תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • לקסוס
  • לקסוס GS
  • לקסוס GS-F נחשפת

    לקסוס GS

    עם משקל של 1,830 ק"ג נראה שלקסוס GS-F תרחף כמו פרפר, אבל עם מנוע V8 אטמוספרי בנפח 5.0 ליטר שמפיק 466 כוחות סוס היא כנראה לא ממש תעקוץ כמו דבורה

    • 08-01-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    בחודש שעבר חשפה לקסוס שתי תמונות של מה שהיא כינתה "מכונית חדשה מסדרת F" שהיתה צפויה להיחשף במלואה בתערוכת ניו יורק הקרובה, אך נראה שלמישהו בלקסוס דגדגה האצבע שהייתה מונחת על כפתור ה"שחרר" ופרטים ראשוניים אודות לקסוס GS-F, הסופר סאלון היפנית החדשה וגרסת הביצועים של ה-GS הסאלונית פורסמו כבר היום.

    העיצוב של ה-GS-F אינו משאיר ספק באשר למשפחה אליה משתייכת המכונית, עם גריל שעון החול העצום, החישוקים הכהים וארבעת המפלטים מאחור שמסודרים בשני זוגות אנכיים, בדיוק כפי שהם הוצגו ב-IS-F בשנת 2007.

    לקסוס GS-F

    למרבה הצער, מעט הנתונים הטכניים שחושפת היצרנית מקטינים במקצת את להבת ההתלהבות על כך ש"הנה מתחרה ראויה לשלישיית הסופר-גרמניות". מתחת למכסה המנוע מצוי מנוע בדיוק כמו שאנחנו אוהבים - בתצורה הנכונה (V8), עם המון נפח (5.0 ליטרים) ובלי מגדשי טורבו או סופר-צארצ'רג'רים שמעמעמים את חווית הנהיגה לטובת שיפור צריכת הדלק והתחבבות על ארגונים ירוקים למיניהם, אבל משום מה, בחרה לקסוס למתן את המנוע.

    הספק המנוע עומד על 466 כוחות סוס "בלבד", זאת בניגוד להשערות שסיפרו על למעלה מ-550 סוסים. הבחירה למתן את המנוע אשר נלקח מחזיתה של ה-RC-F, על מנת לשרת את הלקסוס GS-F, דיי מוזרה ולא לגמרי מובנת, שהרי במכונית הקטנה יותר מפיק המנוע 477 כוחות סוס. את נתון המומנט היצרנית לא פרסמה, אך באחות הקטנה הוא עומד על 54 קג"מ ולנו נותר רק לחכות ולקוות שלפחות את הנתון הזה לקסוס תחליט להשאיר כפי שהוא.

    לקסוס GS-F

    עם זאת, משקלה של המכונית, שעומד על 1,830 ק"ג לפני נהג ונוזלים, הוא הקל מבין מתחרותיה. מרצדס E63 שוקלת 15 ק"ג יותר, במוו M5 שוקלת בדור הנוכחי 1,945 ק"ג ואאודי RS6 אפילו חוצה את רף שני הטונות. בהודעתה של לקסוס ניתן למצוא שני דברים נוספים מעניינים מאוד. הראשון קשור באותו מנוע, שעל מנת לשפר את צריכת הדלק שלו, בחרה לקסוס לשלב בו שילוב של מחזור אטקינסון - שמשפר את היעילות וצריכת הדלק באמצעות הורדת כח הניפוץ, ומחזור אוטו - שהיא שיטת הפעולה הרגילה של מנועי בעירה פנימית.

    הדבר המעניין השני הוא מערכת חלוקת המומנט של המכונית, שתאפשר לנהג לבחור מבין שלושה מצבים. במצב הראשון - הרגיל - תבחן המערכת ותחלק את הכח בין הגלגלים האחוריים לפי הצורך. במצב השני - סלאלום - חלוקת הכח מתבצעת במהירות גבוהה יותר על מנת לקבל זריזות ומהירות פניה גבוהות יותר. במצב השלישי והאחרון - מצב מסלול - שמה המערכת את הדגש על נהיגה מדוייקת וחלקה ומעבירה את הכח בין הגלגלים באופן מבוקר ואיטי יותר על מנת לשפר את האחיזה בפניות ארוכות ומהירות ולגרום למכונית להתנהג באופן צפוי יותר.

    לקסוס GS-F

    לנו נותר, כאמור, לחכות לתחילת השבוע הבא, אז תחשף המכונית במלואה על בימת תערוכת ניו יורק.

    dddd