תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סובארו
  • סובארו אימפרזה
  • סובארו WRX
  • סובארו WRX החדשה נחשפת

    סובארו אימפרזה

    תשכחו מהאימפרזה. ה-WRX זונחת את השם אימפרזה ומושקת כדגם עצמאי ומבטיחה להיות מהירה ונשלטת מקודמתה.

    • 21-11-2013
    • מאת: מערכת CarsForum

    פעם קראו לה סובארו אימפרה WRX, עכשיו היא מוותרת על השם אימפרזה ונשארת עם ה-WRX בלבד. שנתיים וחצי לאחר שחשפה סובארו לראשונה את האימפרזה החדשה, חושפת היצרנית את דגם הביצועים הראשון של האימפרזה שכעת יופרד ממנו מבחינת מיתוג ונשאר עם שם מותג הספורט המוטורי המחייב. בסובארו מבטיחים שהדור הנוכחי של ה-WRX יהיה מהיר, מהנה לנהיגה ונשלט מקודמיו ו"יאפשר לנהג לנהוג ברכב בדיוק כמו שהוא מדמיין".  

    כראוי לגרסת הספורט של האימפרזה מקבלת ה-WRX החדשה מספר שדרוגים לעיצוב החיצוני שידגישו את ההבדלים. בחזית ניתן להבחין בגריל קדמי חדש ואגרסיבי יותר וכמובן בפתח יניקת אוויר על מכסה המנוע שמרמז על מנוע הטורבו, אליו נגיע בהמשך. בפרופיל ניתן להבחין בחישוקי סגסוגת נאים אך קטנים יחסית, בקוטר של 17 אינטש' בלבד. חצאיות צד, פתח תדלק עגול וקווים חדשים לאורך הפרופיל ידגישו גם הם את האווירה הספורטיבית. מאחור - ארבעה פתחים לאגזוז, יחידות תאורה בעיצוב שונה ואנטנת "כריש" על הגג, ליתר ביטחון. הספוילר המסורתי, אגב, נעלם.

    סובארו WRX

    מתחת למכסה המנוע של סובארו WRX מסתתרת יחידת הנעה חדשה ומעט חזקה מזאת של הדגם היוצא. מדובר במנוע בוקסר מוגדש טורבו בנפח של 2 ליטרים שמפיק 268 כוחות סוס. הדגם הקודם, לשם השוואה, סיפק 265 כוחות סוס מנפח של 2.5 ליטרים. לצד תיבת ההילוכים הידנית תוצע גם אפשרות לתיבת הילוכים אוטומטית שתהיה, למרבה הפלא, אוטומטית-רציפה - תיבת הילוכים שלרוב מתקשרת עם חיסכון בדלק ולא עם ביצועים ספורטיביים. יהיה מעניין לראות כיצד הצליחה סובארו לשנות את אופייה של תיבת הילוכים זו.

    המפרט הטכני של סובארו WRX כולל גם, כמובן, מערכת הנעה כפולה קבועה כמקובל אצל סובארו בשנים האחרונות. הפעם כוללת מערכת ההנעה הכפולה גם מערכת Torque Vectoring, שמאפשרת למערכת ההנעה הכפולה לחלק את המומנט בין ארבעת הגלגלים לטובת היגוי מדויק יותר על המגבלות. הדגמים האוטומטיים יצוידו גם במנופי העברת הילוכים מההגה ובמערכת ה-SI Drive המאפשרת בחירה בין כמה מצבי נהיגה.

    סובארו WRX

    תא הנוסעים של סובארו WRX מבוסס ברובו על זה של רכבים כמו האימפרזה וסובארו XV, עם השינויים המתבקשים כמובן. לוח השעונים קיבל צביעה חדשה עם רקע אדום, גימור דמוי קרבון לקונסולה המרכזית ומושבים ספורט בריפוד עוד. לוח השעונים הרב שימושי של האימפרזה וה-XV צויד גם במד גדישה, כראוי במכונית ספורטיבית.

    בשלב זה עדיין לא ברור האם, ומתי, יעשה הדגם עלייה ויגיע גם לישראל. בעבר שיווקה יפנאוטו, יבואנית סובארו לישראל, את כל הגרסאות האימפרזה WRX בארץ אך בימים אלו עוברת היבואנית שינוי משמעותי ונמכרת ליבואנית הרכב סמל"ת. האם תבחר סמל"ת לייבא ארצה את ה-WRX לצידם של דגמי האבארת' שהיא כבר משווקת? נאלץ להמתין ולראות.

    dddd