תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • במוו
  • במוו סדרה 4
  • במוו סדרה 3 סדאן
  • נחשפו: במוו M3 ו-M4 החדשות

    במוו סדרה 4

    במוו חושפת את ה-M4 וה-M3 החדשה, לראשונה עם מנוע טורבו-בנזין בהספק של 425 כוחות סוס. ב-2014 הן צפויות להגיע גם לישראל.

    • 12-12-2013
    • מאת: מערכת CarsForum

    במוו M3 ו-M4 החדשות נחשפות הבוקר לראשונה, לא רגע אחד מוקדם מידי. כנראה שאין ממש צורך להציג את מפלצות הביצועים המרשימות האלו מבית במוו, שהפכו עם השנים לסמל של ממש בכל הקשור לעולם הרכב האירופאי. ה-M4 היא המצטרפת החדשה לקבוצה וכאן אולי כדאי להזכיר כי לפני שנה בדיוק הפרידה במוו את דגמי הקופה והקבריולט של סדרה 3 אל סדרת דגמים חדשים שקיבלה את הכינוי סדרה 4. כך, גרסת הביצועים בתצורת הסדאן מוצגת כרגיל תחת השם M3 בעוד גרסת הקופה מקבלת את הכינוי החדש M4.

    במוו M4

    החידוש העיקרי בדגמי ה-M החדשים של במוו יהיה מנועי הטורבו-בנזין החדשים של הדגם. לא, זאת ממש לא טעות. לאחר כמעט 30 שנה בהם דגלה חטיבת ה-M של במוו במנועי בנזין גדולים וחזקים, הדור החדש מאמץ לראשונה את טכנולוגיית הטורבו ויקבל מנוע 6 צילינדרים טורי בנפח של 3 ליטרים עם שני מגדשי טורבו. ההספק המרבי, לא לדאוג, גדל לעומת הדור הקודם ויעמוד על לא פחות מ-425 כוחות סוס. גם נתון המומנט המרבי שופר וכעת מדובר על כ-56 קג"מ שזמינים כבר ב-1,850 סל"ד (בדור הקודם - 41 קג"מ ב-3,900 סל"ד).

    הכוח עובר לצמד הגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים ידנית עם שישה הילוכים או דרך תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים עם שבעה הילוכים. הזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש אורך 4.1 שניות בדגם האוטומטי או 4.3 שניות בדגם הידני והמהירות המרבית תוגבל על ידי המחשב ל-250 קמ"ש. מי שבכל זאת ירצה לנסוע קצת יותר מהר, יוכל לבקש את חבילת ה-M Driver שתעלה את ההגבלה ל-280 קמ"ש.

    במוו M3 החדשה

    וזה לא הכל. במוו M3 ו-M4 החדשות יגיעו עם שלל חידושים טכנולוגיים שלא בטוח שכבר הספיקו להמציא להם ביטויים בעברית. מערכת בקרת היציבות, למשל, תגיע עם "מצב דריפטים" שיאפשר לגלגלים האחוריים לשמור על החלקה מסוימת וביצוע קל יותר של דריפטים תוך שליטה מדויקת בדיפרנציאל האחורי מוגבל ההחלקה שמנוהל על ידי מחשב. מערכת הקירור הותאמה במיוחד לתנאי מסלול והיא כוללת אינטרקולר נוסף למגדשי הטורבו ושני רדיאטורים קטנים נוספים בצידי הרכב לנוזל הקירור ולשמן של תיבת ההילוכים האוטומטית.

    הגה הכוח החשמלי יציע שלושה מצבי תגבור שונים -Comfort, Sport ו-Sport פלוס. מי שיבחר להתקין ב-M החדשה שלו גם מערכת מתלים אקטיבית יגלה שאותו הכפתור שמשנה את תגבור ההגה משנה גם את כיול המתלים.

    במוו M3 החדשה

    רמת האבזור הסטנדרטית של במוו M3 ו-M4 תכלול כמיטב המסורת שלל שדרוגים לעומת דגמי סדרה 3 ו-4 הסטנדרטיים. ידית ההילוכים, לוח השעונים, גלגל ההגה והקונסולה המרכזית - כולם שודרגו. המושבים הקדמיים הוחלפו למושבי ספורט בסגנון מושבי באקט. חישוקי סגסוגת בקוטר 18 אינטש' יוצעו כסטנדרט וחישוקי 19 אינטש' בצבע אפור או שחור יוצעו כאופציה. מחשב הרכב יתחבר לסמארטפון דרך חיבור USB ובעזרת אפליקציה מיוחדת הנהג יוכל לנתח את מאפייני הנהיגה שלו על מסלול המרוצים.

    במוו M3 החדשה תיוצר במפעל של במוו בעיר רגנסבורג בגרמניה בעוד ה-M4 תיוצר במינכן. בשני המקרים, השיווק באירופה צפוי להתחיל רק בחודש מאי הקרוב. אלינו צפויה המכונית להגיע רק לקראת הקיץ ותשווק בהזמנה מיוחדת על ידי דלק מוטורס, יבואנית במוו לישראל. המחיר בחו"ל טרם פורסם אך צפוי לנוע סביב ה-66 אלף אירו, שהם כ-330 אלף ₪. לפני מיסים, כמובן.

    dddd