תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סיטרואן
  • סיטרואן C4 פיקאסו
  • סיטרואן C4 פיקאסו החדש 2014 – נחשף

    סיטרואן C4 פיקאסו

    סיטרואן חושפת את הדור החדש של סיטרואן C4 פיקאסו, המבוסס על פלטפורמת ה-EMP2 החדשה של היצרנית. שיווקו יחל בסוף שנת 2013.

    • 02-04-2013
    • מאת: מערכת CarsForum

    חודשיים חלפו להם מאז הוצג דגם הקונספט של סיטרואן C4 פיקאסו החדש והנה חושפת סיטרואן את הדגם הסדרתי במלואו, לקראת תחילת שיווקו בסוף השנה הנוכחית. הדגם שנחשף כעת הוא דגם ה-5 מושבים בעוד דגם ה-7 מושבים (גרנד-פיקאסו) ייחשף ככל הנראה בהמשך השנה. זה הוא הדור השני של הפיקאסו, שיהיה הראשון להתבסס על פלטפורמת ה-EMP2 החדשה של קבוצת פיג'ו-סיטרואן (PSA), שצפויה להיות הבסיס לדגמים חדשים רבים שתציג הקבוצה בקרוב.

    סיטרואן C4 פיקאסו החדש

    מידותיו של סיטרואן C4 פיקאסו החדש קטנות משל הדגם הקודם. אורכו 443 סנטימטרים, כ-4 סנטימטרים פחות מהדור הקודם. רוחבו 183 סנטימטרים, כחצי סנטימטרים פחות מהדור הקודם. והגובה פחת בכ-5 סנטימטרים ועומד כעת על 161 סנטימטרים. מי שבכל זאת גדל בדגם החדש הוא בסיס הגלגלים, שהתארך בכ-5.5 סנטימטרים. בסיטרואן מבטיחים כי הארכת בסיס הגלגלים תשפר את מרווח הפנים של הרכב למרות הקיצוץ בממדיו של הרכב. לראיה, מספקים בסיטרואן את נתון נפח תא המטען, שגדל בכ-40 ליטרים בהשוואה לדגם הקודם והוא ינוע בין 537 ל-630 ליטרים (בהתאם למצב הכיסאות האחוריים).

    תא הנוסעים של הדגם החדש מציג עיצוב חדש כמעט לחלוטין, אך שומר על כמה מהמאפיינים המוכרים של הדור הקודם. כך למשל, ידית ההילוכים האוטומטית עדיין ממוקמת מאחורי ההגה ולוח השעונים עדיין ממוקם במרכז הקונסולה ולא מעל להגה. אם זאת בסיטרואן מבטיחים איכות חומרים גבוהה יותר, כולל אופציה לריפוד מושבים דו-גווני או ריפודי עור Nappa. מסך מגע בגודל של 7 אינטש' יותקן כסטנדרט וירכז לתוכו את תפעול מערכת בקרת האקלים המפוצלת, הניווט והשמע. לוח השעונים מבוסס על מסך LCD מלא שמציג את נתוני המהירות והסל"ד לצד נתוני מערכת הניווט. על הרקע שלו ניתן לקבוע טפט מותאם אישית, המוטען מזיכרון נייד.

    סיטרואן C4 פיקאסו החדש

    רשימת האבזור של סיטרואן C4 פיקאסו החדש כוללת מושב אחורי עם 3 מושבים נפרדים לחלוטין ומושב קדמי שמתקפל קדימה לקבלת נפח הטענה מרבי. בקונסולה המרכזית אף יוצע כאופציה חיבור 220V לחיבור ישיר של מכשירי חשמל ביתיים בהספק נמוך. רשימת האבזור הבטיחותי כוללת אופציה לבקרת שיוט אקטיבית, מערכת התראה לסטייה מנתיב הנסיעה, מערכת התראה על רכבים בשטחים המתים ועוד.

    היצע המנועים של סיטרואן C4 פיקאסו החדש צפוי לכלול בשלב הראשון שני מנועי בנזין ושני מנועי דיזל. מנועי הבנזין כוללים שתי גרסאות של מנוע ה-1.6 ליטר הנוכחי של פיג'ו. גרסת הבסיס של אותו המנוע (1.6VTi) ללא מגדש טורבו בהספק של 120 כוחות סוס והגרסה המוגדשת של אותו המנוע תפיק כ-155 כוחות סוס. שני המנועים יוצעו עם אופציה לתיבת הילוכים רובוטית שלדברי סיטרואן עברה "התאמה מחדש" והיא אמורה להציג ביצועים משופרים בזמן נסיעה עירונית איטית. תיבת הילוכים אוטומטית מלאה (6 הילוכים) תושק בתחילת שנת 2014.

    באגף הדיזל יוצעו שני 1.6 ליטר טורבו-דיזל בהספקים של 92 ו-114 כוחות סוס. שני מנועים אלו יוצעו עם מערכת Start&Stop ויעמדו בתקני זיהום האוויר המחמירים Euro6. הדגם החזק מבין השניים יוצע עם אופציה לתיבת הילוכים רובוטית, כאשר הדגם החלש יוצע רק בגרסה ידנית.

    סיטרואן C4 פיקאסו החדש

    dddd