תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סקודה
  • סקודה סופרב
  • בקרוב – סקודה סופרב חדשה

    סקודה סופרב

    סקודה חושפת טפח מהסופרב החדשה, שתגיע לאולמות התצוגה במהלך 2015.

    • 16-12-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    סקודה סופרב, ספינת הדגל של יצרנית הרכב הצ'כית, תתחדש במהלך השנה הבאה. בסקודה חשפו השבוע לראשונה טפח מהדור השלישי של מכונית המנהלים הגדולה מתוצרתם, שצפויה להגיע לשווקים במהלך השנה הבאה (2015). הסופרב הופיעה לראשונה בשנת 2001 והפתיעה רבים כשהצליחה להרים את תדמיתו של המותג סקודה וזכתה להצלחה נאה למדי. מאז ועד היום נמכרו כ-700 אלף רכבי סופרב בכל רחבי העולם, הן מהדור הראשון שהוצג ב-2001 והן מהדור השני שהוצג ב-2008 (ועבר מתיחת פנים בתחילת שנת 2013).

    הדור השלישי במספר של סקודה סופרב ייחשף בפני קהל בתערוכת הרכב הקרובה של ג'נבה, שתיפתח בחודש מרץ 2015. החשיפה הרשמית הראשונה תתקיים כחודש קודם לכן, בפראג. הדגם צפוי להגיע לשיווק באירופה לקראת אמצע שנת 2015, ומיד לאחר מכן הוא צפוי להגיע גם לישראל. כאן זוכה הסופרב להצלחה מפתיעה למדי בסגמנט רכבי המנהלים, סגמנט שהולך ומצטמצם בזכות הצלחתם ההולכת וגוברת של רכבי הפנאי-שטח.

    סקודה סופרב 2015

    בשלב זה לא חושפת סקודה פרטים רבים אודות הדור הבא של הסופרב. גם התמונות המעטות שמפרסמת סקודה בשלב זה כוללות בעיקר תמונות ריגול עם הסוואה כבדה למדי או איורים מוצללים מאוד. אך כבר מהתמונות הללו ברור כי הדור הבא ימשיך את קו העיצוב הנוכחי של המותג עם חזית הדומה מאוד לזו של סקודה אוקטביה החדשה. האחוריים מציגות עיצוב שגרתי יותר מבעבר, עם דלת תא מטען שכנראה זונחת את פטנט ה-TwinDoor הייחודי.

    הדגם החדש יתבסס על פלטפורמת ה-MQB של הקבוצה, בגרסה מוארכת הדומה לזו של הפאסאט החדשה. בסקודה מבטיחים כי הפלטפורמה החדשה תסייע בשיפור נוחות הנסיעה, צריכת הדלק והביצועים. הצפי הוא שהדגם החדש יהיה קל בכמה עשרות קילוגרמים מהדגם היוצא ויצויד במנועים חסכוניים מבעבר. אם אנחנו מכירים טוב מספיק את קבוצת פולקסווגן על שלל שלוחותיה, אז מנוע ה-1.4 ליטר TSI החדש שהוצג עם הפאסאט החדשה יגיע גם לסופרב, לצד כמה גרסאות דיזל וגרסה משודרגת של מנוע ה-1.8 ליטר טורבו-בנזין TSI המוכר.

    סקודה סופרב 2015

    dddd