תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אאודי
  • אאודי TT קופה
  • אאודי TT רודסטר
  • מבחני ריסוק ראשונים ל-2015

    אאודי TT קופה

    החמרה בדרישות והוספת מבחן ריסוק חדש מונעות מאאודי TT את הכוכב החמישי. אופל ויוארו ורנו טראפיק מקבלות רק שלושה כוכבים

    • 02-03-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    עם כל רכב חדש שיוצא לאוויר העולם טוענות היצרניות לשיפור הבטיחות ומאריכות את רשימת אביזרי הבטיחות. אך Euro NCAP שאמונים על ביצוע המבחנים גם הם לא עומדים במקום ומציגים מדי כמה חודשים מבחן חדש או החמרה בדרישות. הפעם נבחנו אאודי TT, אופל ויוארו ורנו טראפיק, ונראה שהדרישות החדשות של הארגון תפסו אותן לא ממש מוכנות.

    בנוסף להחמרת הדרישות התמידית הוסיף הפעם הארגון לרשימת מבחני הריסוק גם מבחן ריסוק חדש בחפיפה מלאה. במסגרת המבחן החדש, המפגש בין הרכב לבין המחסום מתבצע לכל רוחבו של הרכב. בנוסף, מבחן הריסוק מול עמוד עושה כעת שימוש בעמוד רחב ומוצק יותר ובזווית קהה איתה קשה יותר להתמודד. זאת בניגוד לזוית הישרה בה נעשו המבחנים הקודמים. הציון הסופי משוקלל מציוני כל ארבעת המבחנים (קדמי חפיפה מלאה, קדמי חפיפה חלקית, צידי מול עמוד וצידי מול רכב) כאשר לכל אחד מהם משקל שווה.

    מבחן ריסוק אאודי TT 2015

    על מנת לקבל תמונה מציאותית ומקיפה יותר על מצב הנוסעים, עבר הארגון להשתמש בבובות ריסוק חדשות מסוג WorldSID אשר מסוגלות לקרוא יותר נתונים בו זמנית ולתת תמונה מדוייקת יותר. במבחן ההגנה על ילדים הרתומים במושבי בטיחות לא נעשו שינויים אך הארגון טוען שהרף שהרכבים השונים צריכים לעמוד בהם על מנת לקבל שלושה, ארבעה וחמישה כוכבים עלה. במבחן ההגנה על הולכי רגל עבר הדגש להגנה אשר מקבלת הירך, ללא קשר למיקום בו היא פוגעת ברכב, זאת בניגוד למבחן הקודם בו נרשמה ההגנה שנותן החלק הקדמי של הרכב בלבד.

    כדי לחתום את השינויים, ערך הארגון גם שינוי משמעותי למקרא הכוכבים שמקבלת כל מכונית שנבחנת ובכך הטמיע סופית גם את מבחני הבטיחות האקטיביים בציון הסופי. מכונית שתקבל חמישה כוכבים היא לא רק כזו שתגן על נוסעיה בזמן התנגשות אלא גם תוכל למנוע אותה כליל ביעילות גבוהה מאוד. ציון של ארבעה כוכבים ינתן למכונית שתגן היטב על נוסעיה אך כזו ש-Euro NCAP מאמינים כי לא יזיק לה שיפור במחלקת הבטיחות האקטיבית. שלושה כוכבים יינתנו למכונית שמציגה ביצועים ממוצעים עד טובים במבחן הריסוק הפסיבי אך נטולת מערכות בטיחות אקטיביות. מכונית בעלת שני כוכבים היא מכונית שמציעה הגנה פסיבית סמלי ונעדרת כל מערכות בטיחות אקטיביות. כוכב אחד ינתן למכונית שתעניק לנוסעיה בטיחות פסיבית גבולית.

    לצד השינוי הדרסטי בדרישות, Euro NCAP ממהרים להבהיר כי תוצאות המבחנים החדשים שונות מהותית מאלה של מבחנים קודמים ועל כן אין בסיס להשוות ביניהם. כך לדוגמא רכב שקיבל חמישה כוכבים במבחן במתכונת הקודמת יכול להיות פחות בטוח מרכב מאותו סגמנט שקיבל ארבעה כוכבים בלבד במתכונת הנוכחית.

    מבחני ריסוק 2015

    יחד עם השינויים, העביר Euro NCAP את אאודי TT החדשה שהושקה לפני מספר שבועות בישראל, במסלול המפרך. ה-TT קיבלה ארבעה כוכבים בלבד בעקבות ציון נמוך של 64% בסעיף המערכות האקטיביות. פועל יוצא של היעדרותה של מערכת בלימה אוטומטית. בשאר המבחנים קיבלה ה-TT ציון של 81% בהגנה על מבוגרים, 68% בהגנה על ילדים ו-82% בהגנה על הולכי רגל. באופן כללי הציגה ה-TT ביצועים לא רעים במבחנים השונים, מלבד במבחן החדש, שם קיבלה הבובה במושב הנוסע הגנה שזיכתה את המוכנית בציון "גבולי" (שלישי מתוך חמישה) בלבד באיזור פלג הגוף העליון.

    בשאר המבחן החדש קיבלה ה-TT ציוני "מספק" (שני מתוך חמישה) או "טוב" (המרבי) בהגנה על שתי הבובות בכל אזורי הגוף. נקודה אחת לרעת ה-TT היא ההגנה מפני פציעת "צליפת שוט" בזמן מכה מאחור, שם נרשמו ציון "גבולי" ליושבים מלפנים וציון "לא מספק" ליושבים מאחור. עם זאת, יש לציין כי למרות שאאודי איננה ממליצה לאנשים בגובה של מעל 1.45 מטר לשבת במושב האחורי, המבחן נעשה עם בובה בגובה של 1.50 מטר.

    במקביל, נבחנו גם אופל ויוארו ורנו טראפיק החדשות. המסחריות התאומות טרם הגיעו לישראל ובמסגרת המבחנים, שאינם מקלים על כלי רכב מסחריים, קיבלו השתיים ציון של שלושה כוכבים בלבד. הגורם המרכזי לציון הנמוך הוא ציון של 51% אחוזים בלבד בהגנה על מבוגרים, ציון שאמנם נמוך באופן קיצוני לעומת מכוניות נוסעים מן השורה אך אינו חריג בקרב מסחריות אחרות. בשאר המבחנים קיבלו אופל ויוארו ורנו טראפיק ציון מרשים מאוד של 91% בהגנה על ילדים וציונים של 53% בהגנה על הולכי רגל ו-57% במבחן הבטיחות האקטיבית.

    dddd