תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אאודי
  • אאודי R8
  • נהמת הברבור - אאודי R8 קומפטישן תוצג בלוס אנג'לס

    אאודי R8

    רגע לפני הצגת מחליפה, תציג אאודי גרסה קיצונית ל-R8 שתהיה הרכב הסדרתי החזק ביותר שיצא את שעריה

    • 29-10-2014
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    מתישהו בשנת 2015, ככל הנראה כבר בחודשים הראשונים, אנחנו צפויים לפגוש בדור השני של אאודי R8, אבל עד אז היצרנית הגרמניה לא שוקטת ומבטיחה להשיק לפחות עוד דגם אחד שיחתום את הדור הנוכחי. הפעם מדובר בדגם שישא את השם קומפטישן (Competition) - קרי, תחרות, ויהיה הדגם הסדרתי החזק ביותר בהיסטוריה של אאודי.

    אאודי R8 קומפטישן

    כמה הכי חזק? הרבה, הרבה מאוד חזק. מאחורי זוג המושבים תשב גרסה משופרת ומחוזקת של מנוע ה-5.2 ליטרים מהאאודי R8 V10, שיפיק בגרסה זו לא פחות מ-570 כוחות סוס, 28 יותר מאשר ב-V10 ו-8 יותר מהמחזיקה הנוכחית בכתר, ה-LMX. בכל הנוגע למומנט, אאודי לא משחררת פרטים אולם אפשר להניח הנתון יעמוד סביב 55 קג"מ. נתון אותו חולקות גם ה-V10 וה-LMX. את נתוני הביצועים אאודי בוחרת כמובן כן לספק. אלה יעמדו על 3.2 שניות בזינוק למאה קמ"ש ומהירות מרבית של 320 קמ"ש.

    אאודי R8 קומפטישן

    כדי לבדל את הקומפטישן מהגרסאות העממיות של אאודי R8, עברה המכונית תחת ידיהן האמונות של וועדת הקישוט של היצרנית. זו האחרונה חיברה למכונית מספר צעצועי אווירודינמיקה מסיבי פחם, ביניהם ספוילר אחורי קבוע שאינו מתקפל לתוך מכסה המנוע, דיפיוזר אחורי וספוילר קדמי, מכסים למראות הצד ולהבים על פינות הפגוש הקדמי. שפע סיבי הפחמן זלג במיגה מסויימת גם לתא הנוסעים, אך שם הסתפקה היצרנית בפאנל סיבי פחמן על הקונסולה המרכזית.

    בארבע הפינות נמצאים חישוקי 19 אינץ' בצבע שחור מבריק, שעטופים בזוג צמיגי 235/35 מלפנים וזוג 305/30 מאחור. בתוכם נמצאים ארבעה דיסקים קראמיים כאשר על כח העצירה מופקדים, איך לא, קאליפרים אדומים.

    אאודי R8 קומפטישן

     אאודי R8 קומפטישן תיוצר בגרסה מוגבלת במיוחד של 60 יחידות בלבד, כאשר כל אותן מכוניות יוצעו במחיר שיפורסם רק עם סיום תערוכת לוס אנג'לס. הגרסה הזו, שאמורה להיות שירת הברבור של הדור הראשון של ה-R8 שמיוצר מאז שנת 2007, בוודאי תצליח לשמור אותנו שבעים אך מצפים עד הצגת הדור הבא.

    dddd