תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • שברולט
  • שברולט סוניק
  • שברולט סוניק האצ'בק
  • שברולט סוניק מתחדשת בסין

    שברולט סוניק

    שברולט חושפת סוניק מעודכת בסין, הכוללת עיצוב חזית ולוח שעונים בעיצוב חדש. אין שינוי בהיצע המנועים ולא ברור אם תגיע גם אלינו.

    • 28-05-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    הסינים יקבלו בקרוב גרסה מחודשת ומעודכנת של שברולט סוניק. ג'נרל מוטורס שנחאי, אחת מהשלוחות הסיניות של ג'נרל מוטורס העולמית, חשפה תמונות ראשונות של הסוניק המחודשת, שעתידה להגיע לאולמות התצוגה בסין בעוד כשבועיים. מדובר במתיחת פנים ראשונה שעוברת המכונית הקומפקטית של שברולט, אך כזאת שמיועדת כרגע רק בעבור השוק הסיני. שם מיוצרת המכונית בשיתוף פעולה עם יצרנית מקומית, בהתאם לדרישות הממשלה הסינית.

    אל מתיחת הפנים הזו יצטרף בקרוב הדור החדש של שברולט קרוז, שתמונות ראשונות ממנו כבר זלגו לרשת והוא צפוי להיחשף רשמית בקרוב. שני הדגמים הללו נחשפים תחילה בעבור השוק הסיני ולא בעבור השוק האמריקאי או האירופאי, וזאת כחלק מתהליך המיקוד מחדש שיעבור המותג שברולט. רוב הסיכויים הם שהסוניק החדשה לא תושק כלל ב"גרסה ישראלית" וייצורה של גרסה זו (שמגיעה אלינו מדרום קוריאה) יופסק בקרוב.

    שברולט סוניק 2015

    במסגרת מתיחת הפנים מקבלת שברולט סוניק עיצוב חיצוני חדש לחלוטין. בשברולט זונחים את פנסי החזית הכפולים שאפיינו את הדגם הנוכחי ועוברים לפנסים שגרתיים הרבה יותר. גם הגריל והפגוש הקדמיים שודרגו וקיבלו נוכחות גבוהה יותר ונגיעות של פלסטיק כסוף להדגשת העיצוב. מאחור ניתן להבחין ביחידות תאורה חדשות, כאשר גם כאן מוותרת שברולט על המוטיבים העגולים ומחליפה אותם בפנסים שגרתיים יותר. בפרופיל ניתן לראות כי פנסי האיתות עברו מהכנף הקדמית אל מראות הצד.

    לא פחות חשובים הם השינויים בתא הנוסעים של הסוניק. הדגם הנוכחי קיבל לוח שעונים בעיצוב דמוי אופנוע, אך נראה שבשברולט מוותרים על הרעיון וחוזרים ללוח שעונים שגרתי הרבה יותר. העיצוב הכללי נותר זהה, עם מד סל"ד גדול בצד שמאל ולוח דיגיטלי רב שימושי בצד ימין, אבל כעת הכל משולב בתוך החופה של הדש-בורד ולא בולט החוצה כיחידה נפרדת. באותה ההזדמנות קיבל לוח השעונים גרפיקה חדשה ומודרנית יותר.

    שברולט סוניק 2015

    היצע המנועים של שברולט סוניק 2015 יישאר ללא שינוי ויכלול את מנוע ה-1.4 ליטר בנזין 101 כוחות סוס ו-1.6 ליטר בנזין 116 כוחות סוס, שניהם בשידוך לתיבת ההילוכים האוטומטית עם ששת ההילוכים או לתיבת הילוכים ידנית עם חמישה הילוכים. גרסת ה-1.4 ליטר טורבו-בנזין (הנמכרת כרגע בישראל) לא תוצע בסין ותרד מפס הייצור, בין היתר בשל העובדה שמנוע 1.4 ליטר טורבו-בנזין חדש צפוי לתפוס את מקומו בהיצע המנועים של היצרנית.

    שברולט סוניק 2015

    dddd