תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מרצדס
  • מרצדס C קלאס
  • מרצדס C קלאס
  • מרצדס C קלאס החדשה (2014) – נחשפת

    מרצדס C קלאס

    מרצדס חושפת את הדור הבא של ה-C קלאס, המכונית הנמכרת ביותר של המותג. תגיע ב-2014 גם לישראל עם מגוון של שני מנועי בנזין ודיזל אחד.

    • 17-12-2013
    • מאת: מערכת CarsForum

    הדגם החשוב ביותר, הנמכר ביותר ואולי גם המזוהה ביותר עם מרצדס נחשף אמש רשמית. כן, ה-C קלאס של מרצדס תתחדש בשנה הבאה בדגם חדש לחלוטין (W205), שיחליף את הדור הנוכחי שמשווק מאז שנת 2007 וממנו נמכרו למעלה מ-2.4 מיליון יחידות. הדגם החדש יושק לראשונה בתערוכת הרכב של דטרויט, שתיפתח בחודש ינואר הקרוב. השיווק באירופה יחל בהדרגה באביב הקרוב ומיד לאחר מכן היא צפויה להגיע גם ארצה.

    מרצדס C קלאס החדשה

    הדור החדש של מרצדס C קלאס מבוסס על פלטפורמה חדשה בשם MRA (קיצור שלMercedes Read-drive Architecture), שתשמש בעתיד דגמים חדשים של מרצדס, כולל כמה רכבי פנאי-שטח חדשים. כדי לבדל את עצמה מדגמי ה-CLA שהושקו לאחרונה באירופה, תציע ה-C קלאס החדשה ממדים נדיבים משל הדור היוצא וכמובן משל ה-CLA. האורך הכללי צמח ב-9.5 סנטימטרים ויעמוד כעת על 468 סנטימטרים. אורכו של בסיס הגלגלים יעמוד על 284 סנטימטרים, כ-7.5 סנטימטרים יותר מהדור הקודם. אבל למרות הממדים הנדיבים יותר, המשקל העצמי דווקא צומצם בכ-100 קילוגרמים, תודות לשימוש נרחב יותר באלומיניום קל משקל.

    מרצדס C קלאס החדשה

    היצע המנועים של מרצדס C קלאס החדשה יכלול עם השקתה שלושה מנועים בלבד, שני מנועי בנזין ומנוע דיזל אחד. דגם הבנזין הבסיסי יהיה ה-C180 שיתבסס על מנוע טורבו-בנזין בנפח של 1.6 ליטר שיפיק 156 כוחות סוס. מעליו תוצע גרסת ה-C200, שתצויד במנוע 2 ליטרים טורבו-בנזין שהספקו המרבי יעמוד על 184 כוחות סוס. גרסת הדיזל תקבל את הכינוי C220 BlueTEC ותצויד במנוע טורבו-דיזל בנפח של 2.1 ליטרים שהספקו המרבי הוא 170 כוחות סוס.

    כל המנועים ישודכו לתיבת הילוכים ידנית (6 הילוכים) או לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים.

    בהמשך צפויה מרצדס להשיק מרצדס גרסאות ומנועים נוספים ל-C קלאס החדשה. בין היתר צפויים להיחשף מנוע טורבו-דיזל חדש בנפח של 1.6 ליטר שפותח ביחד עם רנו, גרסת דיזל-היברידית ומנוע בנזין נוסף בתצורת V6.

    מרצדס C קלאס החדשה

    מבחינה טכנולוגית תציע מרצדס C קלאס החדשה שלל פריטי אבזור שנלקחו ישירות מאחות הגדולה - מרדצס S קלאס החדשה. מערך המתלים, למשל, יוצע כסטנדרט עם מתלה רב חיבורי מלפנים ומאחור אבל לראשונה בקטגוריה תציע ה-C קלאס החדשה אופציה למתלי אוויר אדפטיביים. המערכת תציע חמישה מצבי פעולה - Comfort, Eco, Sport ו-Sport+. המצב החמישי יהיה מצב Individual שיאפשר לנהג לבחור בעצמו את מאפייני המתלים.

    והמתלים האקטיביים הם ממש לא הכל. גם בתחום מערכות הבטיחות תציע ה-C קלאס שלל אפשרויות חדשות ומתקדמות. במרצדס מכנים את חבילת הבטיחות של ה-C קלאס החדשה בשם Intelligent Drive ומכניסים לחבילה הזאת רשימה ארוכה למדי של מערכות בטיחות אופציונאליות - מערכת להתראה על עייפות הנהג שתתממשק אל מערכת הניווט ותציע לנהג מקומות מנוחה פוטנציאליים לאורך הדרך, מערכת בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אקטיבית כולל היגוי אוטומטי (!!) במהירויות של עד 60 קמ"ש, מערכת להתראה על רכבים בשטחים המתים ועוד.

    מחירה של מרצדס C קלאס החדשה באירופה יחל ב-33,500 אירו. בישראל היא צפויה לעלות מעט יותר מהדגם היוצא, בעיקר בשל הטכנולוגיות החדשות שמציגה המכונית.

    dddd