תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

כבישי ישראל 2009 - סטטיסטיקות ומספרים

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה הבוקר נתונים על מצבת כלי הרכב בישראל. החדשות הרעות – גם השנה גדל מספר הרכבים על הכביש. את החדשות הטובות אנחנו עדיין מחפשים.

  • 13-07-2010
  • מאת: מערכת CarsForum

מספרים, מספרים, מספרים. הרבה מספרים. זה מה שיש בדו"ח של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. הקטע המשעשע הוא שהדו"ח המלא עדיין לא ראה אור, בטח שם יהיו עוד מספרים.

2 מיליון, 458 אלף ו700 רכבים נעים על כבישי ארץ הקודש. כמעט שני מיליון (1.947 מיליון, למען הדיוק) מתוכם הם רכבים פרטיים, 350,000 משאיות, 110 אלף אופנועים 14,100 אוטובוסים וגם 4000 כלי רכב "מיוחדים". אם זה נשמע לכם הרבה, אז בהחלט מדובר בגידול, אם כי ראוי לציין שהשנה הגידול היה קטן יחסית - רק 2.9% גידול בהשוואה לשנה שעברה. לשם ההשוואה, בשנת 2007 היה גידול של כמעט חמישה אחוזים במצבת כלי הרכב. למרות הגידול במצבת כלי הרכב, רמת המינוע בישראל נותרה נמוכה יחסית למדינות מפותחות אחרות. רמת המינוע בישראל עומדת על 326 כלי רכב ל1000 תושבים. בארה"ב - כ850 כלי רכב ל1000 תושבים. בספרד (בכל זאת, אלופת העולם) - כ650 כלי רכב ל1000 תושבים.

כשבודקים את פילוח מצבת הרכב לפי ארץ הייצור, לא מוצאים הרבה הפתעות גדולות. 39.1% מהרכבים הנעים על כבישי ארצנו הם מתוצרת יפנית (מאזדה, סובארו, סוזוקי, הונדה וכו'), לעומת "רק" 11.4% לרכבים מתוצרת קוריאה ו8.5% לרכבים מתוצרת צרפתית. כן, עם ישראל קונה יפני, והרבה. מאזדה, הונדה, סוזוקי, ניסאן, וטיוטה מכרו למעלה מ42% מכלי הרכב החדשים שעלו לכביש בשנת 2009, בדומה למגמה בשנים שקדמו לה.

הגיל הממוצע של רכב בישראל - 6.9 שנים, בדומה למצב בשנה שעברה. עם זאת, ניכרת עלייה בגיל הממוצע של המשאיות והאוטובוסים. 42% מהרכבים מוגדרים חדשים (עד 4 שנים על הכביש), 31% אחוזים מוגדרים ישנים (10 שנים ומעלה). השאר בסדר.

dddd