חברת יוניון מוטורס מתחילה בימים אלו את שיווקה של טויוטה פריוס פלאג-אין הייבריד. הפריוס Plug-In דומה במאפייני לפריוס הרגילה אך מצוידת במערכת היברידית שאת מצבריה ניתן לטעון דרך שקע חשמלי לקבלת טווח נסיעה חשמלי מוגדל. לפריוס פלאג אין טווח נסיעה של 25 קילומטרים במצב חשמלי טהור במהירויות של עד 85 קמ"ש. לאחר מכן משתלבת מערכת ההנעה לתצורה היברידית רגילה, כמקובל ברכבים ההיברידיים האחרים של היצרנית.
הסוללה של טויוטה פריוס פלאג אין נטענת דרך שקע טעינה חד פאזי רגיל ואורכת כשעה וחצי. בחו"ל ניתן לטעון את הרכב דרך שקע טעינה ביתי רגיל אך בארץ תחויב היבואנית לשתף פעולה עם רשתות טעינה חשמליות שאושרו על ידי משרד התשתיות הלאומיות, כאשר בכוונת היבואנית לשתף פעולה עם יותר מספק אחד כדי לאפשר לצרכן חופש בחירה. נכון להיום, רק לחברת בטר-פלייס קיימת רשת טעינה פעילה בפריסה ארצית אך בכוונת חברות נוספות להיכנס לתחום, בהתאם להיצע הרכבים הרלוונטיים בשוק.
טויוטה פריוס פלאג אין מצוידת במנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר שהספקו המרבי 99 כוחות סוס, אליו משודך מנוע חשמלי בהספק מרבי של 81 כוחות סוס (הספק משולב 136 כוחות סוס) ויחד הם מניעים את הרכב דרך תיבת הילוכים אוטומטית רציפה. לרכב צריכת דלק משולבת, על פי נתוני היצרן, של 47.6 קילומטרים לליטר וטווח הנסיעה המרבי הוא 1,200 קילומטרים. המידות החיצוניות דומות מאוד לאלו של הפריוס הרגילה אך המשקל עצמי עלה בכ-45 קילוגרמים בעקבות מערכת המצברים המוגדלת.
טויוטה פריוס פלאג אין - מפרט טכני
הרכב ישווק בישראל ברמת אבזור אחת. האבזור הבטיחותי כולל 7 כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות, מערכת עזר לזינוק בעליה (HAC) ונקודות עיגון ISOFIX במושבים האחוריים. בנוסף יוצע הרכב עם תאורת DRL מבוססת LED, מערכת התנעה ללא מפתח, חישוקי סגסוגת 15 אינטש', מערכת מולטימדיה מקורית (Toyota Touch), בקרת שיוט וחימום למושבים הקדמיים.
מחירה של טויוטה פריוס פלאג אין יעמוד על 189 אלף ₪.