500 ש"ח אך היא מוצעת לרגל ההשקה במחיר של 2,000 ש"ח בלבד.

    החבילה השנייה כוללת בנוסף גם מערכת Start&Stop עם תצוגת טיפים לחסכון בדלק ואפשרות לבחירת צבע שונה לגג. חבילה זו תעלה לכם 2,000 שקלים מעבר לעלות החבילה הראשונה. כלומר, 6,500 ש"ח ביום רגיל ו-4,000 ש"ח בתקופת ההשקה.

    החבילה השלישית כוללת את כל הפריטים משתי החבילות הקודמות וגם שני רמקולים נוספים (סך הכל 6) תאורת אווירה בצבעים משתנים, חישוקי 16 אינץ' ואת מערכת המולטימדיה המעולה של אופל - Intellilink שכוללת מעתה גם תמיכה במספר אפליקציות שביניהן Waze, מזג אוויר ועוד. מחירה של חבילה זו הוא 10,500 ש"ח ולרגל ההשקה מחירה ירד ל-8,000 ש"ח.

    אופל אדם אוטומטית - מפרט טכני מלא

    אופל אדם

    מה זה אומר על הגרסה הידנית? שעלתה עד כה 100,000 ש"ח? מחירה של זו ירד ל-89,000 ש"ח, מחיר שהתאפשר חלקית, כך עפ"י היבואנית, בזכות ירידת שערי האירו. בניגוד לטרנד הנוכחי של להציע גרסאות ידניות עירומות וזולות, אופל ישראל דווקא נוקטת בגישה אחרת, ומשווקת את הגרסה הידנית עם חבילת האבזור הגבוהה ביותר. 

    dddd