תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פולקסווגן
  • פולקסווגן חיפושית
  • פולקסווגן חיפושית החדשה – מבחן דרך

    פולקסווגן חיפושית

    מעוצבת, נאה ומסובבת ראשים, אבל לא ממש מרווחת או שימושית. פולקסווגן חיפושית החדשה היא האחות הנאה והמיוחדת של הגולף, ואת זה היא עושה בצורה נהדרת.

    • 21-08-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    פולקסווגן חיפושית החדשה שייכת לזן חדש של מכוניות שאנחנו, כתבי הרכב, עוד לא בדיוק למדנו להכיל. מדובר במכוניות פאן, מעוצבת ומפונפנות שזורקות לפח את כל הערכים שניסו כתבי הרכב להנחיל לציבור במשך שנים. תשכחו מפרמטרים כמו מרווח פנים או התנהגות כביש, זה עכשיו התפל והעיקר החדש הוא נראות ועיצוב. ניסאן ג'וק הוא דוגמא טובה למכונית כזאת, שמצליחה להכות בשנים האחרונות את השוק ולשנות קטגוריות שלמות בעולם הרכב. החיפושית החדשה מתחרה באותו הג'וק למרות שאינה ג'יפונית למראה, ולו רק בגלל העובדה שהיא, כמו הג'וק לוקחת פלטפורמה של מכונית רגילה והופכת אותה למעוצבת הרבה יותר.

    במקרה של החיפושית, מדובר בפלטפורמת הפולקסווגן גולף דור קודם. חובבי ועיתונאי הרכב אולי יעקמו את אפם למשמע עובדה מצערת זו, אבל האמת היא שאת רוב הציבור זה פחות צריך להטריד. אלינו מגיעה החיפושית באיחור לא ממש אופנתי, יותר משלוש שנים חלפו מאז הושקה לראשונה בניו-יורק ועד השקתה בישראל. בפולקסווגן ישראל משיקים אותה כחלק מהסלוגן החדש של היבואנית בישראל – "בואו להתאהב מחדש". עם עיצוב חיצוני נאה כל כך, שמגובה עכשיו גם בתג מחיר עממי מבעבר שמתחיל בכ-135 אלף ₪, נראה שקל להתאהב בחיפושית הזאת.

    פולקסווגן חיפושית החדשה

    את המפתחות של פולקסווגן חיפושית החדשה אני מקבל לידי בתזמון גרוע למדי. מבצע צוק איתן עומד לצאת לדרך, החמאס מאיים להפציץ את תל אביב ואני? אני מחייך לי עם החיפושית. כבר ברמזור הראשון, ביציאה מהמתחם של צ'מפיון מוטורס בבני-ברק, גברת חביבה בסוזוקי קרוסאובר מסתכלת עלי ומחייכת. ברמזור השני מצטרף אליה בחור שנוהג בקשקאי. כמה שעות מאוחר יותר בהמשך היום, בתחנת הדלק, בחור אחר יעצור ייגש אלי ויספר לי שהוא חושב לקנות כזאת מכונית לבת שלו.

    מדהים לחשוב על זה שהעיצוב החיצוני של החיפושית חצה כבר מזמן את גיל 70 והוא עדיין אטרקטיבי גם היום. המכונית הזאת מושכת מבטים ומעלה חיוכים על פני כל מי שרואה אותה, אף אחד לא נשאר אדיש. אני מנסה להיזכר בפעם האחרונה לקחתי לנסיעת מבחן מכונית שמשכה כל כך הרבה תשומת לב וקשה לי להיזכר. מה שבטוח הוא שמדובר היה במכוניות שעלו הרבה יותר. העיצוב העגלגל ובתי הגלגלים התפוחים עושים כנראה את שלהם, ביחד עם הגריל הקדמי הנמוך, עושים את שלהם.

    פולקסווגן חיפושית החדשה

    כמובן שמלבד העיצוב אין כאן כל זכר לתכנון המכאני הייחודי של החיפושית המקורית. פולקסווגן חיפושית החדשה מבוססת כאמור על פלטפורמה של גולף וככזאת עושה שימוש באותם המנועים השגרתיים שפגשנו כבר בשלל דגמי המותג ושלוחותיו. מנוע הבנזין, 1.2 ליטר מוגדש טורבו, מפיק 105 כוחות סוס ומשודך בארץ לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים (DSG7). תשכחו מהטרטור האופייני לחיפושיות של פעם, הוא הוחלף בשקט המופתי של מנועי הבנזין המודרניים מבית פולקסווגן.

    יחידת ההנעה הזאת במיטבה כשהיא משודכת למכוניות קטנות יחסית כמו הפולו או הגולף, ולכן לא מפתיע לגלות שהיא מצוינת גם בחיפושית. נכון, תיבת ההילוכים הרובוטית עדיין סובלת מקצת בעיות. למשל, היא סובלת מהשהייה ארוכה מדי כשמנסים להאיץ לאחר האטה למהירות זחילה וזה קצת בעייתי כשרוצים להשתלב בתנועה עירונית צפופה. בעליות ארוכות ותלולות מאוד ניכר שהמנוע מתאמץ קצת יותר מידי כדי לשמור על הקצב. אבל בסך הכל, ביום יום, הביצועים שאינם חורכי אספלט יספקו את הנהג הממוצע ואף למעלה מכך.

    פולקסווגן חיפושית החדשה

    אבל עם כל המחשבה על העיצוב של פולקסווגן חיפושית החדשה נראה שמישהו קצת פספס בכמה מהסעיפים האחרים. תא הנוסעים הוא דוגמא טובה לשעטנז של חלפים שנלקחו ממחסן החלפים של הקבוצה. מערכת השמע זהה לזאת שאפשר לפגוש בדגמים אחרים של פולקסווגן, בקרת האקלים זהה כמעט לחלוטין לזאת שאפשר למצוא בסיאט לאון החדשה ולוח השעונים נראה כמו הכלאה בין לוח שעונים של גולף ללוח שעונים של פולקסווגן אפ. במטרה להכניס קצת צבע לתא הנוסעים הוסיפה פולקסווגן משטח פלסטיק בצבע שחור-מבריק במרכז הקונסולה שבדגמים מרמת האבזור הגבוהה יותר מוחלף בפלסטיק בצבע הרכב.

    הכל טוב ונחמד עד שמגלים את הבעיות הקטנות שמקורן בעיצוב הנאה. הגישה למושב האחורי לא נוחה, והוא בפני עצמו אחד מהמושבים האחוריים הכי פחות נוחים בהם יצא לי לשבת בשנים האחרונות. גם בגלל מרווח הראש, גם בגלל מרווח הברכיים המצומצם אבל גם בגלל הזווית הזקופה מידי של משענת הגב. תא המטען קטן יחסית (310 ליטרים) והמבנה המתעגל של דלת תא המטען הופך אותו לגם לא כל כך שימושי.

    עם הזמן אפשר למצוא גם כמה פשלות בהנדסת האנוש. חגורות הבטיחות הקדמיות, למשל, ממקומות רחוק מידי מאחורי המושבים הקדמיים וצריך למתוח את היד הרחק לאחור כדי להגיע אליהן. הדלתות הקדמיות גדולות ומגושמות, מה שמפריע ליציאה נוחה מהרכב בחניות צפופות. תא הכפפות קטן מאוד, כמו גם תא האכסון שמתחת למשענת היד המרכזית. גם איכות הפלסטיקה אינה מרשימה במיוחד, עם יותר מידי פלסטיקה קשיחה וחלולה ופחות מידי פלסטיקים רכים ונעימים למגע.

    פולקסווגן חיפושית החדשה

    רמת האבזור של פולקסווגן חיפושית החדשה סבירה למדי וקשה לבוא אליה בטענות של ממש, במיוחד לאור המחיר הנוכחי של המכונית. כבר בדגם הבסיס (Beetle) תקבלו 6 כריות אוויר, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת, מערכת שמע איכותית עם מסך מגע צבעוני, חישוקי סגסוגת נאים בקוטר 16 אינטש', בקרת שיוט, חלונות חשמל עם הרמה מלאה בלחיצה אחת ופנסי ערפל קדמיים עם סיוע בפניה. כן היו חסרים כאן דיבורית בלוטות' (הותקנה ברכב המבחן ומוצעת כאופציה בתוספת תשלום) או קיפול חשמלי למראות הצד.

    הפריט האחרון מוצע אגב כחלק מחבילת האבזור של הדגם הבכיר יותר (Design), חבילה הכוללת גם פנסי קסנון, כניסה והתנעה ללא מפתח (Keyless), גג שמש פנוראמי ופלסטיקה פנימית בצבע הרכב. שדרוג לרמת האבזור הבכירה יוסיף כ-15 אלף ₪ למחירו של הרכב – 135 אלף ₪ לגרסת ה-Beetle לעומת 150 אלף ₪ לגרסת ה-Desgin.

    פולקסווגן חיפושית החדשה

    ובנסיעה? עם משקל עצמי של למעלה מ-1,300 קילוגרמים ומנוע שמפיק 105 כוחות סוס צנועים אין ספק כי פולקסווגן חיפושית החדשה אינה מכונית מהירה או חורכת אספלט, אבל היא לא מתקשה לשמור על קצב התנועה ובתוך העיר היא אף זריזה למדי. צריכת הדלק בנסיעת המבחן שלנו נעה סביב ה-11 קילומטרים לליטר, וזה נתון סביר למדי ביחס לממדי המכונית ואופי הנהיגה. נוחות הנסיעה בחיפושית מעט נוקשה מידי, וזה מורגש בעיקר בתוך העיר ופחות מחוצה לה. פסי האטה או פתחים שקועים של בורות ביוב מורגשים מאוד בתוך תא הנוסעים, קפלי אספלט בכביש בין עירוני קצת פחות.

    הבעיה העיקרית בכל הקשור לאיכות הנסיעה הוא בידוד הרעשים. החיפושית מתגלה כמכונית מאוד לא שקטה, באופן מאכזב למדי. בידוד רעשי המנוע דווקא טוב והוא כמעט ואינו נשמע בתא הנוסעים, גם תחת עומס. אבל כבר במהירויות של 80 קמ"ש חודרים לתא הנוסעים רעשי צמיגים, רוח וכביש ברמה גבוהה מהמקובל. רעשים אלו הולכים ומתגברים כמובן עם העלייה במהירות אך גם במהירות עירונית לא בא לציון גואל, ואז נשמעים קולות בעוצמה חריגה מכיוון המתלים.

    פולקסווגן חיפושית החדשה

    פולקסווגן חיפושית החדשה – סיכום

    החיפושית החדשה אינה מכונית מושלמת והיא סובלת מלא מעט חסרונות, בוודאי ביחס למכוניות אחרות שנמכרות סביב אותו תג המחיר. אבל אם אתם לא זקוקים למושב האחורי באופן תדיר ולא אכפת לכם שהמכונית רועשת מחוץ לעיר – כנראה שתוכלו להסתדר איתה. וזה אולי הדבר הכי חשוב, כי אחרי הכל מדובר במכונית שנמדדת בראש ובראש במדד העיצוב ופחות במדד השימושיות, וכאן היא מנצחת בגדול. ביחס למחיר, מדובר במכונית החדשה הכי מעוצבת והכי מסובבת ראשים שתוכלו לקנות היום בישראל. וגם זה שווה משהו, לא?

    אבל אם אתם מאלו שמחפשים קצת יותר שימושיות וקצת פחות נראות, אולי כדאי שתבדקו את פולקסווגן גולף החדשה. נכון שהעיצוב שלה הרבה פחות מעניין וייחודי, אבל בתמורה תקבלו מכונית הרבה יותר איכותית וכמובן הרבה יותר שימושית. באותו המחיר תוכלו לרכוש גם כמה ג'יפונים קטנים, כולל הג'וק וכולל גרסת הבסיס החדשה של סובארו XV שאפילו תציע לכם יכולת שטח בסיסית. הגדלה קלה של התקציב ואתם כבר מגיעים אל סקודה יטי outdoor החדש, הנציג היחיד של קבוצת פולקסווגן המורחבת בסגמנט הג'יפונים העממיים.

    כך שהתשובה לשאלה האם המכונית מומלצת או לא תלויה כרגיל בשאלה – מה בדיוק אתם מחפשים במכונית שלכם? אם הכיוון הוא עיצוב ונראות החיפושית היא בהחלט אופציה רלוונטית וספק אם תמצאו מכונית מיוחדת יותר בתקציב הזה. אם הכיוון הוא מכונית שימושית לחיי היום יום – כנראה שתמצאו אלטרנטיבות טובות יותר בשוק.

    פולקסווגן חיפושית החדשה בקטלוג הרכב של CarsForum
    פולקסווגן חיפושית החדשה - מפרט טכני

    פולקסווגן חיפושית החדשה

    dddd